Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een moederbord asus rampage 2 gene van asus met een core i7 processor.
uit de kast gehaald want hij werkt niet.
buiten de kast moederbord met processor en geheugen 4GB model: 2GB Crucial (CT25664BA1339.C8F1MD) aangesloten met 550w voeding in eerste instantie.

Probleem is dat mij pc dus niet opstart. als ik de start knop indruk op het moederbord dan gaat de ventilator draaien en weer direct uit. Dus hij wilt niet opstarten. Als ik de 8 pins stekker van het moederbord haal die je voor de CPU gebruikt gaat die wel aan en blijft die aan maar dan werkt de pc uiteraard niet.

wie heeft tips of denkt te weten wat het is.

550w voeding omgeruild voor een 750w was dus het probleem ook niet.

er zit achterop een knop met een pijl, die kan ik indrukken en brand groen. op het mainboard brand een oranje lampje bij de IDE aansluiting als ik de start knop indruk. en gaat ook direct uit. naast de start knop zit een reset knop en een rood knopje daar weer naast.

Beste antwoord (via Verwijderd op 28-08-2016 12:20)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:02

Nemesizz

Untouchable

CPU's gaan over het algemeen (bij normaal gebruik) zelden of nooit kapot. Moederborden daarentegen....

De symptomen die je aangeeft doet mij denken aan kortsluiting, gezien je aangeeft dat het ding wel start zonder de CPU 8 pin, ben ik eerlijk gezegd bang dat het bord gaar is (deel van de stroomvoorziening voor je CPU).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:22
heb je al eens andere ram geprobeerd, of andere slots? en bios resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bios reset nu aan het doen, geen ander ram. pc moet toch aan gaan en blijven draaien zonder ram alleen eventueel piepjes geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist de bios geprobeerd maar zonder resultaat. iemand nog ideen.

nogmaals als ik mij 8 pin connector van de CPU loskoppelt gaat de pc wel aan. maar geen beeld omdat de CPU kabel er niet in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:51:
Zojuist de bios geprobeerd maar zonder resultaat. iemand nog ideen.

nogmaals als ik mij 8 pin connector van de CPU loskoppelt gaat de pc wel aan. maar geen beeld omdat de CPU kabel er niet in zit.
Zou een kapotte CPU kunnen zijn. Ik zou even kijken of je ergens een goedkoop proccie kan vinden (een 920 vind je vandaag de dag al voor om en nabij de twee tientjes) en kijken wat-ie doet. Als dat ook niet helpt kan het zomaar zijn dat het bord gaar is.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

CPU's gaan over het algemeen (bij normaal gebruik) zelden of nooit kapot. Moederborden daarentegen....

De symptomen die je aangeeft doet mij denken aan kortsluiting, gezien je aangeeft dat het ding wel start zonder de CPU 8 pin, ben ik eerlijk gezegd bang dat het bord gaar is (deel van de stroomvoorziening voor je CPU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was er al bang voor eigenlijk, maar dit betreft een 1366socket moederbord. lastig aan te komen heb ik al gezien ? iemand idee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:21:
Ik was er al bang voor eigenlijk, maar dit betreft een 1366socket moederbord. lastig aan te komen heb ik al gezien ? iemand idee....
Aanbod socket 1366 is het probleem niet, 2e hands zijn er genoeg. Wat wel een probleem is (gezien jij de GENE versie hebt) is dat de meeste full-size of e-ATX zijn en die van jou dus m-atx...en die zijn wel zeldzaam.

Weet niet of je een kleine behuizing hebt, of bepaalde features van de GENE gebruikt die andere borden niet hebben, maar anders zou je kunnen overwegen een ander model 1366 bord te kopen.

Aan de andere kant, zelfs een mid-range i5 is tegenwoordig al sneller dan een oude i7 900 serie, en aanzienlijk zuiniger, misschien het overwegen waard om over te stappen op iets nieuws?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:22
Als je er niet uit komt heb ik ook wel belang anders bij de moederbord voor reparatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maar heeft het eerder wel gewerkt? Of heb je het setje tweedehands overgenomen o.i.d.? Je kant nog checken of de socket geen verbogen pinnen heeft, of de afstandsbusjes in de kast zitten en op de juiste plaatsen. Op wat voor ondergrond heb je het bord buiten de kast liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gekocht 2de hands.. maar persoon in kwestie reageert niet meer dus ik vermoed dat die gewoon defect is. En inmiddels al op zoek naar iets anders.
Pagina: 1