Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, ik ben volledig nieuw op het forum en het upgraden van PC's.

ik ben niet zo tevreden over mijn huidige videokaart en wil meteen een goed en sterke nieuwe kaart aanschaffen, alleen, PAST DEZE? ik heb geen verstand van de pins en voeding sterkte's enzovoort.
nu..zie hier.. mijn specs

ACER Predator g3-605 i9818NL
i7 - 4790 met 12 gb RAM
Huidige kaart - Radeon R9 255 (2gb)..
en zover ik kan vinden een 500 Watt voeding/fan/koeler whatever |:(

afmetingen kast zijn

Hoogte 438mm
Breedte 180mm
Diepte 430mm
Gewicht 15kg
Kleuren Zwart

nu is mijn vraag, past dit standaard? of moet ik aanpassingen maken mbt koeling/voeding?
zo ja, wat dan precies?

Mijn dank is groot,

Mvg

Michael 8)7

Beste antwoord (via Verwijderd op 31-08-2016 19:17)

• dolaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05 17:55
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 00:58:
[...]

Phantom thnx voor je reactie
Ik zoek gewoon een goeie 6 of 8gb kaart en de rx480 was een van de nieuwste en met een goeie performance en mn max is wel 300/350 euro. Bedoel je met de kleinere versie de AVGE ofzoiets? Maakt dat niet uit qua performance?
De ene gtx is 330+ en de kleine €275 zoiets. Waar zit dat verschil precies in dan?

Ben niet specifiek naar een amd opzoek trouwens.
Hierzo verschilt de koeler, deze is op de kleinere van EVGA een single-fan koeler. Hierdoor blijft de kaart klein, maar heb je ook minder warmteafvoer dan bij een dual- of triple-fan koeler. De performance zal dus iets minder zijn dan een dual-fan bij intensieve spellen omdat er meer kans is op thermal throttling.

Anders is de Sapphire Nitro+ RX480 een goede optie, deze is vrij klein met toch een dual-fan. Als je twijfelt over de luchtstroom in je kast (ik weet niet hoeveel intake en exhaust fans je op dit moment hebt geinstalleerd) is een blower-style koeler ook een optie. De warme lucht wordt hierbij direct uit de kast geblazen waardoor de temperatuur in de kast niet als een gek omhoog schiet. Enkele voorbeelden van kaarten met dit type koeler zijn de Asus Turbo, de reference kaarten van AMD, de founders edition kaarten van NVIDIA en de aero kaarten van MSI.

Linkjes:
Small form-factor GTX 1060 van EVGA
Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8G
Asus Turbo GTX1060 6G

Over je voeding, dit is een proprietary psu, wat dus inhoudt dat deze een speciale moederbord stroomconnector heeft (volgens mij een 12pin). Als je dus een nieuwe voeding zou kopen moet je ook een nieuw moederbord kopen. Verder heeft jouw psu voor zover ik kan vinden de volgende connectoren:
1x 8pin (6+2)
1x 6pin
1x 4+2pin

Nu hebben naar mijn weten alle GTX1060 kaarten een 6pins connector. De RX480 heeft over het algemeen een enkele 6pin, maar de custom modellen hebben bijna allemaal een 8pin connector. Nu moet je alleen nog even opmeten hoeveel ruimte je hebt in je behuizing.

Je kan dit simpel opmeten door te meten vanaf de achterkant tot aan de plek waar er geen ruimte meer is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aCgd3lcMMpKr3phvqZAQtqof/medium.jpg
Let op dat deze kaart die erin is geplakt niet op schaal is.
Als je precies 24 cm meet, waag de kans er niet op door een kaart van 24 cm te kopen, maar houd er wat speling in.

Afbeelding van schema van de connectoren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZN5anKLbyzl6u6dsJ8w7dPmC/full.jpg

Ik zie ook dat je een socket 1150 cpu hebt, als je dus van plan bent je psu en dus ook je moederbord up te graden kun je gewoon zoeken naar een moederbord met intel B85 of H81 chipset.

[ Voor 5% gewijzigd door dolaf op 31-08-2016 19:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Misschien handig om op zijn minst even te vermelden welke kaart je wilt gaan plaatsen? ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Xander schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 03:15:
Misschien handig om op zijn minst even te vermelden welke kaart je wilt gaan plaatsen? ;)
Hij heeft product getagt bovenaan in het topic ;)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Meet je huidige kaart eens op ( de lengte ) en welke stroomconnector heeft deze kaart?

De kaart die jij zou willen hebben heeft een lengte van 240mm en gebruikt 1 x 8 pin connector voor de stroom. Ook neemt deze kaart 2 slots in beslag.

Als ik zo naar de afmetingen kijk met een diepte van 430mm zou ik zeggen dat het past...Alleen qua stroom weet ik het niet...

[ Voor 5% gewijzigd door Frank1973 op 28-08-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:34

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/products_xl/227038/4/acer-predator-g3-605-dtsqyeh048.jpg

lijkt me dat ze moet passen maar meten is weten

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
azz_kikr schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 07:43:
[...]

Hij heeft product getagt bovenaan in het topic ;)
Right. Dat valt dus écht niet op op de mobiele site, tenzij je er bewust naar op zoek bent en dingen uit gaat klappen. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ging over de radeon rx 480 ff uit m'n hoofd.. ben zelf nog even aan t werk... het is zo dat mijn kaart 110mm is en deze 240 geloof ik maar...als hij past...hoef ik dan verder geen aanpassingen te doen mbt voeding/fans enz?

ps.. was de Sapphire Radeon RX 480 8GD5

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2016 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit heb ik gevonden bij de uitleg over mijn videokaart

Fujitsu AMD Radeon R9 255 2GB. Grafische processor familie: AMD, Grafische processor: Radeon R9 255, Maximum resolutie: 4096 x 2160 Pixels. Grafische geheugen: 2 GB, Grafische adapter, soort geheugen: GDDR5, Kloksnelheid geheugen: 400 MHz. Soort aansluiting: PCI Express x16 3.0. DirectX versie: 12.0, OpenGL versie: 4.3. Type koeling: Actief, Formaat: FH/HL, Kleur van het product: Zwart

en deze pagina
https://www.techpowerup.com/gpudb/2464/radeon-r9-255-oem

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2016 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frank1973 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:20:
Meet je huidige kaart eens op ( de lengte ) en welke stroomconnector heeft deze kaart?

De kaart die jij zou willen hebben heeft een lengte van 240mm en gebruikt 1 x 8 pin connector voor de stroom. Ook neemt deze kaart 2 slots in beslag.

Als ik zo naar de afmetingen kijk met een diepte van 430mm zou ik zeggen dat het past...Alleen qua stroom weet ik het niet...
bij mijn huidige kaart staat:
Being a dual-slot card, the AMD Radeon R9 255 OEM draws power from 1x 6-pin power connectors

bij de RX 480 staat:
Aantal pins (videokaarten) 6 pins
Aantal 6 pins connectors 1x
Stroomverbruik 150W

dus beide 6 pins toch? zou niks uitmaken met aansluiten op voeding enz als ik het goed heb 8)7 zoals ik al zei, heb er zeer weinig verstand van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 08:22
Kan je niet uitzoeken wat voor voeding je hebt? Lijkt me sterk dat het er niet op staat..

Maar het lijkt me niet dat dit voor problemen gaat zorgen. Meet de maat fysiek op in je kast om zeker te weten, zoals eerder gezegd.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
Een tip, ga niet voor een reference design maar voor eentje met een aftermarket koeler, bijvoorbeeld de RX 480 Nitro van Sapphire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 09:43
Ik zou ook even kijken wat voor voeding je hebt. Oems staan er m.i niet bekend om voedingen mee te lveren van echt deugdelijke kwaliteit. Daarbij komt ook dat je moet kijken of je een 6+2 pins kabel heb voor je voeding, Anders zou je die waarschijnlijk ook moeten vervangen.

Ga trouwens niet voor een reference model maar voor een sapphire nitro of iets dergelijks. Een rx470 is denk ik ook al meer dan genoeg voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nate-Senpai schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:05:
Ik zou ook even kijken wat voor voeding je hebt. Oems staan er m.i niet bekend om voedingen mee te lveren van echt deugdelijke kwaliteit. Daarbij komt ook dat je moet kijken of je een 6+2 pins kabel heb voor je voeding, Anders zou je die waarschijnlijk ook moeten vervangen.

Ga trouwens niet voor een reference model maar voor een sapphire nitro of iets dergelijks. Een rx470 is denk ik ook al meer dan genoeg voor je.
470 heeft een 8 pin... maakt dat niet uit met 6 pin voeding dan? Kun je dit gewoon met een 6 to 8 pin connector oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:36:
[...]

470 heeft een 8 pin... maakt dat niet uit met 6 pin voeding dan? Kun je dit gewoon met een 6 to 8 pin connector oplossen??
Een 8-pin connector moet 150W kunnen krijgen. Uit een 6-pin krijg je maar 75.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:04:
[...]

Dus zou een andere voeding moeten kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:36:
[...]

De meeste RX 470 kaarten hebben een 6 pin. Bijvoorbeeld pricewatch: XFX Radeon RX 470 RS 4GB with Hard Swap Triple X (RX-470P4LFB6) en pricewatch: HIS RX 470 IceQ X² Turbo 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zeg ik al steeds..die 480 ook dus is het enige probleem de sterkte van de voeding (maar mijne is goed genoeg met 500w blijkbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voeding zal een FSP zijn. Geen goede voeding maar ook niet zo slecht dat deze onbruikbaar is.
Voor de zekerheid zou je het typenummer op moeten zoeken om het vermogen op 12v te kunnen achterhalen om te bepalen of dat toereikend is voor het systeem met RX 470/480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:15:
De voeding zal een FSP zijn. Geen goede voeding maar ook niet zo slecht dat deze onbruikbaar is.
Voor de zekerheid zou je het typenummer op moeten zoeken om het vermogen op 12v te kunnen achterhalen om te bepalen of dat toereikend is voor het systeem met RX 470/480.
Dus al met al de voeding checken (vermogen op 12v), en de plaats opmeten in mijn kast of hij wel past...

Zover ik weet zijn de aansluiting moederbord goed en voeding+huidige kaart ook 6 pins aansluiting dus hoef ik geen tussen connector te halen.. heel misschien een zwaardere voeding dus... hoop bijgeleerd in n paar dagen tijd. Heb er weinig verstand van maar doe mijn best haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:26

MsG

Forumzwerver

nelizmastr schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:04:
[...]

Volgens mij is het eerder zo dat hij die 150 watt dan over die 6-pinnen trekt, want het systeem weet niet beter dan dat er gewoon een 8-pins in zit.

Volgens mij is het veel relevanter of de voeding an sich een kwalitatieve voeding is, die qua belasting niet op het randje zit.

Ik zit as we speak op een Antec Earthwatts 500 Watt met 2X 6 pins, waarbij ik 2 6 -> 8 pins connectoren gebruik om mijn HD7970 te voeden. Dat gaat al wekenlang helemaal prima.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus al met al... huidige voeding waarschijnlijk vervangen en als hij (de videokaart) past is het helemaal goed... verder geen aanpassingen omdat moederbord/processor/ram enz al prima is toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nou eens:
1. het typenummer van de voeding hier vermeld
2. bepaalt welke videokaart je wil aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolaf
Misschien is het raadzaam om je even in te lezen in alle termen die toebehoren aan de voeding (dus de stroomconnectoren), de videokaart, de voeding, je moederbord en je behuizing.

Verder is het wel handig om te weten wat de afmetingen zijn van je huidige videokaart, de radeon R9 255. Dan kan je op basis van de ruimte die je hebt, het vermogen van je voeding en de connectoren bepalen welke videokaart je wilt hebben.

Als laatste is het echt van belang dat je laat weten welke voeding je hebt, dus merk, typenummer, vermogen en connectoren.

Ik snap dat het fijn is als anderen je kunnen helpen, maar dan moet men wel zijn voorzien van de nodige informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dolaf schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:57:
Misschien is het raadzaam om je even in te lezen in alle termen die toebehoren aan de voeding (dus de stroomconnectoren), de videokaart, de voeding, je moederbord en je behuizing.

Verder is het wel handig om te weten wat de afmetingen zijn van je huidige videokaart, de radeon R9 255. Dan kan je op basis van de ruimte die je hebt, het vermogen van je voeding en de connectoren bepalen welke videokaart je wilt hebben.

Als laatste is het echt van belang dat je laat weten welke voeding je hebt, dus merk, typenummer, vermogen en connectoren.

Ik snap dat het fijn is als anderen je kunnen helpen, maar dan moet men wel zijn voorzien van de nodige informatie.
Ga ik vannacht even doen tijdensmijn dienst. Probeer je zsm de info van de voeding te geven, ik zal mijn pc eens open draaien en het een en ander aanmeten. Dankjewel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Heb je ook al een GTX1060 overwogen?

- Er zijn zover ik weet op het moment nog geen kleine RX 480 kaarten die er al wel voor de GTX 1060 zijn.
- GTX1060 heeft een 6 pin connector en verbruikt minder stroom.
- Performance is vrijwel gelijk op DX12 games na, waar het voordeel voor de RX 480 is.

Nadeel is dat de GTX1060 wel duurder is dan de RX480, al zie ik verder geen budget die je ervoor hebt.

Als je een reden hebt om voor AMD te gaan ipv nvidia, negeer mijn post dan uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xPhantom schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 00:09:
Heb je ook al een GTX1060 overwogen?

- Er zijn zover ik weet op het moment nog geen kleine RX 480 kaarten die er al wel voor de GTX 1060 zijn.
- GTX1060 heeft een 6 pin connector en verbruikt minder stroom.
- Performance is vrijwel gelijk op DX12 games na, waar het voordeel voor de RX 480 is.

Nadeel is dat de GTX1060 wel duurder is dan de RX480, al zie ik verder geen budget die je ervoor hebt.

Als je een reden hebt om voor AMD te gaan ipv nvidia, negeer mijn post dan uiteraard.
Ik zoek gewoon een goeie 6 of 8gb kaart en de rx480 was een van de nieuwste en met een goeie performance en mn max is wel 300/350 euro. Bedoel je met de kleinere versie de AVGE ofzoiets? Maakt dat niet uit qua performance?
De ene gtx is 330+ en de kleine €275 zoiets. Waar zit dat verschil precies in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dolaf schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:57:

Jaja we hebben er een.. zie hier mijn voeding ....
FSP500-50AAGA 500w 80+ Gold 12 pin ATX power supply For Select Gateway & Acer Dekstop PCs (Proprietary)

Dit is em

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dolaf
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 00:58:
[...]

Hierzo verschilt de koeler, deze is op de kleinere van EVGA een single-fan koeler. Hierdoor blijft de kaart klein, maar heb je ook minder warmteafvoer dan bij een dual- of triple-fan koeler. De performance zal dus iets minder zijn dan een dual-fan bij intensieve spellen omdat er meer kans is op thermal throttling.

Anders is de Sapphire Nitro+ RX480 een goede optie, deze is vrij klein met toch een dual-fan. Als je twijfelt over de luchtstroom in je kast (ik weet niet hoeveel intake en exhaust fans je op dit moment hebt geinstalleerd) is een blower-style koeler ook een optie. De warme lucht wordt hierbij direct uit de kast geblazen waardoor de temperatuur in de kast niet als een gek omhoog schiet. Enkele voorbeelden van kaarten met dit type koeler zijn de Asus Turbo, de reference kaarten van AMD, de founders edition kaarten van NVIDIA en de aero kaarten van MSI.

Linkjes:
Asus Turbo GTX1060 6G

Over je voeding, dit is een proprietary psu, wat dus inhoudt dat deze een speciale moederbord stroomconnector heeft (volgens mij een 12pin). Als je dus een nieuwe voeding zou kopen moet je ook een nieuw moederbord kopen. Verder heeft jouw psu voor zover ik kan vinden de volgende connectoren:
1x 8pin (6+2)
1x 6pin
1x 4+2pin

Nu hebben naar mijn weten alle GTX1060 kaarten een 6pins connector. De RX480 heeft over het algemeen een enkele 6pin, maar de custom modellen hebben bijna allemaal een 8pin connector. Nu moet je alleen nog even opmeten hoeveel ruimte je hebt in je behuizing.

Je kan dit simpel opmeten door te meten vanaf de achterkant tot aan de plek waar er geen ruimte meer is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aCgd3lcMMpKr3phvqZAQtqof/medium.jpg
Als je precies 24 cm meet, waag de kans er niet op door een kaart van 24 cm te kopen, maar houd er wat speling in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZN5anKLbyzl6u6dsJ8w7dPmC/full.jpg

Ik zie ook dat je een socket 1150 cpu hebt, als je dus van plan bent je psu en dus ook je moederbord up te graden kun je gewoon zoeken naar een moederbord met intel B85 of H81 chipset.

[ Voor 5% gewijzigd door dolaf op 31-08-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dolaf schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:01:
[...]

Linkjes:
Asus Turbo GTX1060 6G

1x 8pin (6+2)
1x 6pin
1x 4+2pin

[afbeelding]

[afbeelding]

Kijk... hier heb ik wat aan haha... maar... dan is mijn vraag, is mijn voeding die ik nu heb goed genoeg dan voor bijvoorbeeld een rx480 of ander model met gewone 6 pins aansluiting ? Of MOET ik deze upgraden voor een andere videokaart ivm een te krachtige kaart?

Bedankt voor de heldere uitleg!! 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolaf
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:17:
[...]

Kijk... hier heb ik wat aan haha... maar... dan is mijn vraag, is mijn voeding die ik nu heb goed genoeg dan voor bijvoorbeeld een rx480 of ander model met gewone 6 pins aansluiting ? Of MOET ik deze upgraden voor een andere videokaart ivm een te krachtige kaart?

Bedankt voor de heldere uitleg!! 👌
Dat is lastig om te zeggen, het is namelijk 500W en dat is niet niks, maar een i7 4790 is ook niet niks. Als ik het goed heb heeft de r9 255 een tdp van 65W, maar dat kan ook hoger zijn afhankelijk van gebruik en overclocken. Ik kan dus niet zeggen of het wel of niet mogelijk is om er een 1060 bij te zetten, het is er op of eronder namelijk volgens mij. Het is aan jou om te zeggen of je naar 550W, 650W of hoger te gaan. Misschien dat iemand anders hierover wat meer inzicht kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus kortom ca €60 moederbord en ca €60 a 70 voeding (600 watt of meer om er zeker van te zijn) en dan de kaart nog van +/- 300 euro.. prijziger dan ik dacht maaaar dan heb je ook wat he

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

De voeding is van goede kwaliteit en kan je zonder problemen gebruiken. Met een GTX 1060 wordt de voeding niet eens voor de helft belast.
Misschien heb ik wat gemist maar een upgrade van het moederbord zie ik het nut niet van.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:32:
De voeding is van goede kwaliteit en kan je zonder problemen gebruiken. Met een GTX 1060 wordt de voeding niet eens voor de helft belast.
De twijfel is groot tussen de gtx en rx480.. zou de 480 dit ook goed trekken denk je?

Ik zal eens kijken.. coolermaster heeft blijkbaar een calculator om de wattages ongeveer uit te rekenen van je systeem...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voeding doet een RX 480 ook probleemloos.

En het moederbord, waarom wil je die upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:47:

Dat idee kwam niet van mij af, net zei iemand dat mijn moederbord een 12pins ofzoiets is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolaf
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:47:

omdat als hij een nieuwe voeding zou willen kopen moet hij ook een nieuw moederbord kopen. de huidige voeding heeft een 12pin connector voor het moederbord en geen 24pin connector. Omdat ik geen idee had hoeveel hij zijn voeding belastte met extra dingen kon ik niet zeggen of een nieuwe voeding wel of niet nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12 of 24 pins maakt niet uit. Als de nieuwe videokaart op je huidige bord gaat werken is het goed. Mocht je tegen problemen aanlopen is het vroeg genoeg om dan het moederbord te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolaf
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:56:
12 of 24 pins maakt niet uit. Als de nieuwe videokaart op je huidige bord gaat werken is het goed. Mocht je tegen problemen aanlopen is het vroeg genoeg om dan het moederbord te vervangen.
Je bedoelt dat een 12pins gewoon aangesloten kan worden op de 24pins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolaf schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:58:
[...]

Je bedoelt dat een 12pins gewoon aangesloten kan worden op de 24pins?
Nee, het maakt voor de videokaart niet uit of het moederbord een 12 of 24 pins ATX heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolaf
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:59:
[...]

Nee, het maakt voor de videokaart niet uit of het moederbord een 12 of 24 pins ATX heeft.
Dat snap ik, maar als hij zijn voeding wil vervangen naar eentje met een 24pins, moet hij zijn moederbord ook vervangen. Ik kon hem alleen niet adviseren dat wel of niet te doen omdat ik geen idee heb wat de mogelijkheden zijn met een 500W voeding, maar ik lees net dat het prima kan dus dat is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolaf schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:07:
maar als hij zijn voeding wil vervangen naar eentje met een 24pins, moet hij zijn moederbord ook vervangen.
Hoeft niet. Daar zijn adapters voor http://www.topmedia.nl/on...ab-p1010-24p-14p-q87.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjezus ik dacht wel wat te weten van computers maar valt vies tegen haha.. brainstormen hierzo. Maar al met al... als de nieuwe kaart + huidige voeding 6 pins hebben kan ik die gewoon aansluiten zinder problemen.. stel als voorbeeld de rx480. Afmeting past, aansluitingen enz van huidige moederbord en voeding dan gaat er niks roken? 😂

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:56:
Nog een laatste vraag dan, ik heb zover alle info bij elkaar, maar wat is nu daadwerkelijk het verschil tussen sapphire, xfx en ati of amd? Sommige kaarten hebben alle diezelfde aansluiting en vermogen enz enz... 1 is alleen 0.100 ghz ofzoiets sneller.. en het verschil is soms 50/75 euro.. is het beter voor een iets duurdere xfx te gaan of gewoon ati of amd radeon?

Verwijderd

ATI en AMD is hetzelfde. Jaren geleden heeft AMD de videochipfabrikant ATI overgenomen.

Het verschil tussen de diverse merken is de koeling en het daarmee gepaarde geluidsniveau. Prestatieverschil is er zo goed als niet. 100 MHz merk je erg weinig van en is mi geen €50,- waard. Dat is een verschil dat je er zelf ook bij kan klokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren , allemaal nogmaal bedankt voor de hulp! De rx480 paste op anderhalve centimeter na in mn pc haha, aansluiten ging prima... 6 pins connector erin en gas... prima kaart en 100% zijn geld waard!
Pagina: 1