Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe game PC

Pagina: 1
Acties:

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10 17:25

SideShow

Administrator

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
600 tot 700 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja.
SSD, HD, GPU, PSU, randappatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mobo, cpu, ram, case, koeling. Mijn lijstje momenteel:
  • Corsair Carbide 400C - Window Zwart € 100,20
  • MSI Z170A Gaming Pro Carbon € 146,80
  • Intel Core i5-6600K - Boxed € 249,90
  • Corsair Vengeance LPX - DDR4-3200 - Zwart - 16GB € 96,80
  • Corsair Hydro H60 € 79,80
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Ik heb me nu wel laten leiden door een YouTube filmpje van DigitalFoundy.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.

Ga je overklokken?
Ja, ik hoop om de 6600K richting 4500Mhz te krijgen.

Wat verwacht je van ons?
  • Graag had ik geweten als het momenteel een goed moment is om een CPU te kopen. Die i5 is al een eindje op de markt, en het zou zuur zijn als er binnen 3 maand een nieuwe generatie (en natúúrlijk een nieuwe socket) uitkomt.
  • Graag had ik geweten als de koeler de CPU <= 65° kan houden

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
SideShow schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 19:53:

Graag had ik geweten als het momenteel een goed moment is om een CPU te kopen. Die i5 is al een eindje op de markt, en het zou zuur zijn als er binnen 3 maand een nieuwe generatie (en natúúrlijk een nieuwe socket) uitkomt.[/li]
Elk jaar komen er betere GPU's uit, het zou zonde zijn als je net een oudje hebt (???....

Voor wat betreft de CPU, daar zit weinig beweging in. Zelfs een i5-2500 hoef je niet -altijd- te overklokken om tot goede resultaten te komen.
En over welke socket is dat dan, want er komt de komende jaar geen nieuwe socket dacht ik.

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 22:56

amas

Law of Nature: Chaos

Is er een speciale reden waarom je wilt overklokken? Ik snap dat het lijkt dat je 'gratis' extra performance uit je CPU haalt, maar kijk goed naar wat je extra uitgeeft ten opzichte van een niet-overklokbaar systeem.
pricewatch: Intel Core i5-6500 Boxed -€50
pricewatch: MSI B150M BAZOOKA -€75
pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 -€35
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO -€50
Maakt totaal €210.
Nogmaals, ik houd je niet tegen, maar wees je wel bewust van de kosten die overklokken met zich meebrengt (en dan heb je natuurlijk nog de extra stroomkosten en warmte).

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• SideShow

SideShow

Administrator

Topicstarter
Ik heb momenteel een eerste generatie i5 die reeds jaren loopt op 3.3 Ghz ipv stock 2.6
Volgens mij is dat de reden dat ik zolang heb kunnen wachten om een nieuw systeem te kopen, namelijk 7 jaar.
Het enige dat ik had vervangen in die 7 jaar was mijn GPU.
Volgens mij, haal je die "stretch" niet als je van in het begin al de ietwat "goedkopere" zaken koopt.

Bedankt iig voor je antwoord.
Zou het echt veel uitmaken op de energiefactuur? Ik ben game gemiddeld 1 tot 2 uur per dag.

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 22:56

amas

Law of Nature: Chaos

Ik heb vroeger ook zat overgeklokt, maar ik gebruik nu een i5-2500K uit 2011 op stock snelheid. Ik zie in de nabije toekomst nog geen noodzaak om te overklokken of een nieuwe te kopen. CPU's worden tegenwoordig niet heel veel sneller meer per generatie. Ik ben er daarom redelijk vastberaden in dat overklokken niet meer het geld waard is zoals het dat vroeger was, helemaal omdat games veel meer hangen op de GPU dan de CPU. Tegen de tijd dat je CPU écht niet meer meekan zijn we denk ik wel weer 7-8 jaar verder en wie weet hoe de wereld er dan uit zien.

Het staat je uiteraard vrij om te kopen wat je wilt, maar dit is mijn mening :)

Wat betreft de energierekening, veel zal het niet schelen hooguit een paar euro per jaar. Maar minder wordt het er iig niet op ;)

---

Beetje meer on-topic, de lijst in je TS ziet er goed uit. Kast is goed, moederbord heeft lekkere koeling op de VRM's voor het overklokken en het geheugen is iig snel genoeg. De H60 weet ik niet zo zeer of dat voldoende is om tot de 4,5GHz te gaan. Maar ik heb geen ervaring met waterkoelers, dat zal een andere tweaker je moeten vertellen.

[ Voor 18% gewijzigd door amas op 29-08-2016 00:52 ]

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Verwijderd

Welke voeding heb je? 5 - 7 jaar geleden waren bepaalde merken voedingen mateloos populair maar zijn nu aan vervanging toe vanwege de matige kwaliteit.

• SideShow

SideShow

Administrator

Topicstarter
OK, bedankt allemaal. Ik heb nu een modulaire Corsair 500W; nooit problemen gehad met enthousiaste cpu + gpu overclock, dus ik veronderstel dat die nog even mee kan. SLI ben ik sowieso niet (nooit) van plan.

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11 14:28
Je zit nu op een i5-760 ofzo, dan is een i5-6600k een mooie upgrade. Toch zou ik ook naar een jonggebruikte i7-4790k kijken. Dat DDR3 geheugen kan je zo overzetten op een Z97.

Voor gaming maakt DDR3 of DDR4 niets uit. Jouw GTX 970 upgraden (niet dat het nodig is voor het moment op 1440p) zal met afstand de grootste impact hebben, leuk voor later. Verder uitstekende keuzes in openingspost. Heb je al een goede luchtkoeler eigenlijk? Want lga1156 past ook op lga1151. Dan is de Corsair Hydro niet zo'n meerwaarde. Top luchtkoelers kunnen prima mee met instap waterkoelers. Wie weet heb je er wat aan!
Pagina: 1