Tv-signaal naar zolder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik ben bezig een speel-/tvkamer in te richten op zolder en wil hier nu een Tv-signaal naartoe trekken.

Momenteel loopt het signaal (ziggo) via een coax-kabel naar de woonkamer en naar de slaapkamer op de 1e etage. Het is helaas niet mogelijk om een coax kabel te trekken naar zolder.
Wel loopt er een utp-kabel vanuit de meterkast (via de slaapkamer) naar zolder. Deze kabel is aangesloten op een router zodat het hele huis voorzien is van een sterk wifi-signaal.

Een optie is om over te stappen op een andere provider die het tv-signaal over een utp kabel laat lopen. Liever wijzig ik echter niet van provider.

Vraag: heeft iemand een idee hoe ik het tv-signaal naar de zolder kan leiden? Kan dit via de utp-kabel die er al loopt? Of zal ik toch moeten overstappen naar een andere provider of op enige wijze (via de buitenkant van de woning) een coaxkabel trekken of.........

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Past er geen coax kabel naast de huidige utp kabel door dezelfde leiding?
Mits beide fatsoenlijk afgeschermd mag dit volgens mij geen problemen geven.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
Switchie schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 20:49:
Past er geen coax kabel naast de huidige utp kabel door dezelfde leiding?
Mits beide fatsoenlijk afgeschermd mag dit volgens mij geen problemen geven.
De huidige utp-kabel gaat al buiten het huis om en ik ben er nog niet achter hoe de vorige bewoner dit voor elkaar heeft gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:38
mobile12 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 20:59:
[...]

De huidige utp-kabel gaat al buiten het huis om en ik ben er nog niet achter hoe de vorige bewoner dit voor elkaar heeft gekregen...
Wellicht via de kruipruimte en dan buiten langs naar boven ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
MdO82 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:01:
[...]

Wellicht via de kruipruimte en dan buiten langs naar boven ?
Wij hebben geen kruipruimte. De kabel gaat op de 1e etage naar buiten en vervolgens langs de buitenmuur naar zolder.
Eigenlijk ben ik benieuwd of er alternatieven zijn naast het trekken van een kabel (via stroomnet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb dit gevonden: http://www.allekabels.nl/...el-tv-via-utp-muxlab.html
Maar of dat werkt met routers/switches ertussen, geen idee.
Powerline voor coax schijnt ook niet te bestaan, ziggo decoders met ethernet voor het signaal ook niet.
Je kan misschien met tv-headend ziggo via een pc ontvangen, en vervolgens kan je deze dan weer encoderen en over het netwerk streamen, maar kost wel behoorlijk wat stroom en aanschafkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11193

Als je in oud ziggo gebied woont (dus niet UPC) zou je middels een HDhomerun het signaal om kunnen zetten.

Op zolder kun je dan met een raspberry (of iets krachtigers) het beeld serveren aan de TV. Hierop draai je dan tvheadend, oscam en Kodi.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 11193 op 28-08-2016 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Ziggo heeft toch een online / horizon app? Installeer deze op een pc of wat en deze sluit je aan op tv.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je een Horizon Mediabox hebt, kun je voor 5 euro per maand een "Horizon Extra Mediabox" huren die je kunt aansluiten via ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
Dav1d schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:18:
[...]

Als je een Horizon Mediabox hebt, kun je voor 5 euro per maand een "Horizon Extra Mediabox" huren die je kunt aansluiten via ethernet.
Ik heb geen horizon mediabox. In de woonkamer maak ik gebruik van een ci+-module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Of even anders gedacht,

Trek die utp eruit, en gooi daar de coax voor in de plaats, en koop een moca setje, zo kun je je ethernet signaal transporten via de aangelegde coax

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 16:42

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Zou een hdhomerun een oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:45

Nox

Noxiuz

Je kunt de Horizon GO app gebruiken, dunno of dat voldoende is voor jou?

Andere optie is er niet.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Chromecast voor in de tv en dan horizon go app en een smartphone/ tablet voor het tv kijken via de chromecast een optie?

Anders zou je ook nog een horizon box kunnen nemen bij ziggo ( abbo even omzetten ) voor de zolder. Vervolgens plaats je deze op de eerste etage en gebruik je een hdmi naar utp set om de horizonbox op de tv aan te sluiten (de afstandsbediening van de horizonbox is radiografisch en gaat dus door de muur/plafond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
VVV-007 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 06:54:
Chromecast voor in de tv en dan horizon go app en een smartphone/ tablet voor het tv kijken via de chromecast een optie?

Anders zou je ook nog een horizon box kunnen nemen bij ziggo ( abbo even omzetten ) voor de zolder. Vervolgens plaats je deze op de eerste etage en gebruik je een hdmi naar utp set om de horizonbox op de tv aan te sluiten (de afstandsbediening van de horizonbox is radiografisch en gaat dus door de muur/plafond)
Mijn voorkeur gaat uit naar het direct bedienen van de tv (niet via een smartphone/tablet).

Het idee met de horizon box klinkt goed. Ik ga hier nog eens even goed over nadenken. Internet en vast bellen heb ik momenteel via online. Tv via ziggo. Helaas zijn de actuele abonnementen bij ziggo iets duurder zijn dan mijn huidige (maar wrs wel sneller).

[ Voor 3% gewijzigd door mobile12 op 30-08-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
Ah ik dacht dat je alles bij ziggo had. Het is in dat geval misschien handiger om voor zolder dan interactieve tv van online te nemen. Als ik het zo snel Bekijk is dat ongeveer 10 euro per maand, net zo duur als een horizonbox bij ziggo (zonder internet)

Of toch een kabel (laten) leggen... Aangezien het wel 120 euro per jaar is...

Je zou ook naar online kunnen voor tv maar dan moet het wel beschikbaar zijn en je moet ook 5 euro per maand per extra tv betalen......(10 euro dus voor 2 extra tv's)

Ik vrees dat een kabel (laten) leggen naar zolder wel erg interessant wordt als optie...

Of toch de app... Eventueel koop je een goedkope tweedehands smartphone er bij zodat je die als afstandsbediening kan gebruiken. Die heb je wel + chromecast voor minder dan 120 euro.... Een pc met Windows kan ook (via horizon.tv.)

[ Voor 16% gewijzigd door VVV-007 op 30-08-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
VVV-007 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 06:54:
Dat hoeft niet per se een Horizon te zijn. Met een "HDMI+IR over IP" set zoals de Lenkeng LKV383 volstaat een goedkope tweedehands decoder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VVV-007
Dav1d schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:12:
[...]

Dat hoeft niet per se een Horizon te zijn. Met een "HDMI+IR over IP" set zoals de Lenkeng LKV383 volstaat een goedkope tweedehands decoder.
kijk eens aan dat is inderdaad een mooie oplossing. De varianten die ik kende die het IR signaal mee stuurden hadden telkens 2 ethernet kabels nodig en waren daarom in dit geval niet handig....

Altijd leuk om zo weer op nieuwe dingen gewezen te worden. Dit is zeker een optie in combinatie met een losse DVB-C tuner (en smartcard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
Dav1d schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:12:
[...]

Dus dan zou de coax-kabel op de decoder aangesloten worden en vanaf de decoder een hdmi naar transmitter van deze extender en vervolgens vanaf de extender via de utp-kabel naar de receiver op zolder. De receiver wordt vervolgens via hdmi aangesloten op de tv??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:16
mobile12 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:49:
[...]

Dus dan zou de coax-kabel op de decoder aangesloten worden en vanaf de decoder een hdmi naar transmitter van deze extender en vervolgens vanaf de extender via de utp-kabel naar de receiver op zolder. De receiver wordt vervolgens via hdmi aangesloten op de tv??
Ja, maar besef je wel dat je de utp kabel nergens anders meer kunt voor gebruiken dan dit (dus geen netwerk oid)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
laurens0619 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:56:
[...]

Ja, maar besef je wel dat je de utp kabel nergens anders meer kunt voor gebruiken dan dit (dus geen netwerk oid)
Aj.. Dat is niet de bedoeling. De utp kabel is nu aangesloten op een router op zolder zodat er ook boven een goed WiFi - signaal is. Ook wil ik deze (via de router) aansluiten op een gameconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Als je de utp kabel wel kunt missen is dit een betere oplossing:
http://www.allekabels.nl/...el-tv-via-utp-muxlab.html

Kun je boven gewoon een decoder/analoog kijken. Om weer netwerk boven te krijgem zou je hier weer moca overheen kunnen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-06 22:50
Ik weet niet of je dit serieus meent, maar ik denk niet dat dat gaat werken. Dat ding werkt tot 900 MHz, Moca zit daar flink boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Denk dat mijn bovengenoemde oplossing een stuk handiger is

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Out.of.Control schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:15:
Ik weet niet of je dit serieus meent, maar ik denk niet dat dat gaat werken. Dat ding werkt tot 900 MHz, Moca zit daar flink boven.
Ik dacht dat dat wel duidelijk was met die smiley :) niet serieus dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
Kijk bestaat dus toch coax over utp... Leerzaam topic zo 😀

Je zou powerline kunnen gebruiken voor de netwerk verbinding /wifi zodat de utp kabel vrij komt en voor coax over Ethernet gebruikt kan worden

[ Voor 11% gewijzigd door VVV-007 op 31-08-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
shure-fan schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:17:
Denk dat mijn bovengenoemde oplossing een stuk handiger is
Als hij die kabel zo makkelijk kan vervamgen (kan die niet zoals ik t lees) kan die beter een kabel erbij trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
laurens0619 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:56:
Jawel, de LKV383 werkt met TCP/IP. Kan dus ook onderdeel uitmaken van het bestaande netwerk. Het maakt een H.264 multicast stream van de HDMI-input. Let er dan wel op dat je switches en/of access points beschikken over IGMP snooping.

De Marmitek HD Anywhere is een soortgelijke oplossing, maar werkt via powerline:
Overigens ook te koop als Vision TC2-HDMIP voor "maar" 160 euro (Mermitek vraagt het dubbele). De OEM-fabrikant is Zinwell.

• laurens0619
Dav1d schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:04:
[...]

Jawel, de LKV383 werkt met TCP/IP. Kan dus ook onderdeel uitmaken van het bestaande netwerk. Het maakt een H.264 multicast stream van de HDMI-input. Let er dan wel op dat je switches en/of access points beschikken over IGMP snooping.

De Marmitek HD Anywhere is een soortgelijke oplossing, maar werkt via powerline:
[video] Overigens ook te koop als Vision TC2-HDMIP voor "maar" 160 euro (Mermitek vraagt het dubbele). De OEM-fabrikant is Zinwell.
Ah je hebt gelijk, niet goed gekeken.
Dan denk ik persoonlijk dat dit de mooiste oplossing is.
Een oplossing die gecodeerd analoog/digitaal coax signaal over ip ga je denk ik nieg vinden..

Pagina: 1