Toon posts:

Grafische kaart voor 3(+) schermen (non gaming)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik ben opzoek naar een oplossing om 3 beeldschermen tegelijk te laten draaien (alle 3 een ander beeld, dus niks gekloond) het gaat hier NIET om gamen, zeer licht gebruik zelfs maar.

Het is bedoeld voor een narrowcast situatie, waarbij de beeldschermen enkel een google chrome webpagina op vol scherm hoeven weer te geven.

welke grafische kaart is hier voor het best geschikt. (liefst zo goedkoop mogelijk)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat ik zag staan is dat met een displaypoort en actieve adapter dit goed mogelijk moest zijn?
Echter is wat uitleg vanuit een ervaren iemand zeer welkom.

Verwijderd

Hoe ziet je systeem eruit. Op veel moderne moederborden/interne videochips kan je probleemloos 3 monitoren aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een oude pc, die op een pentium 4 draait? geloof ik.
Ik las wel dat de meesten geen 3 schermen tegelijk kunnen draaien?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:47:
Het is een oude pc, die op een pentium 4 draait? geloof ik.
Ik las wel dat de meesten geen 3 schermen tegelijk kunnen draaien?
AGP of PCI-e ?

Verwijderd

Topicstarter
PCI-e

• PilatuS
  • Niet online
Dan kan vrijwel iedere simpele kaart dit gewoon doen.

Verwijderd

Topicstarter
@pilatu S;
is het dan wel nodig om een Displaypoort te hebben of?
aangezien ik las dat de meeste kaarten normaal maar 2 schermen tegelijk kunnen aansturen via DVI/ HDMI

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:51:
@pilatu S;
is het dan wel nodig om een Displaypoort te hebben of?
aangezien ik las dat de meeste kaarten normaal maar 2 schermen tegelijk kunnen aansturen via DVI/ HDMI
Even snel gezocht. Vanaf de 600 serie kan je 3 schermen aansluiten. Dus bijvoorbeeld een GT710 kan 3 schermen en een GT210 max 2. Je kan ook altijd nog 2 kaarten in de PC stoppen. Geen idee hoe het met AMD zit, heb alleen even naar Nvidia gekeken.

Met wat simpel zoekwerk kan je makkelijk een kaart vinden die kan wat je wil. Ik heb nu even naar de goedkoopste kaarten gekeken en gezocht op: GeForce 710 3 screens. Als je gaat zoeken op andere kaarten moet het simpel uit te zoeken zijn.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:56:
[...]

Even snel gezocht. Vanaf de 600 serie kan je 3 schermen aansluiten. Dus bijvoorbeeld een GT710 kan 3 schermen en een GT210 max 2. Je kan ook altijd nog 2 kaarten in de PC stoppen. Geen idee hoe het met AMD zit, heb alleen even naar Nvidia gekeken.

Met wat simpel zoekwerk kan je makkelijk een kaart vinden die kan wat je wil. Ik heb nu even naar de goedkoopste kaarten gekeken en gezocht op: GeForce 710 3 screens. Als je gaat zoeken op andere kaarten moet het simpel uit te zoeken zijn.
Dankje voor de snelle reactie, ik heb even gekeken en zie inderdaad dat er 3 schermen kunnen worden aangesloten.
al zie ik bij de poorten alleen dit: 1*HDMI, 1* Dual Link DVI-D, 1*VGA
moet ik dan 1 display aansluiten op VGA? dit is niet echt wenselijk. zijn alle 3 HDMI displays.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 18:05:
[...]

Dankje voor de snelle reactie, ik heb even gekeken en zie inderdaad dat er 3 schermen kunnen worden aangesloten.
al zie ik bij de poorten alleen dit: 1*HDMI, 1* Dual Link DVI-D, 1*VGA
moet ik dan 1 display aansluiten op VGA? dit is niet echt wenselijk. zijn alle 3 HDMI displays.
Dan moet je een kaart uitzoeken met 3x HDMI (zeldzaam...) of 1x HDMI en 2x DVI (zeer veel keuze) ;)
Zolang je er geen zware toepassingen op gaat draaien (lijkt me niet met een P4) is elke kaart prima, Nvidia 6xx of 7xx en later bijvoorbeeld (en dan nog de AMD kaarten)

[ Voor 14% gewijzigd door RGAT op 28-08-2016 18:23 ]

Fixing things to the breaking point...

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
Even los hiervan, een P4 verbruikt in idle ontzettend veel vergeleken huidige systemen, misschien is het tijd om te upgraden?
(scheelt je bij 'veel' gebruik zo een paar tientjes per jaar)
Pagina: 1