Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 10:11
Mijn vraag
Hoe krijg ik een Windows installatie van een USB op de laptop?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het zal HP eens niet wezen of het moet moeilijk gaan. Ik heb een USB stick waarop een Windows 10 installatie staat. Ik heb deze manier vaak gebruikt alleen bij de HP laptop van mijn vriendin lukt het niet. Maar goed, de laptop kan de USB niet vinden vanuit de BIOS. Ik heb al gecheckt of de USB wel de juiste installatie had, die had deze. Boot devices checken - USB wordt niet gevonden. Buiten de harde schijf word geen enkel apparaat gevonden als boot device en dus ook niet de USB. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 15:22
usb is geformatteerd als fat32? tevens is het een laptop met uefi? dan kan het namelijk zijn dat je een boot usb op een andere manier moet maken. hiervoor kan je bijvoorbeeld het tooltje Rufus gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 10:11
nickertNL schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:41:
usb is geformatteerd als fat32? tevens is het een laptop met uefi? dan kan het namelijk zijn dat je een boot usb op een andere manier moet maken. hiervoor kan je bijvoorbeeld het tooltje Rufus gebruiken
Heb de USB met WUDT geformatteerd. Deze heeft er NFTS van gemaakt. Net even gecheckt via Windows (via msinfo32) hoe die ziet hoe de bios is en deze geeft UEFI aan. Heb de laptop niet bij de hand dus moest even via Whatsapp doorgeven hoe en wat :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 15:22
http://www.windowscentral...ndows-10-usb-installation

Met bovenstaande handleiding zou het moeten lukken :)