ik wou eerst voor de amd athlon 1,4 ghz gaan maar toen zag ik dan de 1,2 300 piek goedkoper is dat scheeld dus nog al wat is die 1,4 ghz die 300 piek meer waard of kan ik beter de 1,2 ghz kopen??
Ik zou gewoon de 1,2GHz nemen, die 0,2GHz merk je amper, alleen in benchmarks e.d...
Niet doen dus, tenzij je het geld echt "over" hebt...
Niet doen dus, tenzij je het geld echt "over" hebt...
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
twee dingen;
200/266 fsb
en
je mobo, tot hoeveel kan die aan? (en als je 266 cpu neem, en je mobo is tot 200 is ook jammer)
200/266 fsb
en
je mobo, tot hoeveel kan die aan? (en als je 266 cpu neem, en je mobo is tot 200 is ook jammer)
http://mrfloris.com
Verwijderd
hangt ervan af of je wil overklokken of niet.
de 1.4 GHz haalt overklokt ongeveer 150 MHz meer dan een overklokte 1200.
Op standaard snelheid is er geen wereld van verschil
JC
de 1.4 GHz haalt overklokt ongeveer 150 MHz meer dan een overklokte 1200.
Op standaard snelheid is er geen wereld van verschil
JC
hij is 200 MHz sneller... tja.. 300 piek is best veel geld. ik zou het niet doen denk ik. je kan het geld beter besteden aan het verschil tussen een gf2mx en een gf2 gts bijvoorbeeld. in hogere resoluties als 1024x768 maakt je proc vanaf 800 MHz niet zoveel meer uit. dan is je videokaart de bottleneck aan het worden en niet zo'n beetje ook.
Verwijderd
Koop de 1200Mhz en meer geheugen,dan is ie sneller dan 1400 met bijv 256Mb minder geheugeb
aha ik weet het al denk ik koop een 1,2 met 512 mb ram (toch heel goedkoop) en een geforce 2 gts ipv mx
(moederbord is trouwens een msi k7t turbo die ik ook nog moet aanschaffen)
prijs van hardware valt reuze mee op dit moment al zeg ik zelf
(behalve die 1,4 ghz
dan)
(moederbord is trouwens een msi k7t turbo die ik ook nog moet aanschaffen)
prijs van hardware valt reuze mee op dit moment al zeg ik zelf
(behalve die 1,4 ghz
Verwijderd
Verstandige keuze lijkt me!
Hoewel de meeste 1.2 TB's een AXIA core hebben zou ik daar toch nog ff op letten.
Hoewel de meeste 1.2 TB's een AXIA core hebben zou ik daar toch nog ff op letten.
Het is altijd slimmer om niet de snelste cpu te nemen, met een beetje geluk krijg je dan namelijk een processor die eigenlijk bedoelt was voor de hoogste clocksnelheid maar die teveel warmte produceerde. Stond pas geleden in een artikel dak hier heb gelezen
Verwijderd
Het is zowiezo niet slim om altijd het nieuwste van het nieuwste te kopen.
Of je moet geld teveel hebben...
Of je moet geld teveel hebben...
Verwijderd
Volgens mij is de 1.2 Ghz juist beter over te klokken. Maar inderdaad: meer geheugen en/of een betere videokaart heeft meer effect dan die 200 Mhz meer als je gamet.
Pagina: 1