Toon posts:

Ik wil Gaming-PC upgraden / Wat zou ik eerst upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Graag wil ik weten wat ik het eerst zou moeten upgraden om mijn (2 jaar oude) pc weer sneller te laten werken.

de SSHD voelt traag, maar is dit een probleem als ik IN een game zit?(bijvoorbeeld GTA5/Dying Light)

Ik voel de moeite die mijn computer moet doen heel erg als ik dying light speel, en het hapert ook nogal veel, wat ik met deze setup niet had verwacht (medium/low quality), maar wel 1920x1080

Relevante software en hardware die ik gebruik
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 206,-€ 206,-
1Asus B85M-E€ 73,40€ 73,40
1Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II OC€ 0,-€ 0,-
1Seagate ST1000DX001, 1TB€ 55,-€ 55,-
1Asus Xonar DG€ 24,95€ 24,95
1Cooler Master Silencio 452€ 67,29€ 67,29
1Cooler Master Hyper T4€ 27,50€ 27,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 45,50€ 45,50
1Cooler Master GM G550M€ 64,-€ 64,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 563,64

Alvast bedankt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een storage device (HDD, SSD, SSHD etcetera) geven in-game geen performance winsten of zo. Je merkt dan alleen verschil tijdens het laden, waarbij een SSD de kortste laadtijden oplevert.

Wat is nu precies het doel? Je vindt dat de FPS wat laag is en wil dat opkrikken? Of wil je dat er sneller geladen wordt? En, ook niet belangrijk, binnen welk budget moet dat gaan passen?

Je CPU is nog dik in orde, videokaart is wellicht wat aan de oude kant aan het worden en als FPS je doel is, kun je daar het meeste winnen. Wil je (ook) sneller laden, dan zou ik zeker een SSD overwegen.
Is jouw budget ruim genoeg, dan kan je dus je GPU upgraden en een SSD toevoegen aan je PC.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2016 09:53 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Heb je links als deze als eens bekeken?
https://steamcommunity.co...4941528483900203/?l=dutch

Dat je dus ook naar je settings moet kijken.
Denk dat je probleem is dat je maar 2 GB VRAM hebt (textures op low zetten helpt dan wat).
Oplossing een kaart met 4GB+

En dan natuurlijk een SSD, zodat alles ook lekker soepeltjes gaat.

Verwijderd

Topicstarter
De FPS is niet zozeer laag, er zitten veel "hickups" en het blijft vaak hangen.

Natuurlijk weet ik dat mijn videokaart wat verouderd is, maar als ik ver boven de minimum specs kom verwacht ik natuurlijk dat ik minimum settings gewoon aan moet kunnen.

Zelf dacht ik dat het misschien kan liggen aan de 8GB ram die ik heb, en dat dit misschien opgekrikt moet worden naar 16GB, en heb vaak overwogen om een nieuwe videokaart aan te schaffen, maar dit is natuurlijk het duurste van alle componenten.

Qua budget is het nu vooral dromen en hopen, maar een richtlijn naar een (goedkope) GFX kaart die ik binnen de komende 2 maanden zou kunnen aanschaffen is altijd fijn. Een SSD is voor mij op dit moment niet zeer interessant, loading times zijn goed. Misschien voor GTA 5 ooit een keer, omdat GTA 5 veel met je schijf doet(of iig dat heb ik begrepen).

• DrParanoid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01-2022
Je video kaart zal al het verschil in de wereld maken, kijk niet alleen naar je VRAM maar ook naar de vele andere opties die in de tussentijd zijn uitgekomen, 2GB op een 7xx kaart is vele malen minder dan 2GB op een 9xx of 10xx kaart zou zijn.

Een gtx 1060 zal al een gigantische upgrade voor je zijn, of ga anders voor een tweedehands gtx 970.

En die hiccups? Geen idee, kan van alles zijn, van software tot hardware. 8GB -> 16GB ram zal in ieder geval geen broodnodige upgrade voor je zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door DrParanoid op 29-08-2016 10:16 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:10:
De FPS is niet zozeer laag, er zitten veel "hickups" en het blijft vaak hangen.
Wellicht is er rottigheid geïnstalleerd op de PC, waardoor de PC het gewoon net niet aankan? Controleer de PC dus even op rottigheid met Malware Bytes Anti Malware en Spybot: Search en Destroy.
Zelf dacht ik dat het misschien kan liggen aan de 8GB ram die ik heb, en dat dit misschien opgekrikt moet worden naar 16GB, en heb vaak overwogen om een nieuwe videokaart aan te schaffen, maar dit is natuurlijk het duurste van alle componenten.
8GB RAM is voorlopig nog voldoende. Aangezien RAM niet duur is, raad ik alleen voor nieuwe PC's 16GB aan. :)
Qua budget is het nu vooral dromen en hopen, maar een richtlijn naar een (goedkope) GFX kaart die ik binnen de komende 2 maanden zou kunnen aanschaffen is altijd fijn.
Wij hebben (gelukkig) geen inzicht in jouw financiën en weten hiermee dus ook niet echt dat als we iets aandragen of dat haalbaar is voor je in die twee maanden. Wellicht is het dan interessant om eens te kijken in Vraag & Aanbod.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou willen gaan voor een top van ~300 euro. mijn pc is zo schoon als hij ooit geweest is, hier hou ik zelf goed rekening mee. Over de 8GB/16GB ram upgrade zit ik te tobben omdat (veel) spellen 6/8GB RAM als recommended zien, en ik op dat exacte punt zit, en dit voelt niet fijn.

Maar wat ik begrijp is dat de algemene antwoord is:

"Je bottleneck is de GFX kaart, en die moet je upgraden, alles is beter, eventueel een tweedehands 970 zou je goed doen?"

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Met een budget van 300 euro zou ik ook even kijken naar de RX-serie van AMD. Wellicht dat de 480 dan interessant is? Pricewatch. :)

[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2016 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
een AMD bij een intel gooien is niet altijd het slimste om te doen als je voor stability wilt gaan heb ik begrepen?

ik zat zelf al even te kijken bij 2ehands GTX970's, ik zag dat ze rond de 200 euro liggen!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Upgrade, schopje maar CAA.

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:25:
een AMD bij een intel gooien is niet altijd het slimste om te doen als je voor stability wilt gaan heb ik begrepen?

ik zat zelf al even te kijken bij 2ehands GTX970's, ik zag dat ze rond de 200 euro liggen!
Maakt helemaal niks uit. Misschien een fabeltje uit de oudheid. Een AMD zijn meer dan prima kaarten i.c.m. een Intel processor net zoals Nvidia meer dan prima kaarten zijn i.c.m. een AMD processor.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Pagina: 1