Geluid valt weg tijdens gamen en de game loopt vast.

Pagina: 1
Acties:

• Heeero
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-11-2025
Dag Medetweakers,

Ik heb een probleem, tijdens het gamen (alleen gamen) valt mijn sound af en toe voor paar seconden weg, soms 1 seconde maar soms ook meerdere seconden. Vaak nadat mijn sound af en toe weg is gevallen, loopt mijn game volledig vast. Teamspeak, skype etc. werkt nog gewoon tijdens het vastlopen van de game. Het gebeurt o.a. bij de games zoals LoL en Rainbow Six Siege. Ik heb mijn PC twee maanden geleden geupdate dus ik vind het vreemd. Op het begin deed de PC dit nog niet maar sinds twee weken is dit begonnen, heel frustrerend als je competitive aan het gamen bent en je game loopt vast. Ik heb mijn drivers etc.. al geupdate ik heb al veel geprobeerd en nagekeken maar kom er gewoon niet uit. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Dit is mijn setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 181,43€ 181,43
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 259,-€ 259,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 42,63€ 42,63
1Corsair CX450M€ 52,-€ 52,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 621,96

Heb ook nog SSD kom even niet 1.2.3 vinden..

Verwijderd

Is er twee weken geleden iets veranderd? Hardware / software?
Uefi up to date?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2016 21:36 ]

• Heeero
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-11-2025
Niet dat ik mij kan herinneren, heb echt al van alles geprobeerd. Bios is up-to-date drivers ook, temps zijn oke. Het is gewoon echt tijdens een game dat geluid wegvalt af en toe en na verloop van tijd loopt de game vast. Andere programma's zoals teamspeak en skype werken gewoon nog. Ik moet dan de game via taakbeheer afsluiten.

Verwijderd

Temperaturen onder belasting nagekeken? Bijvoorbeeld met Real Temp.
Zet in settings ook even de gpu (nvidia) aan en laat het op de achtergrond meelopen als je gamed.
Lees achteraf even de maximale temperaturen uit.
Je geeft aan dat alleen de game vastloopt dus ik verwacht geen problemen met Real Temp.

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:48

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Klinkt als of je te hoge temperaturen hebt. Heb je teveel koelpasta gebruikt?

[ Voor 6% gewijzigd door BadpunK op 28-08-2016 07:29 ]

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.