Goedemiddag allen,
Al een tijd ben ik opzoek naar een oplossing voor mijn wensen&eisen m.b.t. opslaan/beheren van media. Nou is mijn huidige setup als volgt:
1 - HTPC -> onder mijn tv in m'n slaapkamer
specs: Core 2 duo, nvidia gtx320, 4gb ram, 500gb plex hdd en 320gb opstart hdd.
2 - Game PC -> eigenlijk puur voor gaming en editting, wil eig vanaf dit station niet downloaden om mogelijke spam of troep niet binnen te halen.
3 - Macbook -> puur voor school en media etc.
-----------
Nou is de HTPC niet always on, vanwege stroomkosten per jaar. Dit zou oplopen tot iets van 300 euro volgens zo een uitreken website iets. Maar mijn wens is liefst wel een 24/7 oplossing en uiteraard dan zo goedkoop mogelijk.
Bedoeling is dat de oplossing dus de htpc gaat vervangen omdat mijn PS4 als plex player dient. Nou heb ik gekeken naar evt een NAS, maar kwam al snel uit op iets van 250 euro voor een synology ds216 play. Nou hoor/lees ik veel dat t niet fijn is om PLEX Server app te runnen op een NAS, wegens ondersteuning etc.
De oplossing moet het volgende kunnen bieden eigenlijk:
PLEX Media Server (always on) > lage stroomkosten
VPN service
Iets van een NAS of Shared disk, zodat ik gwn data/media kan beheren vanaf mac en me game pc.
---
Heb ook gekeken naar een Mac Mini, maar dat vind ik toch wel erg duur helaas
Ik weet uberhaupt niet of hier 1 oplossing voor bestaat of dat ik meerdere devices daarvoor nodig heb. Maar ik dacht ik zal eens vragen aan jullie tweakers!
Alvast bedankt!
Al een tijd ben ik opzoek naar een oplossing voor mijn wensen&eisen m.b.t. opslaan/beheren van media. Nou is mijn huidige setup als volgt:
1 - HTPC -> onder mijn tv in m'n slaapkamer
specs: Core 2 duo, nvidia gtx320, 4gb ram, 500gb plex hdd en 320gb opstart hdd.
2 - Game PC -> eigenlijk puur voor gaming en editting, wil eig vanaf dit station niet downloaden om mogelijke spam of troep niet binnen te halen.
3 - Macbook -> puur voor school en media etc.
-----------
Nou is de HTPC niet always on, vanwege stroomkosten per jaar. Dit zou oplopen tot iets van 300 euro volgens zo een uitreken website iets. Maar mijn wens is liefst wel een 24/7 oplossing en uiteraard dan zo goedkoop mogelijk.
Bedoeling is dat de oplossing dus de htpc gaat vervangen omdat mijn PS4 als plex player dient. Nou heb ik gekeken naar evt een NAS, maar kwam al snel uit op iets van 250 euro voor een synology ds216 play. Nou hoor/lees ik veel dat t niet fijn is om PLEX Server app te runnen op een NAS, wegens ondersteuning etc.
De oplossing moet het volgende kunnen bieden eigenlijk:
PLEX Media Server (always on) > lage stroomkosten
VPN service
Iets van een NAS of Shared disk, zodat ik gwn data/media kan beheren vanaf mac en me game pc.
---
Heb ook gekeken naar een Mac Mini, maar dat vind ik toch wel erg duur helaas
Alvast bedankt!