Aftermarket rx480 4GB of stock cooler asus rx480 8GB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Monne
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-07-2025
Hoi hoi,

Ik ben een pc aan het samenstellen voor een familielid..

Nu wil ik graag naar jullie mening vragen, omdat dit toch wel een punt is waar mensen verschillende opinie over zullen hebben.

Voor een GPU is de bedoeling dat deze tussen de 250 en 280~ euro zit. Op het moment is de rx480 moeilijk verkrijgbaar, dit zeker met een aftermarket cooler, en als je deze toch wilt hebben betaal je op het moment net even iets te veel naar mijn mening.

Wat is volgens jullie de beste keuze?

- Voor de aftermarket RX480 Nitro 4GB van sapphire te gaan voor 280,-€

- Voor de ASUS RX480-8G (stock) te gaan voor 280,-€

Uiteraard kan ik ook nog wachtten tot dat de voorraden in orde zijn, maar dit kan zeker nog 2 maanden duren, gezien het feit dat ik al meer dan een maand wacht en er weinig tot geen veranderingen zijn.

Volgens de benchmarks is het verschil tussen de 4GB en 8GB versie niet zo groot maar het is er wel degelijk, helaas heb ik zelf niet zon goede ervaring met het geluid overlast van de stock blower-cooler van AMD.

Misschien is hier geen goed antwoord op omdat je de 4GB Sapphire ook kan overclocken met goede fan speeds, alsnog ben ik wel benieuwd hoe de community hier over denkt, ik zal echt niet de enige zijn die deze keuze moet maken ^^

Als je benieuwd bent over welke webshops ik het heb.

Sapphire NITRO+ 4GB:
http://www.ebay.nl/itm/SA...0f61c9:g:AJAAAOSwIgNXwq~c

Asus STOCK 8GB:
http://www.sicomputers.nl...-8g-8gb-graphic-card.html

"Soon is not as good as now"

Alle reacties

Verwijderd

De stock koeler is inderdaad vrij luid en koelt ook niet echt goed. Mijns inziens kun je beter gaan voor de pricewatch: MSI Radeon RX 470 GAMING X 8G

Net zo snel als een stock RX 480, maar wel het voordeel van een goede koeler en 8GB geheugen.
YouTube: RX 470 1080p vs RX 480 8GB/ GTX 1060/ GTX 970 Gaming Benchmarks

Waarom zou je trouwens uit Engeland bestellen? Het is net zo duur, maar als je ooit van de garantie gebruik moet maken wordt het al erg lastig. Kan ook nog zijn dat de 21% BTW er nog bij komt maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2016 09:50 ]

• Monne
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-07-2025
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:39:
De stock koeler is inderdaad vrij luid en koelt ook niet echt goed. Mijns inziens kun je beter gaan voor de pricewatch: MSI Radeon RX 470 GAMING X 8G

Net zo snel als een stock RX 480, maar wel het voordeel van een goede koeler en 8GB geheugen.
YouTube: RX 470 1080p vs RX 480 8GB/ GTX 1060/ GTX 970 Gaming Benchmarks

Waarom zou je trouwens uit Engeland bestellen? Het is net zo duur, maar als je ooit van de garantie gebruik moet maken wordt het al erg lastig. Kan ook nog zijn dat de 21% BTW er nog bij komt maar dat weet ik niet zeker.
Ah, deze heb ik inderdaad over het hoofd gezien, alle andere webshops hebben geen voorraad!
https://www.afuture.nl/product/5260739/sapphire-112600220g

Nu hoef ik in ieder geval niet meer voor Engeland te gaan. (er komt trouwens geen btw bij omdat het nog wel EU is)

Na inderdaad nog wat benchmarks gekeken te hebben, denk ik toch dat de sapphire rx480 4GB sneller is dan de sapphire rx 470 8GB ..Die reference kaart is nu ook wel afgevallen voor mij :)

[ Voor 46% gewijzigd door Monne op 29-08-2016 19:24 ]

"Soon is not as good as now"