Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiembeest
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-01 23:27
Hoi! :w

Ik ben op zoek naar laptop voor een studie en vond de prachtige UX310UA van Asus, net nieuw en zeer geschikt voor mijn doelen. Het enige onderdeel waar ik me zorgen om maak is de SSD, 128 gig lijkt me wat weinig. In principe is het denk ik genoeg voor de standaard studententaken zoals het opslaan van pd'jes word docs en dergelijke maar toch zou ik graag een 256gb hebben voor het opslaan van een simpel spelletje (de hd520 is toch grafisch ook niet z'n monster, hoeft ook niet, gaming desktop staat thuis) en andere overige zaken.

Ik heb voor mezelf een aantal opties:

-Toch maar voor een overkill 512 gig model gaan en 150 euro mee betalen.
-Het 128 gig model bestellen en een superdunne usb stick van 128 eraan plakken (pricewatch: Sandisk Cruzer Ultra Fit 128GB Zwart
-Totaal iets anders kiezen?
-Wachten op een 256gig model (Moet wel redelijke snel gaan komen dan)

Zitten er misschien nadelen aan het continu gebruik van externe stick, anders dan het snelheidsverschil?

Ik hoor graag jullie meningen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
Je kan ook zelf een grotere SSD er in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 22:07
Hij heeft ook een cardreader dus een sd kaartje is mogelijk ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiembeest
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-01 23:27
CCJJVV schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 20:07:
Hij heeft ook een cardreader dus een sd kaartje is mogelijk ook een optie.
Is dit een sneller alternatief voor de USb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:19

MsG

Forumzwerver

MarcoC schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:54:
Je kan ook zelf een grotere SSD er in zetten.
Lijkt toch wat moeilijker dan normaal: https://nl.ifixit.com/Ans...52/Replacement+of+the+SSD.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Dat is de UX31A uit 2012. De UX310 is net nieuw. Volgens mij kan je die SSD's niet zomaar vervangen iig.

Ik zou als ik jou was gewoon voor de 512GB versie gaan. Kost nu wat meer maar denk niet dat je er spijt van krijgt. USB sticks en SD kaartjes zijn altijd stuk minder snel. Wat wel zou kunnen is een Externe SSD, maar dan ben je niet heel veel goedkoper uit dan de 512GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
Cinemaskoop schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:48:
[...]

Dat is de UX31A uit 2012. De UX310 is net nieuw. Volgens mij kan je die SSD's niet zomaar vervangen iig.
Waarom zeg je dit? Heb je überhaupt even op internet rondgekeken? Dit is gewoon niet waar, bij alle recente Zenbooks kan je betrekkelijk eenvoudig de SSD vervangen. Dit apparaat lijkt me niet heel erg afwijkend. Onderkant losschroeven en de M.2 SSD eruit klikken. Niet heel veel werk. M.2 SSD's zijn ook heel makkelijk verkrijgbaar en nauwelijks duurder dan normale SSD's.

YouTube: ASUS Zenbook UX305CA SSD Upgrade Guide

[ Voor 64% gewijzigd door MarcoC op 27-08-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Er is nergens wat te vinden over de UX310 bijna. En is niet zeker dat het hetzelfde werkt. Daarnaast bespaar je niet heel veel geld. Een 250Gb M.2 SSD kost al gauw 75-125 euro afhankelijk van het merk. Terwijl je voor 150 meer nu een 512GB SSD hebt waar je verder niets voor hoeft te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 23:47
Ik heb net een UX310 geretourneerd, het leek zo'n mooi machientje maar viel toch tegen.
Naast een paar dode pixels bij levering (wat de beste kan overkomen) is het toetsenbord ver in te drukken, is de trackpad gladdig, voelen de toetsen zelf gammel, en lijkt alleen het gedeelte rondom de toetsen echt aluminium en de onderkant en achterkant van het scherm gewoon gespoten plastic..

Het ergste was nog dat de fan non-stop in beweging was en geluid maakte, zelfs terwijl de cores bij idle maar 40 graden waren, ik heb er een prime95 op gerunned en de cores werden zo rond de max 70 graden (met het warme weer van de week dat dan weer wel) en de fans klonken ongeveer net zo luid als bij 40 graden, hele slechte default instellingen dus. Als je deze koopt moet je dat zeker gaan tweaken anders zorgt het voor een hoop ergernis.

Na retournering toch maar een macbook air voor mijn vrouw besteld.
De hardware daarvan mag dan 5e generatie zijn (shame on you apple) het ding voelt zoveel degelijker aan...

[ Voor 6% gewijzigd door Artimunor op 28-08-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 20:08
Ik heb zelf de UX303 en ben daar erg over te spreken, heb zelf nog het werkgeheugen en ssd een upgrade gegeven, van 8gb ram naar 12gb (max) ook de ssd van 256gb naar 512gb.

Werkt heerlijk, ook is het ideaal om mee te nemen had hiervoor zo'n lenovo y500 die woog dus echt een stuk meer haha.

Misschien heb je kans dat je zo'n adapter nodig hebt als je hem wilt upgraden.
https://www.amazon.de/M-w...ook-ID14822/dp/B00NN4HESQ

Bij mij zat er gewoon een 2,5 inch SSD in wat ik eigenlijk wel raar vond persoonlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Camo op 28-08-2016 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellFury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 08:29
Artimunor schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:58:
Als je deze koopt moet je dat zeker gaan tweaken anders zorgt het voor een hoop ergernis.
Heb je een tip voor hoe ik dit kan tweaken? Ik zoek al een aantal weken naar een oplossing voor die fans die bij het minste of geringste aan gaan...

EDIT: hier een programmaatje gevonden dat geweldig werkt: https://github.com/hirschmann/nbfc/releases waar de fan eerst begon te loeien bij alleen al het opstarten van chrome (en dat was blijkbaar nog maar 25%), is 'ie nu heerlijk stil en blijft gewoon onder de 50 graden (over 't algemeen zelfs onder de 45).

[ Voor 30% gewijzigd door HellFury op 02-04-2017 14:52 ]

Pagina: 1