Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booaahh
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-10-2024
Is het misschien beter om een nieuwe voeding te bestellen? want ik wil echt van dit probleem af...

[ Voor 66% gewijzigd door Booaahh op 28-08-2016 16:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booaahh
Goedemiddag,

Ik heb een probleem op het moment met mijn computer, Als ik een spelletje speel en de game is afgelopen ( dan schakelt deze over naar windows ) dan valt mijn computer uit, Computer specs ; Msi Gaming 5 Z97 moederbord met een CPU Intel Core i5 4690k 8GB RAM ( deze wil ik later uitbreiden ) en een R9-290 Sapphire van AMD grafische kaart. Ik heb op een moment een deal kunnen sluiten over betreft een voeding ( Lepa 1600W ) en ja het is te overkill... ik heb nooit echt problemen gehad met de computer die ik nu heb maar ik vind het super vervelend dat ik niet meer het spelletje kan spelen zoals ik eerder ben gewend met de gedachten erachter hebben dat je computer uitvalt... Ik ben wel 3 weken geleden verhuisd van een huis ( bouwjaar 2014 ) naar een huis uit bouwjaar 1989 Misschien is dit van toepassing i.v.b met aansluitingen in huis ( Stopcontacten zijn niet geaard hier ) Wel heb ik een stopcontact aangelegd die geaard is maar ik behoud dit probleem nog steeds! Wat kan ik doen!??? Zelf heb ik windows 10 pro En een Samsung Evo 850 ssd van 256 GB

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 22:22
draai je het systeem op een SSD.
waar staan de games geinstaleerd.
welke windows versie heb je?

via welk platform speel je de games (stand-alone [no-plaftorm], steam, origin, u-play)
bij welke games heb je dit probleem, graag exact specificeren?
wat bedoeld met afgelopen (credits. saving game en afsluiten???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booaahh
Hey Darknessblade!

Bedankt voor je reactie!

Mijn OS draait op een ssd van samsung ( Evo 850 ) 256 Gb Windows 10 Pro Ik game zelf op een geïnstalleerde launcher van Riot games ( League of Legends ) Geen Steam of wat dan. Wat mij erg opvalt is dat dit probleem zich optreedt als de game is afgelopen verder heb ik ook geen problemen of wat dan ook.. Ooh ja! 2 dagen geleden zat ik gewoon te streamen via Kodi en toen viel m'n kast ook ineens uit maar daarna start hij ook binnen 20 sec weer op en kan ik weer doen waar ik gebleven was.

Bedankt nogmaals voor de Reactie!

Greetz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darknessblade
speel je direct onder het admin-account of heb je een apart account voor gamin/gebruik en een admin voor instaleren van programmas/beheren van de PC
--
kan je controleren of er toen updates werden geinstaleerd 2 dagen terug onder settings/instellingen.
zo ja. deinstaleer de updates.
herstart de PC
herinstaleer de updates.
het kan zijn dat er iets fout/probleem is met win10 pro anniversary update.
mensen rapporteerde hierover al ook enkele problemen.
--
probeer anders ook de riot-games launcher+ LOL te deinstaleren,
pc herstarten
opnieuw instaleren.
--
indien je daarna nog problemen hebt:
kan het een virus/malware zijn

maak een usb stick aan met de volgende programma's:
hitman-pro
malwarebytes anti-malware
super-antispyware

activeer alle trials indien mogelijk

maak shortcuts in de usb-stick waarin de mappen staan in de volgende volgorde:
alleen noemen naar het nummer
1= hitmanpro
2= Malwarebytes
3 superantisypware

doe precies nu wat ik beschrijf:
(doe FULL SCANS (alle scansettings, rootkits, alle file locations,ect)
indien er iets gedetecteerd is, zoals malware/virus-cookie, laat het programma de beste keuze maken.
--

run alle 3 de programma's in de volgorde van de nr's
herstart pc in SAFE-modus
herstart de PC in normale modus
herstart pc in SAFE-modus
herstart de PC in normale modus
---------
als je daarna nog problemen hebt is de laaste optie die je kan ondernemen een FULL CLEAN instal van de PC

[ Voor 3% gewijzigd door darknessblade op 28-08-2016 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Begin eens met de volledige specificaties van je systeem, voornamelijk welke Sapphire r9 290 en welke voeding je op dit moment precies hebt.

Check ook de temperaturen zowel idle als onder load met bijvoorbeeld HWMonitor:
http://www.cpuid.com/downloads/hwmonitor/hwmonitor_1.29.exe

Dat kan door bijvoorbeeld Prime95 en bijvoorbeeld Unigine Valley tegelijk te draaien, kun je tevens meteen checken of de pc dan ook uitvalt. Als dat gebeurt is de kans in ieder geval groot dat het of de voeding of de temperaturen zijn.
https://unigine.com/products/benchmarks/valley/
http://www.guru3d.com/files-details/prime95-download.html

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booaahh
beste JVradeon,
Ik heb even wat specificaties over betreft mijn videokaart ;

Fabrikant ATI
Model AMD Radeon R9 200 Series
Apparaat-ID 1002-67B1
Subfabrikant ATI (1002)
Huidig prestatieniveau Level 0
GPU kloksnelheid 947,0 MHz
Temperatuur 56 °C
BIOS kernklok 300,00
Bios geheugenklok 150,00
Versie stuurprogramma 16.300.2511.1001
BIOS-versie 113-E285P47-U001
Geheugentype GDDR5
Geheugen 4096 MB
Bandbreedte 320,0 GB/s

Betreft over de CPU ;
Kernen 4
Threads 4
Naam Intel Core i5 4690K
Codenaam Haswell
Pakket Socket 1150 LGA
Technologie 22nm
Specificatie Intel Core i5-4690K CPU @ 3.50GHz
Familie 6
Uitgebreide familie 6
Model C
Uitgebreid model 3C
Stepping 3
Revisie C0
Instructies MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, SSE4.1, SSE4.2, Intel 64, NX, VMX, AES, AVX, AVX2, FMA3
Virtualisatie Ondersteund, Ingeschakeld
Hyperthreading Ondersteund, Uitgeschakeld
Fansnelheid 1034 RPM
Bussnelheid 100.0 MHZ
Stock kernsnelheid 3500 MHZ
Stock bussnelheid 100 MHZ
Gemiddelde temperatuur 36 °C
Caches
L1 data-cachegrootte 4 x 32 KBytes
L1 instructies-cachegrootte 4 x 32 KBytes
L2 unified-cachegrootte 4 x 256 KBytes
L3 unified-cachegrootte 6144 KBytes
Kernen
Kernsnelheid Multiplier Bussnelheid Temperatuur Threads
Kern 0 799.8 MHZ x 8.0 100.0 MHZ 37 °C APIC ID: 0
Kern 1 799.8 MHZ x 8.0 100.0 MHZ 38 °C APIC ID: 2
Kern 2 799.8 MHZ x 8.0 100.0 MHZ 34 °C APIC ID: 4
Kern 3 799.8 MHZ x 8.0 100.0 MHZ 36 °C APIC ID: 6

Over Betreft de software;

Windows 10 Pro 64-bit
Computertype: Desktop
Installatiedatum: 26-8-2016 10:50:16
Serienummer:
Windows Security Center
Gebruikersaccountbeheer (UAC) Ingeschakeld
Waarschuwingsniveau 2 - Standaard
Firewall Ingeschakeld
Windows Update
AutoUpdate Niet geconfigureerd
Windows Defender
Windows Defender Ingeschakeld
Antivirus
Antivirus Ingeschakeld
Weergavenaam Windows Defender
Virushandtekeningendatabase Up-to-date
.NET Frameworks geïnstalleerd
v4.6 Full
v4.6 Client
Internet Explorer
Versie 11.51.14393.0
PowerShell
Versie 5.1.14393.0

En de voeding ( met een link ) staat hier ; pricewatch: Lepa G-series G1600-MA-EU 1600W

Ik heb net trouwens een game gespeeld en het probleem kwam nog steeds voor.... :(

Thanks guys for the support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booaahh
JVradeon,

Ik heb de benchmark uitgevoerd maar hij viel uit precies zoals hij dat bij league of legends doet :0 kan dit misschien niet aan de stroomkabel zelf liggen? want als de voeding echt kapot is dan kan ik niet eens op windows zelf komen... zodra de computer ( Performance ) moet gaan maken dan gebeurd het elke keer weer.. Helphelphelp :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Booaahh schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:42:
Ooh ja! 2 dagen geleden zat ik gewoon te streamen via Kodi en toen viel m'n kast ook ineens uit maar daarna start hij ook binnen 20 sec weer op en kan ik weer doen waar ik gebleven was.
Bedoel je dat het beeld op je monitor 20 seconden lang zwart werd en dat je daarna kon doorgaan precies waar je gebleven was?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booaahh
nee zodat mijn computer weer is opgestart en ik verder kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booaahh
ik ben er nog steeds niet uit helaas... ik denk dat ik deze voeding maar als een aanbod zet voor 50 euro en dat ik zelf een voeding haal van een lagere wattage... Hartelijk dank voor de reacties!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 23:05
Heb je al uitgesloten dat het een driver probleem is? Gebruik DDU om echt alles van je videodriver te verwijderen en installeer de meest recente daarna opnieuw. Heb je dan nog last van het probleem ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De voeding is met 10 PCI-e kabels geleverd. Probeer eens een andere kabel/aansluiting op de voeding.

De voeding is trouwens van zeer goede kwaliteit. Enermax was de OEM en er zijn alleen maar kwaliteitscomponenten gebruikt. Maar alles kan een keer kapot natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darknessblade
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 16:32:
De voeding is met 10 PCI-e kabels geleverd. Probeer eens een andere kabel/aansluiting op de voeding.

De voeding is trouwens van zeer goede kwaliteit. Enermax was de OEM en er zijn alleen maar kwaliteitscomponenten gebruikt. Maar alles kan een keer kapot natuurlijk.
kan natuurlijk altijd een slechte elco/capacitor zijn.

dan moet hij gewoon garantie opvragen voor zijn voeding.
of een voedingstester lenen van een mede-tweaker. zodat hij weet welke kabels slecht zijn en welke niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Booaahh schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 15:45:
JVradeon,

Ik heb de benchmark uitgevoerd maar hij viel uit precies zoals hij dat bij league of legends doet :0 kan dit misschien niet aan de stroomkabel zelf liggen? want als de voeding echt kapot is dan kan ik niet eens op windows zelf komen... zodra de computer ( Performance ) moet gaan maken dan gebeurd het elke keer weer.. Helphelphelp :(
Check je temperaturen met HWMonitor (de link uit mijn vorige post). Zet daarna Prime95 Blend test eens aan om te kijken wat de core temperaturen van de processor dan doen. Je kunt hier ook gelijk de temperatuur van je videokaart zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booaahh
Ik heb misschien iets gevonden waarmee jullie misschien beter overweg kunnen dan ik, ik heb logboeken in windows zelf geopend en daar staan behoorlijk wat fouten in ;

In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{8D8F4F83-3594-4F07-8369-FC3C3CAE4919}
en APPID
{F72671A9-012C-4725-9D2F-2A4D32D65169}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\SYSTEM SID (S-1-5-18) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

En; veel waarschuwingen over bepaalde drivers dus ik ga er even goed voor zitten want het moet wel softwarematisch liggen... ooh en de laatste fout melding ;
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat zijn nu de temperaturen? Zo moeilijk is het niet. Je installeert het programma, opent het, en de temperaturen zijn meteen te zien. Post des noods een screenshot.

En als de voeding onstabiel is kun je ook dat soort meldingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booaahh
Ik kon geen screenshot maken of hierin achter laten omdat ik karma punten nodig heb... daarom maar zo;
Temperatuur Dubbele getallen zo verspringen ze..
SYSTIN 37-38 37-38 38-39
TMPIN3 33-35 33-34 45-46

AMD RADEON R9 290;

56 53 57 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
Booaahh schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:11:
Ik kon geen screenshot maken of hierin achter laten omdat ik karma punten nodig heb... daarom maar zo;
SYSTIN 37-38 37-38 38-39
TMPIN3 33-35 33-34 45-46

AMD RADEON R9 290;

56 53 57 graden
dat zijn gewoon vrij normale temperaturen.
zie geen mogelijkheid dat oververhitting de oorzaak zou zijn.

had je al geprobeerd van wat ik zei van dat het mogelijk een virus/malware kan zijn die het veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 23:05
Ik zeg: drivers ... DDU gebruiken om te wissen en nieuwe installeren. Heb vergelijkbare issues gehad met mijn 290x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booaahh schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:11:
SYSTIN 37-38 37-38 38-39
TMPIN3 33-35 33-34 45-46

AMD RADEON R9 290;

56 53 57 graden
Je kan wel uploaden naar een site als http://imgur.com/ en de link hier posten.

Voor de videokaart is 56 graden in IDLE wel aardig warm, zou zomaar kunnen dat hij onder load te warm wordt.

De core temperaturen zijn ook erg belangrijk dus die zou ik ook nog even nakijken:
HWMonitor

Ook zijn deze belangrijk om te checken terwijl je Prime95 draait. Want idle (als je de pc niet belast) zegt uiteindelijk lang niet alles.

Voor de videokaart kun je dit met furmark doen:
http://www.geeks3d.com/20...ss-test-opengl-benchmark/

Zou Prime95 en Furmark niet tegelijk draaien.

Hou de temperaturen in de gaten terwijl je ze hebt draaien. Onthou dan de hoogste temperatuur van de CPU (in geval van Prime95) en de GPU (in geval van Furmark) voordat hij uitvalt mocht hij uitvallen.

Het is de afgelopen dagen ook een stuk warmer dan eerst, dus als je het pas sinds een paar dagen merkt geeft ook aan de het hier aan zou kunnen liggen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2016 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Jouw Lepa voeding heeft een erg beroerde OCP implementatie op de 12V rails, dit zorgt geregeld voor problemen bij videokaarten met een erg hoog stroomverbruik. Simpele oplossing is echter door twee de stroom beter te verdelen over rails. Zorg dus dat je twee verschillende rails gebruikt voor de videokaart, dan mag er geen probleem zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.lepatek.eu/uploads/RTEmagicC_Rail-Distribution-LEPA-G1600.jpg.jpg

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1