Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

studentenlaptop max 700 euro met lange accuduur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik zoek een laptop voor het studeren, hij gaat mee naar colleges, de bibliotheek en op reis.
Ik heb vaak spotify, word en browers tegelijk open, maar ik game niet en bewerk ook geen foto's. Films kijken doe ik nog wel eens, hij moet dan niet te snel vastlopen.

Het budget is max. 700 euro

De laptop moet mee kunnen dus mijn voorkeur gaat uit naar 13.3 inch en de accuduur vind ik erg belangrijk, dat moet toch minstens 6 uur zijn.

Aan de hand van deze wensen ben ik op twee laptops uitgekomen,
AsusTransformer Book Flip TP301UA-C4117T
Asus zenbook flip ux360CA-C4060T
Het grootste verschil is dat de ene een i3 processor heeft terwijl de andere een m processor heeft, wat merk ik van dit verschil?

Zijn er mensen die ervaringen hebben met een van deze laptops, of ideeën over welke aan te raden is?

• ernst75
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-10-2022
Geen ervaring.
Qua prestaties waar jij h'm voor gaat gebruiken, denk ik weinig verschil. M processor is passief gekoeld, dus geen last van ventilator lawaai. Dan kan een hele sterke plus zijn voor sommige mensen.
Echter zie ik dat de zenbook flip, die met de m processor, maximaal 4gb ram heeft en niet uit te breiden is. (zie pricewatch: Asus ZenBook Flip UX360CA-C4060T.

8 gb werkt toch prettiger in jouw geval (spotify, meerdere browservensters, word).

Ram van transformer is wel uitbreidbaar.

Tussen deze twee denk ik dat je voor de transformer zou gaan en dan wel ram uitgebreid naar 8gb.
Tenzij je het superbelangrijk vindt om een stille laptop te hebben.

Of eventueel doorsparen voor een hoger budget ?

Verwijderd

Topicstarter
De passieve koeling vind ik wel een pluspunt ja, ik zit al snel 4-6 uur per dag op mijn laptop en dan is stilte wel prettig.
De zenbook is iets lichter dan de transporter, waardoor mijn voorkeur toch neigt naar zenbook.
De ASUS ZenBook Flip UX360CA-C4044T is de variant met 8gb ram, maar verder volgens mij hetzelfde, voor 50 euro meer zou dat dan een goede zijn?

• ernst75
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-10-2022
Dat zou h'm dan zijn, ja.

[ Voor 82% gewijzigd door ernst75 op 30-08-2016 21:43 . Reden: verkeerd gelezen, onbedoeld incorrecte informatie gegeven ]

Verwijderd

Ux360 is een prima koop, heb hem nu zelf ook een week in gebruik tijdens mijn studie, ter vervanging van mijn gamelaptop (accuduur idd...) maar de 4gb ram versie is echt al voldoende voor spotify paar chrome tabs word excel bestanden etc tegelijk hoor.

In het meest extreme geval moet een gedeelte van het ram naar de ssd geschreven worden, maar die is toch snel genoeg zodat je er alsnog niks van merkt.

Zat testen op internet te vinden die aantonen dat het verschil tussen 4 of 16 gb geheugen bij games maar 1/2 fps is bijv.

Lang verhaal kort:
Kun je het geld opzich prima missen, pak de 8gb versie, geheugen is namelijk gesoldeerd dus eenmaal gekozen zit je er aan vast.

En anders voor 679 lekker de 4gb pakken, perfect ding. Tabletmodus stand modus etc werkt allemaal hartstikke fijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2016 00:04 ]