Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:05

TTLCrazy

Listen to Frankie

Topicstarter
Vandaag heb ik een USB netwerk adapter ontvangen, de Linksys AE3000. Na aansluiting op mijn desktop (Windows 10, i5, ASUS P8Z-77V) ben ik na een tijd hannessen erachter gekomen dat de adapter het goed doet op de 2,4 GHz, maar wegvalt op de 5GHz.
In de verpakking zat een installatie cd zonder naar nu blijkt een windows 10 driver. Via de handleiding stond er om deze cd eerst te gebruiken en dan de adapter erin te steken. Dit heb ik dus ook zo gedaan. Alles zag er goed uit, adapter was zichtbaar en werkt in configuratie instellingen.

Als ik verbinding maak op 5 GHz begint het meestal goed. Hij haalt ip adres op en ik kan internetten. Na een tiental seconden of eerder nog valt het internet weg en als ik dan naar de adapter ga, ziet hij ook geen AP's meer. Als je dan wat langer wacht verschijnen ze weer en kan je weer opnieuw beginnen. Als ik hetzelfde probeer op 2,4 GHz gaat alles goed en blijft stabiel werken.

Ik vertrouwde de meegeleverde cd niet echt en heb de adapter via het configuratie systeem verwijderd inclusief de drivers. Daarna de pc gereboot en vervolgens de adapter er weer ingestoken. Nu zie je de adapter wel in het conf. systeem maar hij mist werkende drivers. Goed. Deze vervolgens gedownload van Linksys en geïnstalleerd en voor de zekerheid pc opnieuw opgestart.

Helaas, hetzelfde probleem. Om uit te sluiten dat de adapter niet goed is, heb ik hem geïnstalleerd op mijn laptop. Daar werkt hij prima. Ik haal de volle snelheid van mijn internet abonnement en geen haperingen. Er is dus waarschijnlijk iets mis met de windows installatie van mijn desktop pc. Maar wat ?

Nou heeft mijn moederbord een wifi adapter, deze heb ik via het BIOS echter uitgeschakeld. (de reden om over te stappen op de nieuwe adapter is omdat deze geen 5GHz ondersteund en niet al te stabiel was).

Ik zit er over te denken om windows maar opnieuw te installeren, maar dan ben ik weer tig uur kwijt om alle programma's spellen e.d. te installeren. Dus ik hoop dat iemand een idee heeft wat ik nog kan proberen :>

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat geeft Windows voor een driver ?
Draait je laptop ook W10 ?

Hier kun je Live chatten met klant ondersteuning :
https://belkin.secure.for...9b-455f-b91d-e2e8305363fd

[ Voor 102% gewijzigd door Hackus op 27-08-2016 17:48 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:41:
Wat geeft Windows voor een driver ?
Draait je laptop ook W10 ?

Hier kun je Live chatten met klant ondersteuning :
https://belkin.secure.for...9b-455f-b91d-e2e8305363fd
Windows geeft de juiste driver versie aan. Degeen welk ook staat op de download pagina.

Mijn laptop draait inderdaad ook windows 10.

Ik zal later die livechat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Als ik even snel google, blijkt er een Ralink chipje in te zitten. Wat wel eens wil helpen is de generieke chip drivers te proberen, die vind je hier:

http://www.mediatek.com/en/downloads1/downloads/

Volgens mij heb je de bovenste nodig. Die zijn vaak een stuk recenter dan van Linksys.

[ Voor 7% gewijzigd door strandbal op 28-08-2016 13:30 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Topicstarter
De livechat mensen kjonden mij ook niet verder helpen behalve wat standaard dingen als firewall uitzetten etc. Ik heb dat maar afgebroken.

Die driver van Mediatek werkt ook niet.

Ik heb windows opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft. Hoewel hij nu niet meer de verbinding kwijtraakt. Hij blijft verbonden, maar er komt geen data door. En op 2,4 GHz werkt alles nog steeds perfect.

Ik denk dat ik de adapter maar retour stuur en een andere uitzoek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zino86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
Ik heb hetzelfde probleem sinds de anniversary update. Voor die update werkte het perfect. Door terug te gaan naar een oudere driver treedt het 5 GHz probleem niet meer op (nog niet). Ik gebruik nu de Win 7 driver en die lijkt wel stabiel te draaien! Er is in ieder geval niks mis met je adapter maar met de drivers!

[ Voor 8% gewijzigd door zino86 op 30-08-2016 03:30 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Topicstarter
Dank je zino86 voor je reactie. Ik heb ondertussen de adapter omgeruild voor een Netgear AC1200 welke wel wat installatie haperingen had, maar nu probleemloos werkt.

edit: je verhaal klopt inderdaad, mijn laptop had de anniversary update nog niet en werkte dus goed.

[ Voor 23% gewijzigd door TTLCrazy op 03-09-2016 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zino86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
TTLCrazy schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:05:
Dank je zino86 voor je reactie. Ik heb ondertussen de adapter omgeruild voor een Netgear AC1200 welke wel wat installatie haperingen had, maar nu probleemloos werkt.

edit: je verhaal klopt inderdaad, mijn laptop had de anniversary update nog niet en werkte dus goed.
Geen probleem hoor. Ik weet hoe vervelend het is.

Dat is natuurlijk ook een oplossing. Mooi apparaatje zo te zien. Ik blijf voorlopig nog vertrouwen op m'n Linksys vanwege eerder behaalde resultaten ;)
Pagina: 1