Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279|IA
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-08-2017
Hoi,
Ik heb wat problemen met mijn Samsung S4 Mini :/ :

De batterij loopt snel leeg
Wordt heel warm tijdens opladen

Oplossingen werken weinig tot niks :X
Toen kwam ik CyanogenMod tegen, heeft iemand hier ervaringen mee?
Volgens sommige websites kan je na de installatie van CyanogenMod niet meer terug naar gewoon Andriod met Touch-Wiz... Is dit zo of kan het wel terug.

Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zie niet echt hoe je als oplossing voor een snel leeglopende batterij bij Cynogenmod terecht komt :P
Wellicht is je batterij gewoon op, en zou je kunnen kijken voor een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279|IA
Het zou evt. kunnen komen (volgens het internet) door de frimware versie, deze wordt alleen niet meer geupdated waardoor je met een snel leeglopende batterij zit..

Ik ben benieuwd wat er fout zou KUNNEN gaan met CyanogenMod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Welke oplossingen heb je geprobeerd dan? Kijk als je Pokémon of zware games of intensief browsed tijdens het opladen is het logisch dat de warmte van de CPU/GPU (soc) en batterij samen flink oplopen. Staan er apps op die veel synchroniseren of een bug hebben en niet goed standby / afsluiten (CPU drain) gaan kan dat ook voor extra hitte zorgen en een leeglopende batterij. Backup je belangrijke foto's etc en doe eens een fabrieksreset.

Als je eenmaal gelukt is om cm te installeren kan je altijd terug naar een officiële rom. Heeft nogal wat voeten in de aarde om te doen (unlocken, custom recovery flashen, rom flashes) dus daarvoor moet je wel goed inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Ruben279|IA schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:56:
Het zou evt. kunnen komen (volgens het internet) door de frimware versie, deze wordt alleen niet meer geupdated waardoor je met een snel leeglopende batterij zit..

Ik ben benieuwd wat er fout zou KUNNEN gaan met CyanogenMod.
Firmware is iets anders dan een rom /Android zelf. Hierin zitten de drivers etc voor de telefoonverbinding , Wi-Fi etc. Die kan je dus apart flashen (na custom recovery).

Heb je al eens gereboot zonder dat de instelling 'snel / versneld opstarten ' aanstaat (langzamere maar complete reboot) ?

Er kan van alles misgaan tijdens het aanpassen van je recovery / rom, tenzij je je goed inleest). Bovendien moet je wel een goede rom uitkiezen (geen beta of niet-stable) die kan allerlei problemen hebben (geen werkende Wi-Fi of Bluetooth zijn hier voorbeelden van)

Bovendien wat vind jij snel leeggaan, is het tijdens idle of tijdens (welk) gebruik?

Bovendien, hoe oud is je toestel en hoe vaak is de accu herladen ? De capaciteit neemt af na het laden (vooral boven de >500 laadcycli) en door de warmte waarmee dit is gebeurd (volle zon en laden slijt de accu sneller). Het kan zo maar zijn dat je 20-30% capactiteit kwijt bent na een jaar of 2.

[ Voor 44% gewijzigd door ToFast op 29-08-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279|IA
Ik heb deze video gevonden: YouTube: How to Install CyanogenMod10 on Samsung Galaxy S4 Mini (GT-I9195)
ToFast schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:01:
[...]

Firmware is iets anders dan een rom /Android zelf. Hierin zitten de drivers etc voor de telefoonverbinding , Wi-Fi etc. Die kan je dus apart flashen (na custom recovery).

Heb je al eens gereboot zonder dat de instelling 'snel / versneld opstarten ' aanstaat (langzamere maar complete reboot) ?

Er kan van alles misgaan tijdens het aanpassen van je recovery / rom, tenzij je je goed inleest). Bovendien moet je wel een goede rom uitkiezen (geen beta of niet-stable) die kan allerlei problemen hebben (geen werkende Wi-Fi of Bluetooth zijn hier voorbeelden van)

Bovendien wat vind jij snel leeggaan, is het tijdens idle of tijdens (welk) gebruik?

Bovendien, hoe oud is je toestel en hoe vaak is de accu herladen ? De capaciteit neemt af na het laden (vooral boven de >500 laadcycli) en door de warmte waarmee dit is gebeurd (volle zon en laden slijt de accu sneller). Het kan zo maar zijn dat je 20-30% capactiteit kwijt bent na een jaar of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je al uitgesloten dat het probleem niet gewoon de batterij fysiek is? Heb je de batterij dus al sinds je het toestel ook hebt? Als het antwoord daarop ja is, maakt dat de kans dat je accu het probleem is des te groter. ;) Heb je het toestel al de nodige jaren, dan wordt de kans wel heel klein voor CyanogenMod om jouw accu problemen op te lossen en is het wijzer een nieuwe accu te scoren.

Ik zou eerst dat gaan uitsluiten alvorens ik naar andere oplossingen zoals een andere ROM ga kijken. Zoals gezegd, een ROM is niet hetzelfde als de firmware voor een apparaat. Je kunt apart van een ROM bijvoorbeeld ook een andere radio versie installeren. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279|IA
Volgens Samsung zelf (na 4 keer bellen) ligt het NIET aan de batterij maar aan de software!
Hier kunnen ze helaas niks meer aan doen, vanwege de leeftijd van de telefoon :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Ik zou eerst eens alle vragen beantwoorden alvorens je verdere reacties kan verwachten van mij en andere tweakers :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ruben279|IA schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:09:
Volgens Samsung zelf (na 4 keer bellen) ligt het NIET aan de batterij maar aan de software!
Hier kunnen ze helaas niks meer aan doen, vanwege de leeftijd van de telefoon :/
Leuk, dat zij dat zeggen, maar zij zijn nou niet bepaald technisch onderlegd en doen het vaak met een uitvraagscript. Hoeft dus niet per se te kloppen voor jouw situatie. Als het werkelijk aan de software ligt, dan is dat simpel en snel uit te testen door een factory reset uit te voeren ipv gelijk CyanogenMod te installeren.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ruben279|IA schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:09:
Dus je hebt met samsung alleen mobiel contact gehad? Vind ik erg knap dat zij kunnen zeggen dat er hardware matig niks aan de hand is zonder dat ze het zelf kunnen zien.

Daarnaast missen we wat informatie; Wat voor CM versie? nightly of stable?

Je kunt evt. checken of je batterij bol staat.

[ Voor 7% gewijzigd door iTeV op 29-08-2016 11:14 ]

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279|IA
Al 2 keer factory reset gedaan, batterij niet bol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:41

BiLo

PSN: toiletcleaner

heb je de batterij ooit vervangen?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je een ander toestel om de batterij in te testen beschikbaar? Dan kun je immers uitsluiten of het aan de batterij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ruben279|IA schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:14:
Al 2 keer factory reset gedaan, batterij niet bol
Hoelang heb je het toestel al? Als dit langer is dan twee jaar, dan is waarschijnlijk gewoon je batterij op. Dit is vrij standaard bij smartphone batterijen. Voordat je met de software aan de gang gaat, zou ik dus gewoon voor 15/20 euro een nieuwe batterij aanschaffen.

Overigens wordt CyanogenMod door heel veel mensen gebruikt en staan er dus ook heel erg veel ervaringen van online. Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279|IA
Ik heb hem ongeveer een jaar geleden gekocht van een telefoonreparateur.. Was 2e hands dus maar was (op een paar beschadigingen nog helemaal goed. Ik ga dan waarschijnlijk een nieuwe batterij kopen om uit te sluiten dat de batterij niet gewoon dood is
rens-br schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:10:
[...]

Hoelang heb je het toestel al? Als dit langer is dan twee jaar, dan is waarschijnlijk gewoon je batterij op. Dit is vrij standaard bij smartphone batterijen. Voordat je met de software aan de gang gaat, zou ik dus gewoon voor 15/20 euro een nieuwe batterij aanschaffen.

Overigens wordt CyanogenMod door heel veel mensen gebruikt en staan er dus ook heel erg veel ervaringen van online. Wat heb je zelf al gevonden?
Pagina: 1