Mijn vraag
Afgelopen week bij een desktop een ssd erbij gestoken. Daarvoor heb ik de pc uiteraard van het stroom gehaald. Na het plaatste van de SSD doet de pc geen BIOS Post meer. Na heel wat Googelen las ik de tip om een andere voeding te proberen. En wat denk je, binnen 2 seconden een BIOS post.
Wel gaan met de 'kapotte' psu wel alle schijven en ventilatoren draaien, en alle verlichting branden (CCFL)
Hoe kan deze voeding zomaar kapot zijn? De pc heeft het daarvoor vlekkeloos gedaan.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte moederbord
Corsair 2x2gb DDR3 ram
Samsung 850 EVO 250gb
WD black 500GB HDD
Zotac gtx570 AMP edition
AMD Phenom 955 3.2Ghz
PSU:
4 jaar oude OCZ 600 watt modulaire voeding
Test voeding:
12 jaar oude Sweex 400 watt gold edition voeding
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een andere voeding, daarmee is het probleem opgelost.
Maar de hoofdvraag is, Hoe kan het dat een voeding 'zomaar' kapot is ?
Een kennis had het over inductiespanning, maar hij wist niet hoe dat verder werkt. Iemand een verklaring hiervoor?
Afgelopen week bij een desktop een ssd erbij gestoken. Daarvoor heb ik de pc uiteraard van het stroom gehaald. Na het plaatste van de SSD doet de pc geen BIOS Post meer. Na heel wat Googelen las ik de tip om een andere voeding te proberen. En wat denk je, binnen 2 seconden een BIOS post.
Wel gaan met de 'kapotte' psu wel alle schijven en ventilatoren draaien, en alle verlichting branden (CCFL)
Hoe kan deze voeding zomaar kapot zijn? De pc heeft het daarvoor vlekkeloos gedaan.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte moederbord
Corsair 2x2gb DDR3 ram
Samsung 850 EVO 250gb
WD black 500GB HDD
Zotac gtx570 AMP edition
AMD Phenom 955 3.2Ghz
PSU:
4 jaar oude OCZ 600 watt modulaire voeding
Test voeding:
12 jaar oude Sweex 400 watt gold edition voeding
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een andere voeding, daarmee is het probleem opgelost.
Maar de hoofdvraag is, Hoe kan het dat een voeding 'zomaar' kapot is ?
Een kennis had het over inductiespanning, maar hij wist niet hoe dat verder werkt. Iemand een verklaring hiervoor?