linux op mijn "nieuwe" oude dell optiplex 745*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarn00bje
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-07 18:59
hallo daar ik heb laatst een leuke dell optiplex 745 voor 15 euro gekocht (specs: core 2 duo 2.13ghz 4gb ddr3 ram igraphics 60gb hdd (zelf heb ik nog wat grotere)

ik wil dus ubuntu of Linux mint er op zetten zelf heb ik al van alles geprobeerd in de bios al enable usb boot aan te zetten en het werkt steeds niet als ik naar boot ga en dan naar boot of usb no devices found. in windows xp ziet ie de usb wel waar Linux op staat Help ik had namelijk een nieuwe media box nodig voor youtube videos en netflix misschien wat fotos van me zelf hoe dan ook weet iemand wat ik moet doen ik ben radeloos. alvast bedankt

J.H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Zit er een cd speler in? Anders kan je een bootable cd branden en vanaf daar installeren.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Volgens deze link moet de usb-stick aangesloten zijn, dan pas aanzetten en dan zou hij in de BIOS aanwezig moeten zijn: http://en.community.dell....desktop/f/3514/t/18603485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 16:51

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Als je nog meer computers hebt, is het bij linux ook goed mogelijk om een installatie van de ene computer naar de andere te verplaatsen door de harde schijf over te plaatsen, dus installeren op een ander computer dan je dell en dan de harde schijf overzetten zou ook kunnen.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:54
Bij slechte biossen, dan kan de usb stick ook als hd gezien worden, dwz bij bootmeneu van je bios kan de usb stick bij de hd staan.
Dus tijdens booten, bij je bios F... snel boot keuze, kijk ook bij de andere apparaten om van te booten.

Heb je de usb stick goed gemaakt, test bijv op een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jarn00bje, maak alsjeblieft normale zinnen met leestekens zoals punten en komma's. Je TS is nu niet te volgen en compleet onleesbaar. Verzuimen om fatsoenlijke grammatica te gebruiken werkt alleen maar averechts, men gaat geen moeite meer nemen om je posts te lezen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Kan aan 2 dingen liggen; of je stick, of (de instellingen van) je PC.

Dus: werkt de stick op een andere PC? Zo niet; betere stick maken.

Voor de andere dingen:
https://www.google.nl/#sa...ell+optiplex+745+usb+boot

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Staan de USB apparaten wel aan in de BIOS? Je hebt namelijk een kantoor PC, die hebben meer beveiligingsopties in hun BIOS. Je kan USB boot wel aangezet hebben, maar als de USB poorten uitgezet zijn elders heb je er niets aan. Zowel zakelijke Dell en HP machines kennen dit soort opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Bij alle Dells is boot menu F12 spammen bij het opstarten. Dan daar je usb stick kiezen en dan zou die moeten starten.

Btw je hebt toch een correcte bootable stick gemaakt? Vaak voorkomende fout bij veel mensen is dat ze de iso gewoon op de usb stick kopieren, en dat werkt niet :D
CMD-Snake schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:17:
Staan de USB apparaten wel aan in de BIOS? Je hebt namelijk een kantoor PC, die hebben meer beveiligingsopties in hun BIOS. Je kan USB boot wel aangezet hebben, maar als de USB poorten uitgezet zijn elders heb je er niets aan. Zowel zakelijke Dell en HP machines kennen dit soort opties.
Nope, Niet geval. Heb zelf ook enkele 745s staan, zit geen ps2 poorten op dus usb uitschakelen zou een heeeeel slecht idee zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door SadisticPanda op 28-08-2016 09:12 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
azz_kikr schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:10:
Nope, Niet geval. Heb zelf ook enkele 745s staan, zit geen ps2 poorten op dus usb uitschakelen zou een heeeeel slecht idee zijn.
Ik heb een Optiplex 790 (enkele generaties later) en die heeft de mogelijk om in de BIOS bepaalde USB apparaten te blokkeren.

Sowieso was het de moeite waard om te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parkietje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-02-2023
Hallo, ik heb ook nog een optiplex 745 staan.
Je moet dus inderdaad in het bios de voorkeur geven aan opstarten met een USB stick.
Dat doe je eenvoudig door de andere optie(s) harde schijf en dvd enzo UIT TE SCHAKELEN.
Dat doe je eenvoudig met erop staan en met de spatiebalk dat te doen.j
Als je het weet is het eenvoudig doch ik heb me rot lopen zoeken ernaar. Wel de nieuwe instelling OPSLAAN.
Nog een tip, als de pc uiteindelijk opstart van de USBstick en je hebt linux Mint bijv geïnstalleerd en de pc moet opnieuw opstarten, dan onmiddelijk de USB er weer uithalen, bios herstellen anders start USB weer op en gaat dan opnieuw linux installeren wat dan niet de bedoeling is.
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

parkietje schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:27:
Hallo, ik heb ook nog een optiplex 745 staan.
Je moet dus inderdaad in het bios de voorkeur geven aan opstarten met een USB stick.
Dat doe je eenvoudig door de andere optie(s) harde schijf en dvd enzo UIT TE SCHAKELEN.
Dat doe je eenvoudig met erop staan en met de spatiebalk dat te doen.j
Als je het weet is het eenvoudig doch ik heb me rot lopen zoeken ernaar. Wel de nieuwe instelling OPSLAAN.
Nog een tip, als de pc uiteindelijk opstart van de USBstick en je hebt linux Mint bijv geïnstalleerd en de pc moet opnieuw opstarten, dan onmiddelijk de USB er weer uithalen, bios herstellen anders start USB weer op en gaat dan opnieuw linux installeren wat dan niet de bedoeling is.
Suc6
F12 spammen bij opstarten, dan kom je in het dell Boot menu. Handiger dan klooien in de Bios.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Pagina: 1