Welke Auto speakerset?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-10 16:38
Beste Tweakers,

Afgelopen maand heb ik een auto gekocht, een Renault Megane 1.4 uit 2000 om precies te zijn. Nu zit er nog een oude casetteradio in met slechte speakers.

Nu heb ik deze radio al bested, maar zoek ik nog leuke speakers.
Op het dashboard is er de mogelijkheid tweeters te plaatsen, en wil ik dit ook doen. Deze zitten er nu niet in, maar kabels zijn al wel aanwezig.

Na wat research ben ik wat informatie rijker geworden:
- Maximale speaker diameter: 130mm
- Maximale speaker diepte: 59mm

Nu heb ik twee leuke component speakersets gevonden, maar kan hier niet heel veel reviews over vinden, en door mijn beperkte verstand van autospeakers wil ik toch jullie vragen wat de verschillen zijn en wat de beste keuze is.
https://www.conrad.nl/nl/...t-225-w-1-set-374335.html
https://www.bol.com/nl/p/...34053928-9200000055277509

Beste antwoord (via Dunta op 30-08-2016 08:58)

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:40
kazuyakevin schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:09:
[...]

Ik zie dat ze een inpendantie hebben van 2Ohm. Kan mijn radio dat aan?
Om maar even netjes antwoord te geven, nee dit kan niet. Jouw radio is bedoeld voor 4 ohm stabiel (zoals de meeste autoradio' s dat zijn).

De composet die redbullet linkt is bedoeld om aan te sluiten op een losse autoversterker, niet op een autoradio.

Uit jouw gelinkte setjes concludeer ik dat je een budget van ongeveer 150 euro hebt. Je zou ook eens kunnen kijken naar de composets van merken als Hertz (deze en deze), Gladen, Ground-zero (deze of deze), MTX en audio-systems (deze of deze). Bij die Pioneer speakerset zou ik wegblijven, ik weet zeker dat tussen de genoemde merken hierboven beter klinkende speakers zitten.

Voor de rest zou ik me niet blind staren op die vermogens, die 50 Watt die voor de radio staat ga je nooit halen, effectief zal er ongeveer 17-20 Watt uit komen. Daarnaast, van een 13cm woofer kun je niet veel laag verwachten, laat staan sublaag. Mijn tip: denk na over het toevoegen van een subwoofer, deze kan ook onder de stoel worden gemonteerd. Voorbeelden zijn de Focal Ibus20 en Excalibur 8inch. Ik heb zelf de Focal Ibus20, en gezien het formaat behuizing en woofer komt er zeker een strakke bas uit, erg tevreden over.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
http://webshop.magtwatharder.nl/11156351/blam-relax-130-rs
blam zou ook goed moeten klinken, als je een paar dealers in je buurt zoekt kun je ook luisteren voordat je koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
redbullet schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:03:
http://webshop.magtwatharder.nl/11156351/blam-relax-130-rs
blam zou ook goed moeten klinken, als je een paar dealers in je buurt zoekt kun je ook luisteren voordat je koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
kazuyakevin schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:09:
[...]

Om maar even netjes antwoord te geven, nee dit kan niet. Jouw radio is bedoeld voor 4 ohm stabiel (zoals de meeste autoradio' s dat zijn).

De composet die redbullet linkt is bedoeld om aan te sluiten op een losse autoversterker, niet op een autoradio.

Uit jouw gelinkte setjes concludeer ik dat je een budget van ongeveer 150 euro hebt. Je zou ook eens kunnen kijken naar de composets van merken als Hertz (deze en deze), Gladen, Ground-zero (deze of deze), MTX en audio-systems (deze of deze). Bij die Pioneer speakerset zou ik wegblijven, ik weet zeker dat tussen de genoemde merken hierboven beter klinkende speakers zitten.

Voor de rest zou ik me niet blind staren op die vermogens, die 50 Watt die voor de radio staat ga je nooit halen, effectief zal er ongeveer 17-20 Watt uit komen. Daarnaast, van een 13cm woofer kun je niet veel laag verwachten, laat staan sublaag. Mijn tip: denk na over het toevoegen van een subwoofer, deze kan ook onder de stoel worden gemonteerd. Voorbeelden zijn de Focal Ibus20 en Excalibur 8inch. Ik heb zelf de Focal Ibus20, en gezien het formaat behuizing en woofer komt er zeker een strakke bas uit, erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
PatrickPR schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:29:
[...]

Hardstikke bedankt voor je reactie! Ik zal even goed kijken naar de door jou genoemde sets. Qua de bas, misschien wil ik daar later naar gaan kijken. Volgens mij kan ik die later ook nog via een tulp stekker op de radio aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
kazuyakevin schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:49:
[...]

Hardstikke bedankt voor je reactie! Ik zal even goed kijken naar de door jou genoemde sets. Qua de bas, misschien wil ik daar later naar gaan kijken. Volgens mij kan ik die later ook nog via een tulp stekker op de radio aansluiten?
Voor zover ik in de handleiding kan zien heeft de radio die je hebt gekozen inderdaad een RCA subwoofer uitgang waarmee je een versterker of actieve sub mee aan kunt sturen.
Pagina: 1