Ik heb dus een apparaat met een draaiknop die een min en max heeft en wil hier een klein lcd-tje op aansluiten die van 0 tot 100 gaat waarbij 0 natuurlijk de min is en 100 de max. Wat heb ik hiervoor nodig en hoe ga ik precies te werk?
Vraag
Alle reacties
Beginnen met een cursus elektronica?
Je zal eerst moeten kijken of de potmeter simpel een spanning regelt, indien zo kan je er een aftakking op maken en een voltmeter paneeltje mee aansturen.
Indien die niet direct een spanning regelt is het meest simpele de potmeter vervangen voor een stereo versie waabij je de 2e potmeter kan gebruiken voor een simpele regeling.
Maar om wat voor apparaat gaat het?
Je zal eerst moeten kijken of de potmeter simpel een spanning regelt, indien zo kan je er een aftakking op maken en een voltmeter paneeltje mee aansturen.
Indien die niet direct een spanning regelt is het meest simpele de potmeter vervangen voor een stereo versie waabij je de 2e potmeter kan gebruiken voor een simpele regeling.
Maar om wat voor apparaat gaat het?
Bedoel je met LCD-display een bargraph of een 0-100% numeriek display? Is die draaiknop een potentiometer? Wat doet dat "apparaat"?
Dit is wel erg weinig inzet van de TS, deze gaat dicht.
Dit topic is gesloten.