Toon posts:

Videokaart: msi of sapphire

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Videokaart. Ik ga een nieuwe PC samenstellen.

Wat is je budget?
€250-350

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil een AMD rx 480 alleen zit ik te twijfelen tussen een sapphire radeon rx 480 Nitro+ 4G
(pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G en de MSI Radeon RX 480 8GB (pricewatch: MSI Radeon RX 480 8GB.

De msi is iets duurder maar wel beter verkrijgbaar en hij heeft 8gb vram.

En de sapphire heeft maar 4gb vram en is niet goed verkrijgbaar.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Dit is de PC die ik wil gaan bouwen zonder de videokaart:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 181,43€ 181,43
1MSI H110M PRO-D€ 49,95€ 49,95
1Cooler Master N200 Closed€ 43,95€ 43,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 36,95€ 36,95
1Cooler Master GM G450M€ 51,95€ 51,95
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 434,13

Ik twijfel dus tussen de msi en de sapphire. Welke denken jullie dat ik het beste kan kiezen?
Ik kijk uit naar jullie feedback

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Deze MSI sowieso niet vanwege de slechte koeler, dan zou ik liever wachten.
Of 4 GB genoeg is hangt een beetje van van hoe lang je met de kaart wilt doen en op welke resolutie je speelt (vaak is er weinig verschil in prestaties).

Ook al gekeken naar de 1060? Die is doorgaans net wat duurder, maar wel goed verkrijgbaar en vaak iets sneller (zou dan wel voor de 6GB versie gaan).

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 28-08-2016 22:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip ik zal sowieso wachten op de sapphire.

In veel reviews en benchmarks blijkt inderdaad dat de 1060 iets vaker wat sneller is inderdaad. Alleen zeggen veel reviewers dat de rx480 waarschijnlijk meer future proof zal zijn (voor games) vanwege vulkan. Wat denken jullie hierover?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:54
Amd doet het in vulkan iets beter ja. de 1070 presteert ook wel aardig in vulkan. De 1060 doet dit slecht. Dit kan door een SPEC komen doe ik over het hoofd zie. En gewoon een driver issue die nvidia nog kan/gaat aanpakken. Hoe lang wil je met je kaart doen? Tot hij teweinig fps heeft? Of als nvidia met hun gtx-11xx lijn komt? Of als je prestatie/euro de upgrade rechtvaardigt. Tevens kan je naar dingen als Amd freesync/g-sync kijken. Maar ook bv shadow-play. Of -nvidia inhome streaming.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn kaart waarschijnlijk nog gaan gebruiken totdat hij niet meer goed genoeg presteert. Waarschijnlijk iets van 3-4 jaar. shadow-play zal ik niet gebruiken, en ik heb al een monitor zonder freesyc of g-sync dus daar zal ik mijn keus niet op baseren. (misschien dat ik dit wel nog zal kopen in de toekomst)