Windows van Laptop naar PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coretteket
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-08-2022
Ik heb op dit moment op mijn laptop Windows 10 geupgrade vanaf Windows 8 (meegeleverd). Nu ga ik dus in december een (budget) PC bouwen. En daar is Windows duur voor.

Is er een manier op mijn windows-key te (her)gebruiken?

Ik heb een account op slim.nl en kan daar Windows 10 Education gratis halen. Ik heb wel vernomen dat dat een upgrade is.

Als het niet werkt ga ik of ongeactiveerd windows of linux gebruiken.

Danku! :)

- Coretteket

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De Windows die met je laptop werd geleverd is een OEM versie en is aan je laptop gekoppeld. Die mag je dus niet overdragen naar andere hardware. De Windows 10 die je nu draait is een upgrade en is tegenwoordig ook aan je hardware gebonden. Omdat het je W8 vervangt, zit je met dezelfde beperking.

W10 koop je al voor nog geen €100. Als dat teveel is voor je, kan je beter Linux gaan gebruiken. Wil/moet je toch Windows programma's kunnen draaien, kan je net zo goed naar een Surface Pro kijken met docking zodat je met een apart toetsenbord, muis en scherm kan werken.

Overigens is jouw vraag al duizenden keren eerder gesteld, hier en op andere sites. Waarom laat je niets van eigen onderzoek zien? Want dan had je dit topic ook niet hoeven openen. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Coretteket schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 20:13:
Ik heb op dit moment op mijn laptop Windows 10 geupgrade vanaf Windows 8 (meegeleverd). Nu ga ik dus in december een (budget) PC bouwen. En daar is Windows duur voor.

Is er een manier op mijn windows-key te (her)gebruiken?

Ik heb een account op slim.nl en kan daar Windows 10 Education gratis halen. Ik heb wel vernomen dat dat een upgrade is.

Als het niet werkt ga ik of ongeactiveerd windows of linux gebruiken.

Danku! :)
Windows 10 Education een upgrade?

Volgens mij is dat gewoon de ISO van Windows 10 Education. Doe je toevallig een ICT opleiding? Dan kan je via Dreamspark de 'normale' Windows 10 downloaden.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coretteket
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-08-2022
Nee ik doe helaas nog geen ICT opleiding. Maar hier heb je de link op slim: https://slim.nl/Shop/brow...ws-10-education?id=w10edu
Heb je nu Windows 7, 8 of 8.1? Dan is het de perfecte upgrade of uitbreiding van Windows 10 Home/Pro.
Valt natuurlijk altijd te proberen.

- Coretteket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 14:44
Die Windows 10 Education is gewoon te gebruiken i.c.m. een schone installatie.
Het is de meest uitgebreide versie van Windows 10 en bevat zelfs meer functionaliteit dan de Pro versie.
Inderdaad, ook zelf aangeschaft via Slim.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Coretteket schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:32:
Nee ik doe helaas nog geen ICT opleiding. Maar hier heb je de link op slim: https://slim.nl/Shop/brow...ws-10-education?id=w10edu
Valt natuurlijk altijd te proberen.
Dan zou ik dat gewoon doen, en dan meteen upgraden naar Windows 10 :).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Pagina: 1