Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kai1989
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-06 23:43
Mijn vraag is als volgt. Sinds ik mijn powerbank van 20.000 mAh heb is mij opgevallen dat wanneer ik hem volledig oplaadt er maar 2 lampjes branden.

Zou het kunnen zijn dat mijn powerbank defect is?

Met vriendelijke groet,

Kai de Gier

Beste antwoord (via kai1989 op 02-09-2016 11:11)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Een medetweaker heeft deze powerbank gereviewed en ik quote :
"De lader ondersteund jammer genoeg wel maar max. 2.1A op de oplaadpoort. Dit houdt in dat de powerbank volledig opladen zo’n 10 uur zal duren, daarentegen staat natuurlijk wel dat je een mooi percentage aan stroom terugkrijgt."

Dit is dus in de meest ideale situatie (goede lader, goede kabel). Dus minimaal 10uur laden..succes. Met een 1a lader gaat dat dus bijvoorbeeld minimaal 20uur duren. Het is niet anders met zulke hoge capaciteit. Prijs kwaliteit powerbank met goede cellen, dan lever je ergens op in (in dit geval opladen met hoge vermogens, mocht je adapter dat trouwens aankunnen en die kosten ook nog wat).

Omdat deze post als beste antwoord is gemarkeerd nog een kleine toevoeging:
Fabrikanten geven aan de powerbanks los te koppelen na het volledig laden. Dit is voor zekerheid, je kunt net als bij bijvoorbeeld een telefoon en een AA-batterijen lader gewoon de powerbank aan het stroom laten hangen totdat je hem nodig bent of dat hij vol is. Natuurlijk dient het de voorkeur dit niet onnodig lang te doen (lees dagen /weken) met oog op brandveiligheid (zeer geringe kans).

[ Voor 51% gewijzigd door ToFast op 02-09-2016 12:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Hoe weet je zeker dat je hem volledig hebt opgeladen?

Edit: toevallig heb ik precies dezelfde powerbank en ga er maar vanuit dat hij zeker 10/12 uur aan de lader moet hangen om helemaal op te laden.

[ Voor 135% gewijzigd door Audiowaste op 29-08-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:18
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kai1989
Audiowaste schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:07:
Ja, dat is het lastige aangezien de lampjes een indicatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 16:30

xleeuwx

developer Tweakers Elect
kai1989 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:09:
[...]

Ja, dat is het lastige aangezien de lampjes een indicatie geven.
Hoelang heeft hij aan de lader gelegen ? als een Xiaomi aan het laden is dan knippert het lampje tenzij hij helemaal vol is (4 lampjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:57
Rekensommetje: Als je lader 2A kan geven, dan is dat in 1 uur dus 2000 mAh. Als je lader perfect zou opladen zou het dus minimaal 10 uur duren voor je powerbank vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kai1989
Mar.tin schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:07:
Wat voor lader gebruik je?

Wat voor kabel gebruik je?

Heb je al een andere kabel / lader geprobeerd? :)

2 lampjes is niet vol, kan het zijn dat je hem niet lang genoeg aan de lader legt?
Ik gebruik zelf een samsung oplader en de kabel die mee geleverd is bij mijn Xiaomi powerbank. Ik zal proberen om de powerbank op te laden met mijn Note4 super charger. Het schijnt dat de powerbank binnen 5 uur opgeladen is ik zal een wekker zetten zodra 5 uur heeft opgeladen moet ik 4 lampjes zien branden.

Met vriendelijke groet,

Kai de Gier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kai1989
NESFreak schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:10:
Rekensommetje: Als je lader 2A kan geven, dan is dat in 1 uur dus 2000 mAh. Als je lader perfect zou opladen zou het dus minimaal 10 uur duren voor je powerbank vol is.
NESFREAK bedankt voor je antwoord. Ik zal mijn powerbank 10 aan het stroom hangen met een samsung super charger oplader. Kijken of dan de lampjes branden.

Met vriendelijke groet,

Kai de Gier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kai1989
xleeuwx schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:10:
[...]

Hoelang heeft hij aan de lader gelegen ? als een Xiaomi aan het laden is dan knippert het lampje tenzij hij helemaal vol is (4 lampjes)
Ik heb de powerbank tot nu toe zover gekregen dat hij maar 2 lampjes heeft die branden. Maar de tip van NESFREAK was 10 uur aan het stroom hangen dat zou ervoor moeten zorgen dat hij volledig is opgeladen. Ik zal mijn powerbank vanavond 10 uur laten opladen en kijken 4 lampjes branden.

Bedankt voor je hulp.

Met vriendelijke groet,

Kai de Gier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kai1989
Audiowaste schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:07:

Edit: toevallig heb ik precies dezelfde powerbank en ga er maar vanuit dat hij zeker 10/12 uur aan de lader moet hangen om helemaal op te laden.
Bedankt, ik ga hem 12 uur laten opladen om te kijken of de 4 lampjes branden. Ik zal laten weten of het geholpen heeft.

Meerdere posts achter elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan, verder is het niet nodig om onder elke post de groeten te doen. Zie ook: Het algemeen beleid #groeten. Graag vanaf nu de 'wijzig' knop gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 29-08-2016 14:42 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
"De lader ondersteund jammer genoeg wel maar max. 2.1A op de oplaadpoort. Dit houdt in dat de powerbank volledig opladen zo’n 10 uur zal duren, daarentegen staat natuurlijk wel dat je een mooi percentage aan stroom terugkrijgt."

Dit is dus in de meest ideale situatie (goede lader, goede kabel). Dus minimaal 10uur laden..succes. Met een 1a lader gaat dat dus bijvoorbeeld minimaal 20uur duren. Het is niet anders met zulke hoge capaciteit. Prijs kwaliteit powerbank met goede cellen, dan lever je ergens op in (in dit geval opladen met hoge vermogens, mocht je adapter dat trouwens aankunnen en die kosten ook nog wat).

Omdat deze post als beste antwoord is gemarkeerd nog een kleine toevoeging:
Fabrikanten geven aan de powerbanks los te koppelen na het volledig laden. Dit is voor zekerheid, je kunt net als bij bijvoorbeeld een telefoon en een AA-batterijen lader gewoon de powerbank aan het stroom laten hangen totdat je hem nodig bent of dat hij vol is. Natuurlijk dient het de voorkeur dit niet onnodig lang te doen (lees dagen /weken) met oog op brandveiligheid (zeer geringe kans).

[ Voor 51% gewijzigd door ToFast op 02-09-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kai1989
ToFast schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:15:

Dit is dus in de meest ideale situatie (goede lader, goede kabel). Dus minimaal 10uur laden..succes.
Bedankt voor je hulp. Ik ga mijn powerbank gemiddeld 10/12 uur aan de lader hangen kijken wat het resultaat is.

Met vriendelijke groet,

Kai de Gier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 91% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kai1989
Mar.tin schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:19:
Je kunt hem er gewoon gerust aanhangen tot hij vol is. Het laden stopt automatisch, ook al hang je hem er bij wijze van spreken een week aan :).
Bedankt voor je antwoord. Maar de gebruikershandleiding geven ze aan dat je de powerbank eruit moet halen zodra hij volledig is opgeladen. Misschien zeggen ze dat vanwege veiligheid redenen

Met vriendelijke groet,

Kai de Gier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kai1989
Mar.tin schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:42:
Dat zal een soort van "zekerheid" zijn die ze voor zichzelf inbouwen.

Ik heb meerdere van dit type powerbanks in gebruik, al ruim een half jaar, nog nooit iets van problemen ondervonden.

Gerust opladen tot de powerbank zelf aangeeft dat hij vol is (4 lampjes branden). :) Geen zorgen!
Super bedankt. Dat ga ik dan bij deze wanneer ik thuis ben gelijk doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kai1989
Beste Tweakeraars,

Bedankt voor al jullie antwoorden. Ik heb mijn powerbank inderdaad zover gekregen dat er 4 lampjes zijn gaan branden. Zoals één tweaker aan gaf je moet hem minimaal 10/12 uur moet opladen. Dat heeft er dan ook voor gezorgd dat de powerbank als 100% werkende en goedgekeurd is.
Pagina: 1