Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkproblemen de afgelopen 3 dagen

Pagina: 1
Acties:

• aevitas1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-11 15:50
Hallo,

Ik zit momenteel bij Ziggo aangesloten en heb een Ubee modem van hun, deze staat in bridge modes en heb hier een Nighthawk R7000 aanhangen. De afgelopen 3 dagen heb ik extreem veel netwerkproblemen tot op het punt dat ik er nog weinig mee kan.

Ziggo heeft een afspraak voor een monteur gepland, maar de eerstvolgende dag dat er een kan komen is op 12 (!!!!!!) september. Met de aankomende release van Legion en de Battlefield 1 beta en het feit dat ik nu vakantie heb, is dat best pauper.

Ik heb de volgende problemen;
  • Websites laden enorm traag.
  • Hoge ping in WoW, uiteindelijk valt mijn hele internet eruit. Maar dit lijkt niet gerelateerd.
  • Hoge packet loss in CMD als ik naar verschillende ip adressen ping, zoals google. Dit zit meestal rond de 40% en vanmiddag had ik zelfs 90%.
Wat ik al geprobeerd heb..
  • De standaard modem/router reboot.
  • Statische IP veranderd, daarna op de automatische instelling geprobeerd.
  • MTU veranderd.
  • UNP uitgezet.
  • Modem en router terug naar de fabrieksinstellingen gezet.
  • Firmware geupdate van mijn router.
  • Ziggo gebeld of er eventueel storingen waren, dit was niet het geval. Verder zagen ze ook geen problemen in de ziggo modem.
  • Router uit de ziggo modem gehaald en PC hierop aangesloten. Nogsteeds dezelfde problemen.
  • Eindeloos gegoogled zonder iets te vinden wat ik nog niet geprobeerd heb.
Heeft iemand hier ervaring mee en misschien een mogelijke oplossing?

Alvast bedankt!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zo te zien heb je tot nu toe alleen maar met je eigen PC gemeten.
Speelt 't probleem op andere apparaten ook?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-11 15:31
Check eerst met een ethernet kabel waar het probleem ligt, eerst op de router achter het ziggo modem en ook op de ziggo modem. Als daar het probleem niet omhoog komt is het toch echt je eigen systeem.

Ik had een soortgelijk probleem en uiteindelijk bleek het de driver van mijn Wireless lan card te zijn die uit 2014 stamde met een nieuwe driver beschikbaar uit eind 2015. Maar dit nadat ik echt 100% overtuigd was dat het probleem bij ziggo lag maar na bekabeld testen was ik het toch echt zelf.

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Test waar mogelijk altijd met een netwerk kabel en met minimaal 2 apparaten.

Inderdaad als je er niet uit komt is terug naar het begin zoals je aangeeft (deels) gedaan te hebben.

Voor de zekerheid: alleen ziggo modem, met 1 netwerk kabel rechtstreeks tussen de modem en het test apparaat (PC/laptop) (geen kabels die door muren liggen, powerline adapters, wifi, switch of wat dan ook er tussen)

geen apparaten op wifi op dat moment (zet indien nodig je wifi tijdenlijk even uit of verander het wifi wachtwoord van je router tijdelijk zodat er niets meer mee kan verbinden).

Test apparaat opnieuw opstarten en de volgende testen uitvoeren:
1
pingtest uitvoeren naar 8.8.8.8 (google DNS) (start --> uitvoeren : CMD
commando : ping 8.8.8.8 -t (enter)
als het goed is zie je nu telkens een regel verschijnen met een redelijk constante ping tijd in ms (hier (ook ziggo) is het ca 13-18 ms). en zie je geen timeouts. Zie je hier wel time outs probeer dan de stappen onderaan deze post.
2
Als de ping werkt kun je speedtest proberen (speedtest.net)
3
internetten (surf wat rond ook bij pagina's waar je problemen hebt en kijk hoe het er uit ziet)

Werken beide maar heb je nog steeds last van traag internet, dan kan het een DNS probleem zijn. Stel op je PC eens de google DNS servers in (8.8.8.8 en 8.8.4.4) en kijk of het daarmee beter gaat.

Heb je een probleem gevonden en opgelost, dan kun je alles weer aansluiten en kijken of het dan ook is opgelost. Zo niet, maar is alles nu wel goed op je test PC, dan heb je ergens iets in het netwerk wat problemen geeft. Sluit alles dan langzaam 1 voor 1 weer aan en herhaal telkens de test (ping, speedtest, browsen).

Timeouts bij de pingtest op beide PC's en met beide netwerk kabels? dan krijgt je modem momenteel waarschijnlijk geen stabiel signaal. Omdat je bij ziggo zit kun je daar ook nog wat aan doen.

Controleer de bekabeling tussen je modem en je kabel aansluit punt (ook wel AOP genoemd). Vaak heb je op de AOP een splitter zitten vanaf waar je 1 kabel naar je modem hebt lopen en een andere naar je TV's/horizonbox(indien aanwezig). Zorg ervoor dat je modem op de F-connector aansluiting zit (de aansluiting met schroefdraad). Haal vervolgens alle andere kabels (indien aanwezig) los van de splitter (hierdoor heb je dan dus even geen TV signaal) en herhaal de ping test.

Is het nu wel goed, probeer dan of je de kabel(s) voor de TV weer op de splitter kan aansluiten. Krijg je dan weer problemen dan zit er ergens in de kabels tussen je aansluiting en TV (s) een probleem.

Is het nog steeds niet goed, haal dan de splitter van je AOP af (de meeste kun je een stukje draaien en er dan af trekken) en test het met een kabel rechtstreeks op de AOP (Hiervoor heb je een kabel nodig met aan 1 kant female coax en aan de andere kant een F connector. Mocht je een horizon box hebben dan is zo'n kabel bijgeleverd, maar heb je die niet, dan moet je die maken (van een degelijk stukje coax kabel) of kopen. Zorg ervoor dat de kabel tussen het AOP en de modem zo kort mogelijk is (liefst niet meer dan 1 meter).

Herhaal de test. Werkt het nu wel goed, dan is zeer waarschijnlijk je splitter kapot. Werkt het nog niet dan kun je nog proberen de ziggo help desk te bellen om te vragen of ze de lijn kunnen resetten.... maar vaak wordt het dan toch wachten op de monteur.

succes!

• aevitas1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-11 15:50
Ik ga eens even aan de slag. Bedankt!