Fractal Design Core 500 Watergekoeld systeem build

Pagina: 1
Acties:

• lever
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-02 18:36
Beste tweakers.

Na jaren mijn huidige systeem te hebben in een lompe grote zware kast die ik zo nu en dan een update geef, wil ik het allemaal wel kleiner en lichter. Ik wil alleen wel een custom loop waterkoeling behouden. Ik ben over een aantal zaken nog niet helemaal uit wat ik precies wil gaan halen. o.a. is dat de video kaart. Maar ook moederbord is misschien iets beters voor te nemen.

Ik ben voor de FD core 500 gegaan omdat deze een hele hoop ruimte levert en plaats heeft voor een 240 radiator. En ik vind hem niet lelijk. Deze kast heb ik ook al besteld om wat dingen op te meten en ik ben er uit dat het die kast ook daadwerkelijk gaat worden.

Ik zoek een?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 251,65€ 251,65
1Gigabyte GA-Z97N-WIFI€ 0,-€ 0,-
1Gainward GeForce GTX 1070 8GB€ 441,65€ 441,65
1Fractal Design Core 500€ 56,49€ 56,49
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 60,95€ 60,95
1Corsair SF450€ 85,-€ 85,-
1Corsair SFX to ATX PSU Adapter Bracket (CP-8920133)€ 15,-€ 15,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 910,74

Waterkoeling componenten
Deze wil ik graag bij highflow kopen. Ik heb daar ook voor mijn oude waterkoeling onderdelen besteld en het was altijd goed. CPU blok en pomp gaan over van mijn huidige PC. Rest komt nieuw in.

€108,95 GTX1070 Koelblok.
€36,95 GTX 1070 Backplate
€29,95 Reservoir
€64,95 Radiator
2x €5,95 per meter Slang
6x €5,95 p/s Fitting 90°
4x €5,95 p/s Fitting 45°
0x €3,05 p/s Fitting 0°
totaal: €312,20

Wat is je budget?
Mijn budget kan redelijk rekken als het ook daadwerkelijk meerwaarde gaat geven aan de build. Maar ik wil samen met de waterkoeling componenten ongeveer 800-1000 euro uitgeven. Minder is beter.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst heb ik een Nvidia video kaart. Mijn oog valt op de 1070 als mijn budget dit aan kan. Ook is de 1070 een keuze omdat er (nog) geen waterblokken zijn voor de 1060. De RX480 is mijn andere keuze. Stuk langzamer. Maar ook een stuk minder duur.

Verder ben ik niet merk gebonden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaming. 1080P ultrawide screen. Eventueel toekomst 1440P scherm.
Het gaat vooral gewoon binnen op een bureau staan. Maar word zo af en toe toch vervoert. Denk aan 5-6 keer per jaar.

De CPU gaat over van mijn huidige build. Deze heb ik namelijk vrij recent gekocht. Ik koop voor die pc waarschijnlijk een goedkope processor om er terug in te zetten. De processor hoeft niet in de berekening mee genomen te worden van het budget.

Ik heb een tekening in paint gemaakt met hoe het er ongeveer in de kast komt te zitten. Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/49gFBwB.jpg?1
Klik om groter te maken

Zijn er nog tips en of opmerkingen. Dingen die ik eventueel over het hoofd heb gezien. Misschien iemand die een beter idee voor de slangloop heeft/fittingen.

[ Voor 3% gewijzigd door lever op 31-08-2016 16:50 ]

Verwijderd

Waarom neem je geen Z97 chipset zodat je de cpu kunt overklokken?

Bij gebruik van een SFX voeding heb je een ATX>SFX adapter nodig pricewatch: Corsair SFX to ATX PSU Adapter Bracket (CP-8920133)
De Sharkoon voeding is er een van matige kwaliteit en mi niet aan te bevelen. De pricewatch: Corsair SF450 is de voeding met de beste prijs/kwaliteit voor dit systeem.

• lever
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:11:
Waarom neem je geen Z97 chipset zodat je de cpu kunt overklokken?

Bij gebruik van een SFX voeding heb je een ATX>SFX adapter nodig pricewatch: Corsair SFX to ATX PSU Adapter Bracket (CP-8920133)
De Sharkoon voeding is er een van matige kwaliteit en mi niet aan te bevelen. De pricewatch: Corsair SF450 is de voeding met de beste prijs/kwaliteit voor dit systeem.
Hoi, Z97 mini itx bordjes zijn niet te koop. Ik kan ze iig niet vinden. Er staan er 2 in de prijsvergelijker, de goedkoopste is nergens te koop. En de duurste lijkt ook niet verkocht te worden. Als je op een webwinkel klikt die hem heeft kom je bij een service product van HP uit.

Ik kan maandag azerty even bellen of ze daadwerkelijk dat moederbord van Asrock kunnen leveren of niet. Zo niet is er geen andere keus dan het overclocken van de processor links te laten liggen.

De voeding was ik ook niet zeker van maar na wat reviews op het internet gelezen te hebben lijkt het een goede keuze. Daarom had ik er voor gekozen. Maar is Sharkoon echt zo'n matig merk? Voeding heb ik in het verleden nooit op bespaart. Ben ook niet van plan dat te doen.

Bedankt voor de bracket. Was ik inderdaad vergeten. Het is jammer dat ik zit met de maximale diepte en geen ATX voeding kwijt kan.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:54
pricewatch: MSI Z87I Gaming AC

Je zal hooguit een bios update moeten laten uitvoeren. en heb je al eens naar de thermaltake core X1 gekeken? Meer ruimte voor rads

• lever
loki504 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 14:01:
pricewatch: MSI Z87I Gaming AC

Je zal hooguit een bios update moeten laten uitvoeren. en heb je al eens naar de thermaltake core X1 gekeken? Meer ruimte voor rads
Kan Z87 dan ook de nieuwere CPU's overclocken? zo ja dan ga ik inderdaad wel voor dat chipset

• loki504
Ja hoor. Heb zelf een z87 die een i5 4690k OC. Alleen moest ik een bios update uitvoeren om hem werkend te krijgen

• lever
loki504 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 15:18:
Ja hoor. Heb zelf een z87 die een i5 4690k OC. Alleen moest ik een bios update uitvoeren om hem werkend te krijgen
Bedankt voor de reactie. Ik heb nog nooit het bios geupdate. Kan dit zonder een CPU? of een CPU die hij niet herkent. Of heb ik een tijdelijke CPU nodig die hij wel herkent.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
lever schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 15:23:
[...]

Of heb ik een tijdelijke CPU nodig die hij wel herkent.
Dit ja.

• loki504
Dat verschild per mobo. Soms kan je er wel een bios mee updaten. Had een pentium 4 met 9123 MHz. Maar soms blijft het zwart en moet je eerst een oudere in stoppen. Bel max-it even om welke bios versie er op zit(staat meestal op de doos). En anders wat een bios update kost als hij het willen uitvoeren.

• lever
loki504 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 15:27:
Dat verschild per mono. Soms kan je er wel een bios mee updaten. Had een pentium 4 met 9123 MHz. Maar soms blijft het zwart en moet je eerst een oudere in stoppen. Bel max-it even om welke bios versie er op zit(staat meestal op de doos). En anders wat een bios update kost als hij het willen uitvoeren.
Dit ga ik morgen doen. Bedankt. Ik hoop dat versie 1.1 er minimaal op staat want dan kan ik er een goedkoop Celeron processor er op zetten. 1.4 zou hij namelijk moeten hebben volgens de MSI site voor de 4690K

Verwijderd

lever schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 13:17:
Maar is Sharkoon echt zo'n matig merk?
Er is maar één voeding in het hele Sharkoon assortiment die kwalitatief de moeite waard is pricewatch: Sharkoon SilentStorm SFX Gold 500W en daarmee is alles wel gezegd. Prijstechnisch zit de kwalitatief veel betere Corsair zo dichtbij dat dat altijd de betere keuze is.

• lever
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 15:45:
[...]

Er is maar één voeding in het hele Sharkoon assortiment die kwalitatief de moeite waard is pricewatch: Sharkoon SilentStorm SFX Gold 500W en daarmee is alles wel gezegd. Prijstechnisch zit de kwalitatief veel betere Corsair zo dichtbij dat dat altijd de betere keuze is.
Dan ga ik zeker voor de Corsair. heeft dezelfde diepte dus dat zal dan geen probleem spelen.

Ik heb via V&A nu een Z97 bordje op de kop kunnen tikken die ik binnekort op ga halen. hoef ik niet te klooien met een bios update. Ik heb de OP aangepast met de up to date artikelen die in de PC gaan.

Heeft iemand nog op of aanmerkingen?

Met vriendelijke groet,
Ernst
Pagina: 1