Laptop voor studie informatiekunde

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michagast
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-08 23:51
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop nodig hebben voor programmeren wat waarschijnlijk niet erg zwaar programmeren gaat zijn, voor office en mail en als laatste om gewoon mee te browsen op het internet.

Welke specificaties?
Ik zou graag een i5/i7 processor willen met 8gb ram en 256 gb ssd of groter met een 15' inch scherm.

Wat is je budget?
tussen de 700 en 1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik verwacht dat ik hem iedere dag moet gaan meenemen naar de universiteit dus ja ik verwacht hem veel mee te moeten nemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liever geen acer omdat ik daar in het verleden niet erg goede ervaringen mee heb gehad.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben al in een aantal winkels gaan kijken(mediamarkt, mycom en paradigit) en toen heb ik in de paradigit de volgende laptop gevonden die mij erg aansprak zowel qua specificaties als gewicht:

Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00EAMH

Het enige wat ik van deze laptop niet weet is de accuduur en deze moet vind ik toch wel tenminste een uurtje of 5 meegaan.
Weet een van jullie de accuduur van deze laptop en hebben jullie gezien mijn eisen nog suggesties voor andere laptops?

alvast erg bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Misschien heb je wat aan de Laptop Best Buy Guide van niet al te lang geleden? De Mainstream optie daar heeft een max van € 900, dus dat zit aardig in jouw bereik: reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2016. De Lenovo die je gevonden hebt lijkt ook prima. Op zich heb je de aparte GPU niet echt nodig, maar veel kwaad kan het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michagast
@gwystyl Die laptop wordt echter niet meer verkocht als ik het goed heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:55
michagast schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:34:

Het enige wat ik van deze laptop niet weet is de accuduur en deze moet vind ik toch wel tenminste een uurtje of 5 meegaan.
Weet een van jullie de accuduur van deze laptop en hebben jullie gezien mijn eisen nog suggesties voor andere laptops?

Deze Dell wellicht iets voor je?
http://www.dell.com/nl/p/...-in-1-laptop/pd?ref=PD_OC

Of een van deze HP pavilions? (wel iets duurder, maar met een echte i7 processor, en als je de kortingscode SCHOOL gebruikt krijg je 10% korting).

http://store.hp.com/Nethe...pt=ABH&p=c-back-to-school
http://store.hp.com/Nethe...pt=ABH&p=c-back-to-school

[ Voor 26% gewijzigd door sjenk op 29-08-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michagast
@sjenk Omdat ik de laptop vaak ga gebruiken wil ik wel dat deze naar mijn mening er mooi uitziet. Ik hou voornamelijk van de kleur zwart bij laptops met een zwart toetsenbord en dat hebben de door jou aanbevolen laptops helaas niet. Een mix tussen grijs en zwart, zoals de combinatie bij de lenovo laptop, vind ik nog wel oke maar ik heb liefst een volledig zwarte laptop. Heb je daar nog suggesties voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst75
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-10-2022
Ik zou zeggen, een dell latitude. Die is volledig zwart. Heb er zelf namelijk een.

Stel er eentje samen hier: http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/latitude-laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: HP ProBook 450 G3 W4P17ET

Is dit misschien een goede optie?

De Dell van Sjenk is ook een erg goede optie!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michagast
@ernst75 Een dell latitude kan helaas niet want de specificaties die ik wil zijn niet mogelijk met mijn budget

@Thomaswack Die HP ziet er inderdaad wel goed uit ik vind het alleen jammer dat er een optische schijf inzit want deze ga ik toch nooit gebruiken en voegt alleen maar extra gewicht toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst75
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-10-2022
Als je bereid bent om tweedehands te overwegen, dan is het wel mogelijk.
Bijvoorbeeld deze:
V&A aangeboden: Dell Latitude E5570 | i5-6300U vPro | Full HD | 8 GB DDR4 | 2...

Meer dan voldoende voor om basic programming op te leren.

Of je budget bijstellen. Je geeft aan tussen 700 - 1000 met de gegeven specificaties. Eigenlijk een lastige range, vind ik.
Persoonlijk zou ik denken:
700 -> kijken naar tweedehands zakelijke laptops van 1 generatie minder. Dan wordt het 450 - 700.
1000 -> kan er net zo goed 200 erop doen. En dan heb je je budget om een nieuwe machine te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michagast
@ernst75 Maar wat vind jij van de lenovo die ik zelf heb gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Micha, dit model heeft ook Office en geen DVD drive:

pricewatch: HP ProBook 440 G3 W4N88ET + Office 2016 (YG146AA)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michagast
@thomaswack maar die heeft helaas geen 8 gb ram en 256 gb ssd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

michagast schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:34:
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop nodig hebben voor programmeren wat waarschijnlijk niet erg zwaar programmeren gaat zijn, voor office en mail en als laatste om gewoon mee te browsen op het internet.

Welke specificaties?
Ik zou graag een i5/i7 processor willen met 8gb ram en 256 gb ssd of groter met een 15' inch scherm.

Wat is je budget?
tussen de 700 en 1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik verwacht dat ik hem iedere dag moet gaan meenemen naar de universiteit dus ja ik verwacht hem veel mee te moeten nemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liever geen acer omdat ik daar in het verleden niet erg goede ervaringen mee heb gehad.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben al in een aantal winkels gaan kijken(mediamarkt, mycom en paradigit) en toen heb ik in de paradigit de volgende laptop gevonden die mij erg aansprak zowel qua specificaties als gewicht:

Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00EAMH

Prima Laptop, en de accuduur is afhankelijk van je belasting.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michagast
@Hackus ja maar van wat ik online kan vinden is de batterij bij die lenovo laptop wel echt de afknapper helaas
Pagina: 1