Waar zijn thermal cables te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Topicstarter
Mijn thermal cable van mijn Abit BE6 is overleden :'( Waar kan ik in Nederland zo'n nieuw kabeltje halen?

Voor de mensen die niet weten wat een thermal cable is: dit is een kabeltje om de temperatuur van onderdelen te meten

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:02
Bij Perfect Systems hebben ze een Asus P2T kabeltje, kost 15,78... Dat moet werken... :)

Suc6 !

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

lekker duur
hier bij mij in een computerzaak kosten die dingen maar 5 piek per stuk

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Was 2 weken geleden bij informatique voor een asus S370 convertor bordje, ik kreeg de coolprut en een temperatuur sensor er zo bij.

...We hebben zo ontiegelijk veel van dat spul... was de opmerking van de verkoper.

Dus alles wat je er boven de 5 piek voor betaald is te veel.

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Topicstarter
Bedankt voor de replies. Mij leek het ook dat zo'n dingetje niet zo duur hoeft te kosten.

• fv
  • Laatst online: 11:39

fv

-------------------> hiero

Je kunt ook zelf zo'n kabeltje maken door een NTC weerstand van 10Kohm dmv. een twee-aderig kabeltje te verbinden. (werkt prima bij mijn K7V board.

Elektronica/videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Werkt zo'n temp probe op elk mobo ?
Zal zo'n ASUS probe niet een meetafwijking geven op mijn MSI k7-pro mobo !?

• fv
  • Laatst online: 11:39

fv

-------------------> hiero

Ik weet niet of het op ieder board werkt, maar het lijkt mij dat het allemaal wel op dezelfde manier werkt. Waar ik mee zat was welke waarde deze NTC weerstand moest zijn. Ik had ook eentje gebruikt van 33Kohm maar toen gaf mij ASUS Probe-utility software een verkeerde temp. waarde. Bij een twee-draads aansluiting op je mobo kan het bijna niet anders werken dan analoog (dus dmv. een varierende spanning en dat bereik je met een temperatuursafhankelijke weerstand). Bij mij werkt het allemaal prima; Athlon700@880Mhz geeft deze een temp. aan van 49C onder volle last.

Elektronica/videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-06 22:25

tazitiz

dbprutser

De 10 Kohm Ntc's worden bij abit (in ieder geval bij mijne) zelfs vermeldt in de handleiding, en ik neem aan dat dit bij bijna alle abit mobo's zo is.

voor een gulden nogwat heb je er een en je kan er meestal meerdere op je mobo kwijt, so..
be creative.

succes !!

Verwijderd

10k NTC werkt op alle winbound probe's.
Heb je dus een MOBO met een winbound HW probe dan zou dit moeten werken.

Verwijderd

bij aragorn in e-hoven kreeg ik ook gewoon zo'n ding voor asus p2b-f (ja sorry ..)
gratis en voor niks... en heb toen alleen wat cd-retje gehaald.. en laten vallen dat ik op zoek was naar zo'n ding.

beetje slijmen over nette zaak, goede service en voila Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

loopt hier ook niet iemand rond met nick : aragorn... ??? (uuhhh)

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09 22:55

RvV

Maar waar is zo'n kabeltje goedkoop te krijgen? 16 piek en 25 gulden verzendkosten vind ik 41 gulden erg veel.
Weet niet iemand een zaak waar dat ding 5 piek is en een tientje verzendkosten>?

Y'24

Pagina: 1