Nieuwe build cycled power 6 keer, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• JuulDeBuul
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-12-2020
Hey guys!

Ik ben met een maat een nieuwe build aan het maken. Mobo zit op het moment in zijn doos met folie eronder. Het systeem gaat 5 keer aan en uit en vervolgens blijft ie bij de 6e keer aan. Alle fans en lichtjes blijven aan. Er is echter geen beeld. Zowel niet met de videokaart of met onboard. Als we alles behalve het essentiele los halen dan doet hij precies hetzelfde. Met 1,2 of zelfs geen stick ram ook hetzelfde. Bios batterij is er al uit geweest.

Alles is dus gloed nieuw. Gigabyte P150 HDP3/6700k/16gb hyperX/CM G550M/

Wat zijn het zijn? Mobo doa? Corrupte bios vanuit de fabriek? Of iets anders simpels? Hij blijft tenslotte uiteindelijk gewoon staan! Niks lijkt te heet te worden, hij valt niet uit.

Groetjes!

• JuulDeBuul
Ik heb de 8 pins cpu power connector los gehaald, zonder gpu of ram en nu doet het bord 1 iets langere power up voordat hij uit gaat en daarna gaat hij weer aan en blijft hij aan. Is het dan mogelijk de CPU?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:58

Nemesizz

Untouchable

Mobo zit op het moment in zijn doos met folie eronder.
Toch niet de antistatische zak? Nooit elektronische componenten op een antistatische zak leggen en dan aansluiten! Sommige zakken geleiden stroom aan de buitenkant en kun je dus kortsluiting krijgen en/of je component(en) om zeep helpen.

Verwijderd

Welk geheugen is het precies? Dat moederbord, aannemende dat je de Gigabyte B150-HD3P bedoelt, kan zeer slecht overweg met geheugen sneller dan 2133Mhz en zou je het probleem wat je omschrijft kunnen krijgen.

Hopelijk heb je inderdaad de boel niet gesloopt met de antistatische zak, maar aangezien hij niet na 1 seconde alweer uitvalt lijkt het niet op kortsluiting en zit het waarschijnlijk nog wel goed.

• JuulDeBuul
Dit probleem deed zich eerst voor in de case, daarna alles eruit gehaald en op houten tafel, weer hetzelfde, daarna in de doos, weer hetzelfde. Heeft dus niets met de folie te maken in dit geval.

ram is 2133mhz. Ik vrees dat ik gewoon een doa mobo heb gekregen. Vanaf de allereerste boot deed hij dit al, ongeacht welke onderdelen (ram, gpu, ssd) aangesloten zaten.

• Gordonvanmaurik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-07-2025
Dus als ik het goed begrijp, Je zet de computer aan, dan gaat hij uit voordat hij de bios door is?
of reboot hij zichzelf?

Kan je wel de bios inkomen? of is dat ook niet mogelijk
Pagina: 1