juridisch advies - garantie nieuw scherm telefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• waktak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-08 09:49
Ik heb dus mijn scherm (iPhone 6) laten maken omdat ik hem heb laten vallen. Kreeg hier 3 maanden garantie bij de desbetreffende winkel.

Na 5 dagen kreeg ik allemaal rare lijntjes in mijn scherm na een reboot, deze is door de winkel kosteloos vervangen.

Dit nieuwe scherm had een soort van blauwe plek van +/-1cm onderaan in het midden van het scherm. Ook kon ik de zijkanten op en neer drukken en leek hij niet lekker in z'n frame te zitten.

Hier weer mee terug gegaan. Degene die mijn telefoon gemaakt heeft (naar zijn zeggen) het scherm weer vervangen. Hij zei erachteraan dat ik niet terug moest komen, want hij beweerde dat het meegeven kwam omdat mijn frame krom was en hij hier niks aan kon doen. Batterij was leeg, thuis weer opgeladen. Bleek de blauwe vlek er nog gewoon te zijn, alleen zat nu het display strakker in het frame. Ik vermoed dat hij er helemaal geen nieuw display in gezet heeft.

Ik wou er vandaag mee terug gaan omdat ik niet eerder tijd had, maar nu gebeurde vrijdag iets bizars. Terwijl ik aan het appen was met mijn telefoon, kwam er een kleine barst bovenop de vingerscanner. Deze breidden zich in de loop van de dag uit tot hij aan de zijkant van het scherm kwam.

Ik ben afgelopen vrijdag gelijk naar de winkel gegaan, verkopen gaf aan dat hij het scherm wou vervangen voor 100 euro omdat het niet onder de garantie valt :( Mocht ik het daar niet mee eens zijn moest ik wachter tot de baas terug kwam van vakantie op 05/09.

Mijn vraag is, heb ik jurisdisch gezien een poot om op te staan? Ik ben altijd voorzichtig geweest met mijn telefoon en weet zeker dat het gaat om een productie fout of dat het scherm te strak in het frame geduwd is, anders barst hij niet zo "mooi" en uit het niets. Ik ben goed verzekerd voor juridische hulp, maar heb hier nooit beroep op hoeven doen en weet niet zo goed wat ik hier mee aanmoet. Iemand ervaringen?

[ Voor 5% gewijzigd door waktak op 29-08-2016 11:38 ]

Beste antwoord (via waktak op 29-08-2016 13:18)

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
In ieder geval niet wachten tot 5 sept
Dan zeggen ze straks dat je ermee door bent blijven lopen en de schade alleen maar erger is geworden...

Zou ze vandaag nog schriftelijk en per aangetekende post in gebreke stellen. Hoeft niet eens verwijtend of juridisch, maar puur als dossier op opbouw tot de baas terug is.

Want straks is het jouw woord tegen dat van een verkoper en dat win je niet...

Verder zou ik de telefoon ook tijdelijk niet gebruiken zodat het niet erger kan worden. Hoop dat je dus een andere telefoon beschikbaar hebt voor een week

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je goed verzekerd bent, waarom bel je ze dan niet, daar betaal je toch voor. Ze geven je trouwens liever nu een goed advies dan als het al geescaleerd is, want dat is uiteindelijk voor hun ook geodkoper.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• waktak
Frogmen schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:39:
Als je goed verzekerd bent, waarom bel je ze dan niet, daar betaal je toch voor. Ze geven je trouwens liever nu een goed advies dan als het al geescaleerd is, want dat is uiteindelijk voor hun ook geodkoper.
Eigen risico van €250 :) Dit is standaard voor juridische hulp die als niet noodzakelijk geacht wordt door de nederlandse wet. Dit krijg je alleen terug als je "de zaak" wint.

[ Voor 17% gewijzigd door waktak op 29-08-2016 11:51 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:58

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je frame krom is kan het best dat je dit soort vreemde barsten krijgt door druk op je scherm. Dat hadden ze eigenlijk moeten melden voordat ze je scherm gingen vervangen of ten minste op het moment dat je deze weer 'gerepareerd' retour kreeg.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
waktak schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:44:
[...]

Eigen risico van €250 :) Dit is standaard voor juridische hulp die als niet noodzakelijk geacht wordt door de nederlandse wet. Dit krijg je alleen terug als je "de zaak" wint.
Ik zou toch bellen eerst even vragen over dat eigen risico, waarschijnlijk is dat pas in geval van rechtszaak niet van advies.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • Beste antwoord

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Dan zeggen ze straks dat je ermee door bent blijven lopen en de schade alleen maar erger is geworden...

Zou ze vandaag nog schriftelijk en per aangetekende post in gebreke stellen. Hoeft niet eens verwijtend of juridisch, maar puur als dossier op opbouw tot de baas terug is.

Verder zou ik de telefoon ook tijdelijk niet gebruiken zodat het niet erger kan worden. Hoop dat je dus een andere telefoon beschikbaar hebt voor een week

• waktak
BastaRhymez schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:04:

Bedankt voor de tip, ga ik zeker doen! moet dit echt via aangetekende post of is een brief langsbrengen niet geldend als bewijs?

Edit: heb nog even gegoogled, is inderdaad handig om dit aangetekend te doen zodat je bewijs hebt dat deze goed aangekomen is.

[ Voor 7% gewijzigd door waktak op 29-08-2016 13:32 ]

Pagina: 1