Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23:20
In dit topic zou ik graag een beroep willen doen op jullie expertise. Momenteel heb ik een Sony Bravia 50W80B en zou deze graag willen vervangen door een Philips televisie met 3-zijdig Ambilight. Nu twijfel ik tussen deze twee modellen, die in mijn ogen vrijwel identiek aan elkaar zijn:

Philips 48PUS7600 (uit 2015)
Philips 49PUS7101 (uit 2016)

Ik heb me ingelezen op de Philips website, maar daar word ik eigenlijk niet wijzer dan dat het 2016 model niet langer 3D ondersteund (geen probleem, gebruik ik niet).

Mijn vraag is gericht op het paneel dat word gebruikt. Hier heb ik geen informatie over kunnen vinden. Hebben jullie hier wellicht meer kennis over? Dan wel ervaring mee?

Hartelijk dank voor de reacties!

[ Voor 6% gewijzigd door Laurences op 28-08-2016 19:47 . Reden: Toevoeging bestaande tv ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:08

FeaR

In GoT we trust

TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23:20
Geen ervaringen? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-06 23:09
Even een kick...
Is er niemand die hier al ervaring oid. mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:40
Simpel, ik heb een Philips gehad gedurende een jaar.
De software was compleet bagger, en werd na iedere firmware update slechter.
Op het laatst liep de TV meerdere keren per week vast, en het was niet doenbaar om die op een correcte manier aan mijn receiver werkend te krijgen.
Ik moest meerdere keren per week herstarten (stekket er uit), of zelfs terug naar fabrieksinstellingen.
Ik ben blijven klagen en heb uiteindelijk mijn geld terug gekregen.

Nu heel tevreden van Panasonic.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaLogic
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03 13:47
De software van Philips is altijd compleet bagger. Deze draait echter op Android, weet niet of dat het beter maakt?

[ Voor 192% gewijzigd door ParaLogic op 17-01-2017 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NashNL69
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:31
https://nl.hardware.info/...ight-ingewikkeldenline-up

De 7601 behaalt een hogere helderheid, dit scherm kan maximaal 700 nits produceren. Daarmee is de 7601 op papier sowieso ook beter dan de 8601 die vorig jaar geïntroduceerd werd, maar nog wel doorloopt en in de line-up boven de 7601 geplaatst is.
Wide color?
Als we kijken naar de ondersteuning voor wide color gamut dan zien we dat alle modellen vanaf de 7101 ondersteuning bieden voor 'Premium Color'. Deze term is echter wat vaag, en alleen de 7101 heeft een wide-color backlight waarmee 85% van het DCI-P3 kleurbereik wordt behaald. De hogere modellen hebben een normale backlight met 'geavanceerde processing' waarmee het volgens Philips TV toch mogelijk is om meer kleuren weer te geven, maar waarvan het kleurbereik desondanks blijft steken op 72% van DCI-P3. Een directe vergelijking tussen de 7101 en de duurdere modellen uit de hogere series laat ook duidelijk zien dat alleen de 7101 écht een groter kleurbereik heeft.
Dat maakt de line-up dus wat vreemd: qua kleurbereik is de 7101 het beste model uit de nieuwe serie, terwijl de 7601 door zijn hogere helderheid en full LED backlight met 128-segments local dimming een superieur contrast laat zien en beter geschikt is voor HDR weergave. Een TV met het beste van die twee werelden is er (nog) niet en zal waarschijnlijk pas later dit jaar aangekondigd worden.
Pagina: 1