Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Photoshop pc rond de €1400

Pagina: 1
Acties:

• Mr Orange
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 20:16
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Deze pc zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor het werk, dus veel Office pakketten,maar daarnaast is de hobby fotografie er een die ook deze pc zal gebruiken. Photoshop is de applicatie die hiervoor gebruikt zal worden. Dus wat ik voor ogen heb, is een betrouwbare pc die zeer soepel alle foto's kan bewerken en hier weer jaren mee vooruit kan. Huidige pc heeft het ook al 7 jaar volgehouden. De gedachte is dat de nieuwe dit ook zal redden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Er is niet echt een budget. Belangrijk is betrouwbaarheid, wat ik vertaal naar A-merk componenten, stilte en zeer soepel kunnen bewerken van foto's.
Ik heb nu iets samengesteld van rond de €1400 en dat is ook zo'n beetje wat ik voor ogen heb. Ik ben van plan hem bij Azerty te bestellen en daar ook te laten assembleren / testen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Er gaat alleen een SSD over waar tijdelijk de foto's komen te staan die bewerkt worden, Uiteindelijk komen die op de NAS te staan.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Zoals je kunt zien in mijn samenstelling probeer ik de pc te optimaliseren voor het gebruik van Photshop, dus heb een aparte M.2 schijf voor het OS en een aparte voor het Photoshop cache. Daarnaast komt er nog een SSD in waar de foto's zelf komen te staan. In mijn ogen zijn de schijven / cache de grootse bottlneck in het geheel, vandaar dat ik dit voor ogen heb,
Ik heb op dit moment geen losse GPU nodig. De bewerkingen die ik doe maken hier geen gebruik van. Maar aangezien dit wellicht in de toekomst anders wordt,kan ik die later alsnog toevoegen. Vandaar ook een iets te zware voeding voor de huidige config.
Het geheugen is ook ruim bemeten, maar met het oog op de toekomst is dit meteen genoeg. Verder is stilte belangrijk en betrouwbaarheid,

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Geen echte voorkeuren, maar voel me wel prettig bij de gekozen componenten. Al heb ik nog nooit een MSI moederbord gehad..

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Denk dat ik hier al voldoende informatie over heb gegeven in mijn eerdere commentaar.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ik ga niet hardcore overclocken, maar als je met de standaard tooling van het moederbord er makkelijk 10% extra uit kan halen, dan ga ik dat wel proberen.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik hoop wat feedback te krijgen over het geheel en specifiek over het combineren van twee M.2 kaarten. Is dit moederbord daar de geschikte kandidaat voor? Of zijn er betere keuzes? Ik ben niet helemaal thuis in deze "nieuwe" materie en wat de gevolgen zijn. Wanneer je de M.2 kaarten gebruikt, heeft dat gevolgen voor de snelheid van andere apparaten die op SATA poorten zijn aangesloten? En wat als ik er later een GPU in wil stoppen, gaat dan de snelheid van de M.2 schijf naar beneden?
Zoals je leest, ben ik hier nog wat zoekende.

Bij deze mijn samengestelde configuratie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 345,95€ 345,95
1MSI Z170A GAMING M5€ 173,90€ 173,90
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 103,95€ 103,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 39,75€ 39,75
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,90€ 44,90
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 170,50€ 170,50
1Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition€ 98,-€ 98,-
1Samsung SM951 (NVMe) 128GB€ 85,44€ 85,44
1Samsung SM961 256GB€ 131,96€ 131,96
Bekijk collectie