Een bedrijf waarin ik aandelen heb wordt waarschijnlijk van de beurs gehaald. Mijn (Engelse) broker wil nu de opbrengst van de verkoop van die aandelen naar mij storten, maar rekent een 1.6% FX spread bij GBP->EUR. Dat vind ik een belachelijke spread, dus ik probeer te berekenen wat de handigste manier is om dit geld naar Nederland te halen. Ik heb geen UK bank account.
Eerste idee was om een vreemde valuta rekening te openen bij de Rabobank, en van daaruit conversie naar EUR te doen, maar de Rabobank weigert een vv-rekening voor me te openen omdat ik geen zakelijk klant ben.
Optie die mijn broker biedt is om een cheque te sturen in GBP. Volgens mij kost me dat eenmalig 27,50 EUR, plus ~0.5% FX spread (volgens dit document).
Wat is wijsheid?
Eerste idee was om een vreemde valuta rekening te openen bij de Rabobank, en van daaruit conversie naar EUR te doen, maar de Rabobank weigert een vv-rekening voor me te openen omdat ik geen zakelijk klant ben.
Optie die mijn broker biedt is om een cheque te sturen in GBP. Volgens mij kost me dat eenmalig 27,50 EUR, plus ~0.5% FX spread (volgens dit document).
Wat is wijsheid?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen