Copieren naar USB devices loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanr99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-09-2022
Mijn vraag
Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe PC. Maar vanaf het begin heb ik grote problemen met copieren naar een USB device. Dat kan een externe HD zijn, maar ook USB sticks. Heb al 1 USB stick weg kunnen gooien na een vastgelopen copie opdracht. Het misgaan gaat gepaard met verschillende foutmeldingen. Soms komt halverwege de copie de melding dat het bronbestand niet bestaat. Maar tot de helft van het copieren bestond hij wel. Sowieso bestaat het bronbestand. Maar soms loopt de copie vast zonder enige melding. Dan zit eigenlijk de hele PC vast en helpt alleen uit- en aanzetten. De fout doet zich voor met verschillende bestanden, met verschillende harddisks (die toch niet ineens allemaal stuk kunnen zijn). Er is een powered hub gebruikt, maar ook directe aansluiting op de PC. Enige lijn die ik kan ontdekken is, dat het meestal om grotere bestanden gaat (v.a. 2GB) of veel bestanden tegelijk (dan gaat het vaak na een bestand of 6 mis). Verder gaat copieren binnen de HD data disk ook goed. Het lijkt dus een USB probleem te zijn.
Alle disks zijn NTFS.
OS is Windows 10 64 bit
Intern geheugen 16GB
Systeem disk SSD plus 1TB HD voor de data.
En hier een paar linkjes om een idee van de foutmeldingen te geven.
http://rmvanr.nl/tmp/tw1.pdf
http://rmvanr.nl/tmp/tw2.jpg
http://rmvanr.nl/tmp/tw3.jpg
Dank voor eventuele hulp!

Groet, Rob

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 15:01
-Voorkant en achterkant usb aansluitingen zijn interne vaak apart aangesloten,
dus test voor en achterkant.
-Originele usb kabels zijn meestal goed, dus hier mee testen, ook kabels uitwisselen kun je proberen.
-Met een linux bootable cd, en hier kopiëren testen, als het hier wel goed is, dan ligt het aan windows of driver.
-Zoek op je usb driver/chipset van je moederbord of moederbord en usb problemen, met google, misschien meer gebruikers die er last van hebben.
-Misschien kortsluiting naar de kast door verkeerd inbouwen onderdelen in de kast, hierdoor krijgt je usb als je hem erin steekt regelmatig last van aarde/stroom probleem. Pc opbouwen buiten de kast op en stuk karton, dit zou ik wel als laatste doen.
-Pc aarden via stopkontakt en dan testen.(niet op verwarming).
- En ook je kernel storing zoeken met google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanr99
- Alle USB ingangen geprobeerd
- Gebruik verschillende disks met verschillende originele kabels
- Linux CD heb ik niet
- Veel gegoogled met allerlei variaties in Nederlands én Engels, maar probleem is niet echt gangbaar :-(
- Kortsluiting / PC opbouwen etc.... Dat gaat langzaam boven mijn pet.

Het is een samengestelde PC door een bedrijfje in Amsterdam. Ga maar eens terug. Heb wel contact gehad met ze, maar had niet het idee dat ze meteen wisten wat er aan de hand was, vandaar het inschakelen van dit forum.

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Als je een usb stick aansluit krijg ie dan een drive letter?
Hoe is de USB ge formatteert ?
controleer in apparaat beheer of er geen driver problemen zijn.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
Linux kun je gratis downloaden,
zet de iso op een usb stick,
dan kun je booten van de usb stick,
en dan kun je over usb gaan kopiëren, en testen of het hier werkt.
(voor op de usb stick zetten heb je aparte software voor nodig, google hier op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanr99
Heb nog even weinig tijd om uitgebreid te experimenteren. Heb nog wel een evt. aanwijzing. Ik wilde zojuist 10 bestandjes van rond de 800MB copieren. Dat liep bij het 4e bestandje vast. Daarna per stuk gecopieerd en dat is goed gegaan. Alsof er een buffer of iets van geheugen vol loopt bij een grotere hoeveelheid. Kan dat? Of spreek ik wartaal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
robvanr99 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:47:
Heb nog even weinig tijd om uitgebreid te experimenteren. Heb nog wel een evt. aanwijzing. Ik wilde zojuist 10 bestandjes van rond de 800MB copieren. Dat liep bij het 4e bestandje vast. Daarna per stuk gecopieerd en dat is goed gegaan. Alsof er een buffer of iets van geheugen vol loopt bij een grotere hoeveelheid. Kan dat? Of spreek ik wartaal.....
Nee geen wartaal maar het klopt niet :)
Je usb schijven verliezen connectie waardoor er kopieer fouten optreden en bestanden ontoegankelijk lijken. Soms gaat dit 4 bestanden goed, soms gaat het meteen fout, dat zegt op zich niet zoveel.
Ik denk dat je wel eens een driver probleem zou kunnen hebben. Welk moederbord heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

robvanr99 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:43:
...Systeem disk SSD plus 1TB HD voor de data...
Die HD is stuk (aan het gaan)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• robvanr99
Het moederbord is een ASUS H110M-K. Ik vind dat van die connectie verliezen wel plausibel klinken. Dat verklaart eigenlijk wel de verschillende fouten die ik ervaar. Maar de ene keer wel, de andere keer niet, alsof er een draadje los zit. En dat is dan wél wartaal denk ik :-)

Wat betreft kapotte harddisks: het probleem doet zich voor in alle combinaties van copieren: van interne HD naar externe, van extern naar extern, naar verschiilende externe schijven, naar USB stick. Dus ik geloof niet in een kapotte HD. Wat wél altijd (geloof ik.....) goed gaat, is copieren binnen de interne HD. Dus kom ik toch op een USB probleem.

[ Voor 39% gewijzigd door robvanr99 op 02-09-2016 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Heb je de laatste intel drivers geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanr99
Intel drivers voor een Asus moederbord?

De PC is 2 maanden geleden samengesteld door een Amsterdams bedrijfje. Ik ga er vanuit dat toen de nieuwste drivers zijn geinstalleerd. Maar dat is misschien te optimistisch. Ik ga morgen met de kast naar dat bedrijfje en zal deze suggestie in elk geval meenemen. Dank zover.

[ Voor 7% gewijzigd door robvanr99 op 02-09-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLDV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Denk hier toch aan een USB driver probleem. Rare zaak als je kijkt op Asus Global: https://www.asus.com/Motherboards/H110M-K/HelpDesk_Download/
Voor Windows 10 64 bit is er blijkbaar geen USB driver maar voor Windows 7 is die er wel !
Persoonlijk zou ik het eens proberen met de driver voor windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanr99
Ik heb Asus gemaild over die USB driver en hier is hun duidelijke antwoord:

"Vanaf Windows 8 is de USB 3.0 functie geimplementeerd in Windows zelf. Dit houdt in dat u geen drivers nodig hebt voor de USB 3.0 functie aangezien Windows dit zelf aanstuurt.

U zou de USB controller binnen het apparaatbeheer kunnen deinstalleren zodat Windows dit na een reboot zelf opnieuw installeert. Het handmatig installeren van een oudere driver zal niet veel uithalen, u kunt het natuurlijk proberen echter ik verwacht hier niets van.

Zou dit alles niet werken wil ik u verzoeken Windows compleet opnieuw te installeren."

Dus helaas niet 'even' nieuwe USB drivers installeren. Bah. Waarom regelt Asus dit zelf niet. Ze laten iets aan Microsoft/Windows over en ploink: het gaat mis. Althans, bij mij.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
robvanr99 schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:34:
Dus helaas niet 'even' nieuwe USB drivers installeren. Bah. Waarom regelt Asus dit zelf niet. Ze laten iets aan Microsoft/Windows over en ploink: het gaat mis. Althans, bij mij.......
zoals ze zeggen, het zit in windows zelf.
Het enige wat asus kan doen is 3th party software maken, welke kans op problemen juist alleen maar verhoogt.
robvanr99 schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:34:
"U zou de USB controller binnen het apparaatbeheer kunnen deinstalleren zodat Windows dit na een reboot zelf opnieuw installeert."
Wel even aanvinken dat het stuurprogramma verwijderd moet worden, dan windows opnieuw opstarten, en geduld.

[ Voor 31% gewijzigd door demonic op 05-09-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
Je virusscanner en firewall zit ook nog overal tussen,
Dus verwijder je virus en firewall 1 voor 1 en test of het weg is.
Misschien heb je nog meer op de achtergrond lopen wat kan storen.

Verwijderd

Ter afsluiting: PC is helemaal opnieuw geinstalleerd. Maar copieren blijft vastlopen. Zelfs openen van mappen op externe HD's hangt af en toe. Ga je toch aan hardware denken. Ik ga proberen de PC te retourneren. Dit ga ik nooit meer vertrouwen. Ieder bedankt voor het meedenken. Gr. Rob
Pagina: 1