Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-11 17:13
Dag Tweakers,

Ik probeer momenteel mijn server op te starten met een usb stick, alleen wanneer ik de server laat booten dan doet hij dat niet, hij boot nergens van af en zegt dus ook dat hij nergens vanaf kan booten.
Ik probeer ESXI 6.0 te installeren, de usb stick werkte in mijn supermicro server.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Ik heb al gekeken of USB enalbled is, en de usb boot op de hoogste prioriteit gezet.

De server heeft:
32gb ram
xeon E5430
2x 72gb hdd in raid 1

Mvg
Dany

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Beste antwoord (via peize9 op 29-08-2016 23:02)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als het een iLO advanced is dan kun je op afstand een .iso als 'cd' mounten.

In het bootmenu (waarschijnlijk F12 tijdens de boot) kun je daar de usb stick wel zien? En anders inderdaad de bios induiken en zien of er iets staat over Legacy vs Uefi boot (niet legacy usb)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Alle reacties

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:25
Legacy usb boot aan gezet?

Eventueel ilo icm iso mount booten?

• peize9
Waar kan ik dat doen? die kan je in dat menu alleen uit zetten geloof ik.
Rolfie schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 16:51:
Eventueel ilo icm iso mount booten?
Hoe doe ik dat precies? Ik ben nog steeds een beetje aan het leren. Ik heb de ILO zo nog niet aangesloten, kan ik via daar VMware installeren?

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • Beste antwoord

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als het een iLO advanced is dan kun je op afstand een .iso als 'cd' mounten.

In het bootmenu (waarschijnlijk F12 tijdens de boot) kun je daar de usb stick wel zien? En anders inderdaad de bios induiken en zien of er iets staat over Legacy vs Uefi boot (niet legacy usb)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• peize9
Ik heb het wat makkelijker opgelost, ik heb een cd gemaakt en het daarmee gedaan... 700mb is blijkbaar genoeg

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mooi, maar VMware ESX is Server Software en heeft daarom niet veel te zoeken in NOS. Tikje naar het juiste deel. NOS -> SWS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1