Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjeeeh
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-12-2024
Mijn vraag
Ik heb op dit moment in mijn pc een msi GTX 970 Gaming 4G, echt een prima ding, kan er alles op draaien. Maar nu de nieuwe kaarten uit zijn, en ik mijn pc ook wel eens wil upgraden. Zit ik te twijfelen of ik voor nog een GTX 970 moet gaan, voor een sli configuratie, of dat ik een GTX 1060 Gaming X 6G moet kopen (en in de (veel) verdere toekomst misschien sli). Heeft iemand hier misschien nuttige informatie over?

Alvast bedankt! :)

Beste antwoord (via basjeeeh op 29-08-2016 17:44)

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 05:16
Hou er rekening mee dat SLi niet gaat werken op de 1060, word simpelweg niet ondersteund en er is geen aansluiting voor een SLi bridge.

Mijn mening is dat het beter is om door te sparen en voor de gtx 1070 te gaan. Het verschil tussen de 970 en de 1060 is naar mijn mening te klein.

Mijn speeltje

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou zeggen kijk naar benchmarks, en bepaal op basis daarvan of het de moeite waard is te upgraden. Natuurlijk kun je nu een GTX970 nog leuk verpatsen, maar een GTX 1060 hoeft niet per se het verschil dat je dan nog bij moet leggen waard zijn.

Persoonlijk zou ik het niet doen (en SLI al helemaal niet), maar dat is heel persoonlijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 05:16
Hou er rekening mee dat SLi niet gaat werken op de 1060, word simpelweg niet ondersteund en er is geen aansluiting voor een SLi bridge.

Mijn mening is dat het beter is om door te sparen en voor de gtx 1070 te gaan. Het verschil tussen de 970 en de 1060 is naar mijn mening te klein.

Mijn speeltje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:13
Verkoop van de GTX970 en met geld erbij een GTX1070 kopen lijkt mij een goed idee.
SLI is leuk maar komt toch met beperkingen en je hebt dan een oudere generatie kaarten met minder geheugen...