Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke van deze laptops voor bouwkunde op de TU Delft?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben opzoek naar een laptop voor bouwkunde op de TU Delft waar ik in september mee ga beginnen.

Wat ga je met je laptop doen?
Photoshop, Illustrator, Revit, AutoCAD. Het liefst zou ik meerdere van deze tegelijk kunnen runnen (bijvoorbeeld Photoshop en Ilustrator tegelijkertijd). Misschien ook wat gamen.

Wat is je budget?
1000-1300

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, aangezien hij bedoelt is voor gebruik op de Universiteit.

Ik heb zelf al wat rondgekeken en twijfel nu tussen de volgende drie opties:Ik twijfel dus vooral tussen de aangeraden videokaart door de TU of meer opslag en RAM geheugen. Voor multitasken met Photoshop en Illustrator lijkt de RAM mij erg handig alleen vraag ik me af of de GTX960m programmas zoals Revit en AutoCAD wel aan kan. Als laatste is de aangereaden Nvidia Quadro ook niet geschikt voor gamen, maar dat is minder belangrijk.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:16
hoe kan het dat daar zo'n lage prijs bij de HP Zbook staat?

Als ik in pricewatch kijk zijn deze (veel) duurder:

https://tweakers.net/seri...6hjpKBYnpqcGZValKVoYGBrUA

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Ik zou, als dat wat aangegeven staat op de site de aankoopprijs voor de zbook is, sowieso voor die gaan. Niet dat de andere slecht zijn, maar de bouwkwaliteit en degelijkheid van zo'n zakelijke laptop vind je normaal niet voor die prijs. Mocht je ooit meer ram nodig hebben dan heb je dat voor 30 euro geupgrade naar 16gb. De korting die de TU geeft op de laptop lijkt me erg goed.

[ Voor 4% gewijzigd door sjenk op 28-08-2016 23:32 ]

Verwijderd

Ik zou voor de Zbook gaan, waanzinnige prijs voor een heel goed systeem.

• SebasC88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-10 22:07
Artimunor schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:39:

Uni's en zeker de TU's geven vaak behoorlijke kortingen op dit soort laptops. Zeker omdat bij de technische opleidingen een computer daadwerkelijk noodzakelijk is en vaak ook nog iets moet kunnen in de vorm van grafisch ontwerpen of andere zwaardere berekeningen uitvoeren. Daarom geven met name techische studies en universiteiten veel kortingen om de toegang tot de opleiding acceptabel te houden. Dit in tegenstelling tot toch wel veel andere 'reguliere' studies. Daar wordt ook regelmatig aangekondigd dat je een laptop moet hebben, maar als ik zie wat je er bij de meeste mee doet is dit niet heel veel meer dan beetje tekstverwerken en op z'n zwaarst misschien wat introductiewerk statistiek.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:55
Artimunor schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:39:

De TU geeft je een dikke korting zodat ze een incentive geven om iedereen naar dezelfde laptop te brengen. Is makkelijker als er ondersteuning gegeven moet worden vanuit de TU zelf. Andere hoge scholen/universiteiten doen dit ook aan het begin van het jaar, vooral bij Informatica(-achtige) studies.

Edit: Pffff... Spuit-11, SebasC88 zegt het al prima :'( :+

[ Voor 4% gewijzigd door Merethil op 29-08-2016 09:56 ]

• SebasC88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-10 22:07
Haha volgens mij waren we tegelijk aan 't tikken zit maar minuutje tussen de reacties :P
Pagina: 1