Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi rijkt niet tot zolder, oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-11 15:38
Beste Tweakers,

Ik heb eea al zelf geprobeerd te achterhalen maar kom er niet helemaal uit. Op dit vlak heb ik ook geen verstand.

Ik heb een modem van Ziggo in mijn meterkast staan, deze maakt 2,4 ghz en 5,0 ghz wifi. De afgelopen maand ben ik naar mijn zolder verhuist met mijn slaapkamer. Nu heb ik op de zolder dus geen Wifi bereik en dat vinden we natuurlijk vervelend.
Op zolder ligt een utp kabel welke verbonden is met mijn modem. Deze utp zit in mijn Nas welke ook op zolder staat. Ik kan dus een switch neerleggen om te zorgen dat ik een beschikbare utp kabel heb liggen om iets te gaan voeden welke mijn Wifi kan versterken? of eventueel een nieuw Wifi-punt te genereren.
Nu komt de vraag: welke (simpele?) hardware ga ik hiervoor gebruiken?

Alvast bedankt voor genomen moeite!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Nieuw wifi access point maken met ruimte voor de nas bedraad

d:)b :henk d:)b

• bakkie1985
MrJayMan schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:18:
Nieuw wifi access point maken met ruimte voor de nas bedraad
Dat is mijn conclusie ook, maar lees de vraag even. het gaat om welke hardware ik daarvoor nodig heb :*)

Verwijderd

3 mogelijkheden:

1) een gigabit switch + een access point
2) een access point met ingebouwde switch
3) router aankopen en die instellen als access point (vergt iets meer configuratie)

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 18:01
Ziggo heeft een simpele, kant-en-klare oplossing : https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-internetkabel/

Mijn Flickr; Sony A7iii

• bakkie1985
Best en makkelijkste oplossing, ik had om eerlijk te zijn niet gedacht de oplossing bij ziggo zelf te vinden! bedankt!!
Pagina: 1