Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 15:52
Ik zoek een?
toestel tussen de 40 en 50 inch.

Het huidige toestel is een oude 32 inch tv van Samsung. De kijkafstand bedraagt rond de 3,5 à 4 meter, hierdoor voelt het scherm veel te klein aan. Welke grootte raden jullie aan? Momenteel heb ik het gevoel dat ik niet echt van mijn film 'geniet' doordat het scherm te klein is.

Wat is je budget?
Maximaal 700 euro, liefst minder.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het toestel zal voornamelijk gebruikt worden voor digitale tv en mijn PS4. Graag had ik ook de mogelijkheid om mijn apps (YouTube, Spotify) rechtstreeks te casten op het toestel zonder Chromecast. In de woonkamer hangt Philips Hue, hierdoor heb ik de neiging om te kijken naar een Ambilight tv. Denken jullie dat dit een meerwaarde heeft?

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel stond mijn oog hierop (PHILIPS 43PUS6401). Ik had gelezen dat het geen echte Ultra HD tv is, maar dat hoeft niet voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Waarom wil je eigenlijk content rechtstreeks kunnen casten? Mijn ervaring leert dat veel platformen vaak onvolwassen zijn en na een korte periode al geen updates meer krijgen waardoor bugs blijven steken in de apps. Chromecast doet het perfect en kost net 3 tientjes.

Verder kan ik het afraden om nog een Philips televisie te nemen, tenzij je echt enorm graag Ambilight wil gebruiken. Zie reviews van Philips (TP-Vision) televisies van de afgelopen jaren.

LG 43UH661V (4K, 100HZ en HDR ondersteuning). Besturingssysteem WebOS 3.0 schijnt ook prima te zijn.

Samsung UE50J6200 (50 inch, 1080p, 100HZ)

LG 43LH604V (43 inch, 1080p, 100HZ)

4K op die afstand doet niet bijzonder veel toevoegen:
Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/tb13n2i3z/Resolutie_Afstanden.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb een philips tv met ambilight gehad icm de philips hue lampen. Ik moest het wel via een app laten werken want mijn philips tv had hier geen native ondersteuning voor om ze samen te laten werken. Ik vond het wel degelijk met bepaalde films extra sfeer brengen. Ik heb geen ervaring met de huidige philips/tp vision tvs maar kan me niet voorstellen dat het scherm zoveel slechter geworden is. Wel vond ik de smart tv software van philips erg matig, vooral erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:30
Je moet goed nagaan of je 43 groot genoeg gaat vinden, zeker in het begin vind je dat vast wel, maar voor je gevoel wordt zo een Tv steeds kleiner. Kortom overweeg idd ook 48 a 50 inch maar. Vergeet ook de Sony 756c of 805c niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 19:46
Ben zelf ook op zoek naar een TV tussen de 500 en 700 (evt. richting 800) euro. Kom van een 32 inch, dus wat dat betreft lijkt 43 inch al aardig wat groter.

Dan zou ik voor deze gaan:
Sony KDL-43W755C (€ 500)
https://www.amazon.de/dp/...4&creativeASIN=B00UECFXAG

Maar ergens is er wel de neiging om toch groter te kopen. Nu lees ik dat UHD pas vanaf 50 inch mogelijk zichtbaar gaat worden. Daarnaast heb ik gelezen dat een hogere refresh rate dan 50hz zeer belangrijk is voor bewegingsresolutie.

Maar vrijwel alle betaalbare UHD tv's lijken maar 50 Hz te zijn. Nu vind ik over de Philips tv's tegenstrijdige berichten. Ik lees goede gebruikersreviews maar hier op het forum raden ook veel mensen ze af... Bij de Philips PU6401 serie staat op veel sites dat ze 100 Hz zijn, hier in de pricewatch staat 50 Hz. Op de philips site kan ik het niet terugvinden :s Ze zijn wel betaalbaar voor de specs namelijk, zelfs 55 inch zou dan nog net kunnen ( € 740).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ook mijn uiteindelijke keuze, maar ik had hierover mailcontact met een eigenaar van een winkel, zijn informatie:
Onze prijs van het door jouw gevraagde toestel (uit de vorige serie):
KDL-43W755C -> 556.
De nieuwe modellen zijn vaak voordeliger dan de door u gevraagde vorige serie.

Tot zover hun reactie.

Zelf kan ik geen Sony 43" vinden voor dezelfde prijs en met dezelfde specificaties als de KDL 43W755C. Zaterdag ga ik op bezoek in de winkel, ben benieuwd welk toestel ze me aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:40
Vergeet Philips.
Heb er eentje gehad die na een jaar gelukkig in garantie is teruggegaan.
Software is totaal onstabiel, en de updates lossen niks op.
Als je een TV wil die een paar keer per week vastloopt....
Zet alvast een schakelaar op een bereikbare plaats. Mijn stekker was bijna versleten.

Hier staat nu tot grote tevredenheid een Panasonic.
Probeer in elk geval een 100 Hz paneel te kopen voor je budget, dat is belangrijker dan 4 K.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1