Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhotiewer
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-09 11:05
Ik heb recent een pc gebouwd voor iemand met daarin de HD 6870 na flink wat testen bleek de pc goed te werken totdat hij begon te freezen tijdens het gamen. We hebben de moederbord, cpu en ram uitgesloten dus de HDD en GPU bleef over. Ik had nog een werkende 760 liggen en die bleek de werken dus lag het probleem bij de HD 6870 totdat de 760 na drie dagen ook begon te freezen heeft IEMAND hier een verklaring voor. Ik weet het niet meer en ben wanhopig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 14:38
Mijn glazenbol is stuk gegaan vorige week.

Wat zit er allemaal in die pc aan hardware en dan dus merk en type.

Psu al getest? Wat zijn de temps op de cpu en gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drivers, voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhotiewer
mission schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 19:02:
Mijn glazenbol is stuk gegaan vorige week.

Wat zit er allemaal in die pc aan hardware en dan dus merk en type.

Psu al getest? Wat zijn de temps op de cpu en gpu?
XFX HD 6870
i3 540 3.07 GHz
4GB samsung ram
Asus P7P55 LX
Corsair CX430

Als de cpu en gpu beide onder 100% load zijn bereikt de cpu ongeveer 65 graden en de gpu 90
(ben onder de indruk dat dit een redelijk hoge temp is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Die temp is idd te hoog voor die kaarten. Is de airflow wel in orde? Eventueel wil het wel helpen om de kaart van nieuwe pasta en een schoonmaakbeurt te voorzien.

Verder is de CX430 een erg trieste voeding helaas. Ik zou die ook niet helemaal willen uitsluiten. De opvolger, de CX450M is wel weer zeer goed.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhotiewer
nelizmastr schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 19:53:
Die temp is idd te hoog voor die kaarten. Is de airflow wel in orde? Eventueel wil het wel helpen om de kaart van nieuwe pasta en een schoonmaakbeurt te voorzien.

Verder is de CX430 een erg trieste voeding helaas. Ik zou die ook niet helemaal willen uitsluiten. De opvolger, de CX450M is wel weer zeer goed.
Ik heb de helft van de onderdelen uit mijn kast getrokken en de andere helft gekocht ik heb niet zo veel geld meer over.

Een schoonmaak beurt van de GPU heb ik nooit gedaan lijkt me wel leuk om eens te doen maar nog steeds is dit waarschijnlijk niet de reden van de crash. Ik denk dat ik toch eens ga meten hoeveel watt hij uit de muur trekt onder volledige lading. Zou het anders aan de PSU zelf liggen dat die niet helemaal 100 meer is ?

Ik heb net de temperatuur uitgesloten dus ik zou dan naar de HDD of PSU wijzen maar nog steeds begrijp ik niet waarom hij het voor 3 dagen heeft gedaan na de GPU swap.

[ Voor 8% gewijzigd door marhotiewer op 28-08-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:30

nelizmastr

Goed wies kapot

marhotiewer schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 20:06:
[...]

Ik heb de helft van de onderdelen uit mijn kast getrokken en de andere helft gekocht ik heb niet zo veel geld meer over.

Een schoonmaak beurt van de GPU heb ik nooit gedaan lijkt me wel leuk om eens te doen maar nog steeds is dit waarschijnlijk niet de reden van de crash. Ik denk dat ik toch eens ga meten hoeveel watt hij uit de muur trekt onder volledige lading. Zou het anders aan de PSU zelf liggen dat die niet helemaal 100 meer is ?
Dit model PSU staat bekend om problemen onder belasting boven de 300W als-ie nieuw is. Als hij ouder wordt zal het daaronder ook zomaar minder kunnen worden. Hoeveel spanning hij daadwerkelijk nog geeft onder belasting kan je eigenlijk alleen meten met een voltmeter en een moederbord die hier meetpunten voor heeft. Even een andere goede 400W voeding voor testen zou al uitsluitsel moeten geven.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhotiewer
nelizmastr schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 20:12:
[...]

Dit model PSU staat bekend om problemen onder belasting boven de 300W als-ie nieuw is. Als hij ouder wordt zal het daaronder ook zomaar minder kunnen worden. Hoeveel spanning hij daadwerkelijk nog geeft onder belasting kan je eigenlijk alleen meten met een voltmeter en een moederbord die hier meetpunten voor heeft. Even een andere goede 400W voeding voor testen zou al uitsluitsel moeten geven.
Zou goed kunnen alleen wat is de verklaring voor het feit dat na de verwisseling van de HD naar de GTX hij het toch 3 dagen heeft gedaan voordat de crashes weer gingen vertonen.

Misschien zou het liggen aan de HDD wat goed zou kunnen heeft all 30000 uren gedraaid en is onderhand wel 10dehands _O- heb helaas geen HDD's liggen die zeker weten werken. :/

[ Voor 11% gewijzigd door marhotiewer op 28-08-2016 21:22 ]

Pagina: 1