ik heb een hardeschijf uit een compac waar een soort bios op staat.
hoe kan ik g#$@*^%me deze harde schijf weer optimaal gebruiken.
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Verwijderd
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Met formatteren blijft die 'bios' gewoon staan. Je moet echt fdisk oid erbij pakken zoals DynaMikey zegt.Op woensdag 27 juni 2001 19:31 schreef mistraldk het volgende:
compaq hd's hebben idd een soort rescue gedeelte. volgens mij kan je hem weer normaal gebruiken door hem te formatten.
ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Op woensdag 27 juni 2001 19:33 schreef Sir Abarth het volgende:
[..]
Met formatteren blijft die 'bios' gewoon staan. Je moet echt fdisk oid erbij pakken zoals DynaMikey zegt.
Verwijderd
Op woensdag 27 juni 2001 19:37 schreef Tresco het volgende:
Jah pcies,
Bij een compaq word een deel van het bios op de HDD gezet.
Je kan het makkelijk weg halen door ff fdisk te gebruiken.
MAAR PAS OP, als deze bios weg is zal jij je compaq niet meer kunnen booten
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
Op woensdag 27 juni 2001 19:40 schreef -ScuL- het volgende:
fdisk is wat anders dan formatteren..
wat fdisk doet heet partitioneren..
hmm maargoed .. idd.. compaq machines hebben vaak een grafische schil van de BIOS in een Non-DOS partitie op de schijf staan. Weghalen dmv fdisk oid en hij is weer normaal bruikbaar. Probleem is vaak alleen dat de compaq machine niet meer bruikbaar is
Opstarten met je w98 bootdisk en fdisk intikken, er gaat een wereld voor je openOp woensdag 27 juni 2001 19:37 schreef nielo1123 het volgende:
hoe??
[..]
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]
En gewoon alle partities verwijderen en nieuwe aanmaken, moet toch kunnenOp woensdag 27 juni 2001 19:43 schreef nielo1123 het volgende:
heb ik al geprobeerd fdisk krijgt hem nie weg
[..]
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Waarom zet je "help mij aub" als naam van je topic en niet "Bios op Compaq hd?". Hier hebben wij geen reet aan en ga ik je ook niet helpen. Beetje de database vervuilen en niemand kan zien wat je wil. Tot we je @#$@#$@# verhaal lazen dan.Op woensdag 27 juni 2001 19:23 schreef nielo1123 het volgende:
ik heb een hardeschijf uit een compac waar een soort bios op staat.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.
Hier ben ik het dus helemaal mee eens.Op woensdag 27 juni 2001 19:54 schreef nigelator het volgende:
[..]
Waarom zet je "help mij aub" als naam van je topic en niet "Bios op Compaq hd?". Hier hebben wij geen reet aan en ga ik je ook niet helpen. Beetje de database vervuilen en niemand kan zien wat je wil. Tot we je @#$@#$@# verhaal lazen dan.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]
Ik ook, waarom leren mensen het nietOp woensdag 27 juni 2001 19:58 schreef Hu9o het volgende:
[..]
Hier ben ik het dus helemaal mee eens.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Zucht, booten kan je altijd nog wel zonder die partitie eropOp woensdag 27 juni 2001 19:37 schreef Tresco het volgende:
Jah pcies,
Bij een compaq word een deel van het bios op de HDD gezet.
Je kan het makkelijk weg halen door ff fdisk te gebruiken.
MAAR PAS OP, als deze bios weg is zal jij je compaq niet meer kunnen booten
Verwijderd
Verwijderd
En dat hangt dus weer helemaal af van het type compaq dat je hebt. Hier in het netwerk hebben we er een stuk of twintig waarbij het BIOS dus wel op de HD staat.Op donderdag 28 juni 2001 13:13 schreef vluggejapie het volgende:
Om maar gelijk de deur in huis te vallen, ten eerste staat op je hdd helemaal geen bios van Compaq, want zelf heb ik ook een Compaq en zelf een nieuwe hd ingezet en hij doet het prima net zoals ik heb gekocht heb, dus je hebt geen compaq bios op je hdd staan.
greetz
Verwijderd
Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'
Nothing is a problem once you've debugged the code
Verwijderd
Nee hoor. De compaq machine blijft het gewoon doen. Als er een wijziging in je config is kan je dat netjes met F1 bevestigen en de machine draait gewoon door.Op woensdag 27 juni 2001 19:40 schreef -ScuL- het volgende:
fdisk is wat anders dan formatteren..
wat fdisk doet heet partitioneren..
hmm maargoed .. idd.. compaq machines hebben vaak een grafische schil van de BIOS in een Non-DOS partitie op de schijf staan. Weghalen dmv fdisk oid en hij is weer normaal bruikbaar. Probleem is vaak alleen dat de compaq machine niet meer bruikbaar is
Nee hoor, er zijn ook 486 DX2-66 machines die het al hebben...Op donderdag 28 juni 2001 15:50 schreef Kirpeknots het volgende:
[..]
Dit is een eigenaardigheid van oude compaq's (pentium 1 en ouder) en compaq servers. Actuele compaq's (Deskpro EP/EN/SB en later) hebben dit niet meer. Overigens vond ik die grafische biosschil wel heel fijn werken.
Ik herhaal:Op donderdag 28 juni 2001 15:57 schreef The_Ghost het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn ook 486 DX2-66 machines die het al hebben...
enne.. grafische bios: AMI winbios? ring a bell??? enne... die zitten gewoon in de eprom gebakken... nix partitie op hd..
Verwijderd
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Verwijderd