windows + wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roellie1981
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10-2020
Sinds ik windows 10 heb geinstalleerd heb ik problemen met mijn wifi verbinding. Heeft iemand nog een tip wat ik kan proberen? Mijn wifi verbinding valt willekeurig af en toe een paar secondes weg en maakt dan weer opnieuw verbinding (heel irritant met gamen).
...

Het gaat om windows 10 en een TP-link v1 (USB internet adapter)
...

Op het internet zijn heel veel forums te vinden met dit probleem en ik heb al veel geprobeerd en geen enkele keer is het verbeterd.
- een nieuwe USB wifi adapter gekocht
- shared internet services in windows 10 uitgezet
- privacy instellingen aangepast
- kanaal van wifi aangepast
- modem naast de computer gezet
- software geupdate van de adapter
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

roellie1981 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 01:11:
...
- modem naast de computer gezet...
als dat dan toch mogelijk is, waarom dan niet een kabeltje gebruikt?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:30

Speedmaster

Make my day...

Netwerkkaart inbouwen en een kabel gaan gebruiken of een WiFi inbouwkaart(je) aanschaffen aangezien een USB dongle niet optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:30

nelizmastr

Goed wies kapot

TPLink v1 zegt ongeveer zoveel als het hebben van een zwarte auto. Welk model? De meeste oudere wifi dongles gaan inderdaad niet super werken, zeker niet als ze G zijn of van de N-draft generatie (i.p.v. de uiteindelijke N specificatie).

Kabel is idd de beste oplossing, anders toch eens kijken of er betere drivers te vinden zijn (vooral nieuwere bij voorkeur van na de release van win10) of een insteekkaart.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roellie1981
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10-2020
Als ik de modem naast de computer zet, dan loopt er een kabel dwars door mijn huis heen, niet heel erg praktisch.

De adapter die ik gebruik:
TP-link AC1200 Wireless Dual Band USB Adapter
Model: T4U V1.0

ps. ik heb al de laatste drivers voor windows 10 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:42
Wat je kan proberen is het volgende:
  • Drivers downloaden
  • Huidige driver verwijderen
  • Rechtermuisknop nieuwe driver installatiebestand > Compatibility mode op Windows 7 of 8 zetten > Installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En Ethernet over Power is geen optie, omdat....? En anders de kabel netjes wegwerken achter de plinten oid. UTP mag 100 meter zijn en daar kom je in een huis echt niet aan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Overige USB devices die dit kunnen veroorzaken? Muis/tobo met specifieke drivers, of een externe opslag.
Apparaatbeheer gecontroleerd?
Welk energieschema gebruik je? En kijk eens bij dat schema naar schemainstellingen wijzigen, geavanceerde energie-instellingen wijzigen, USB-instellingen, selectieve onderbreking, en zet die eens op uitgeschakeld.

NRG

Verwijderd

Vraag!

Ik heb een laptop (Lenovo G70) en mijn wifi verbinding valt ook willekeurig uit. Als ik bij beschikbare netwerken kijk, staat bij elke verbinding aangevinkt dat er automatisch verbinding gemaakt moet worden. Ik kan deze uitvinken, maar heeft weinig nut want vervolgens word het gewoon weer aangevinkt op een of andere manier. Wie kan mij helpen???
Pagina: 1