Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:32
Op het moment zit ik met een probleem met mijn s4 active, ik heb al een jaartje last van het uitgaan van de WiFi op momenten. Tot nu toe heb ik alles opgelost door gewoon te herstarten en dan werkte de WiFi weer een uur tot dag tot week. Nu gaat de WiFi echter helemaal niet meer aan...
Ik zou graag nieuwe firmware erop flashen, maar dit komt met het risico dat als de WiFi chip fysiek defect is, ik geen apps oid meer kan installeren waardoor de telefoon permanent "bricked" is (niet in definitie maar wel voor praktisch gebruik).
Aangezien ik op het moment ook niet het geld heb voor een nieuwe telefoon wilde ik dus vantevoren checken of de WiFi chip dood is.
Nu heb ik veel gegoogeld op het diagnosticeren van de WiFi maar kom eigenlijk op niks uit.
Een nacht zonder accu en meerdere hardresets hebben helaas ook niet geholpen.
De firmware die ik erop draai is:
Model: GT-I9295
Android Version: 5.0.1
Country: Finland
Product Code: NEE
PDA: I9295XXUDOB4
CSC: I9295NEEDOB4
Modem: I9295XXUDOB4
De bereikbaarheid die ik heb (via Whatsapp en mail) is belangrijk maar het zou tof zijn als ik gewoon weer YouTube kan kijken op het apparaat.
Hopelijk heeft iemand er meer kennis van dan ik. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Gijs op 28-08-2016 00:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gijs schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:27:
Op het moment zit ik met een probleem met mijn s4 active, ik heb al een jaartje last van het uitgaan van de WiFi op momenten. Tot nu toe heb ik alles opgelost door gewoon te herstarten en dan werkte de WiFi weer een uur tot dag tot week. Nu gaat de WiFi echter helemaal niet meer aan...
Wat bedoel je met 'helemaal niet meer aan'? Is het toggle grijs of wat gebeurd er?
Hopelijk heeft iemand er meer kennis van dan ik. 8)7
Op een samsung heb ik al heel vaak problemen gehad met wifi, dit kwam eigenlijk altijd door de software. Wat je kan proberen is dezelfde software als die je nu hebt te flashen over je huidige firmware. Je behoud dan wel gewoon alle apps e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:32
Gisteravond toen ik uit de bioscoop kwam lopen ging wonder boven wonder opeens mijn WiFi weer aan, ik moest wel even twee keer knipperen om te kijken of ik niet gek was.
Ik gok dat het dus inderdaad software is en dan ga ik hem maar weer opnieuw flashen.
De toggle werd donkergroen ("WiFi start op") en ging daarna weer terug naar grijs.