Toon posts:

domme vraag over tape

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er net een tapestreamer en een scsi card de compu vindt alles maar hij verschijnt niet als een drive is daar software voor nodig

"voor alles is een eerste keer"

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
volgens mij wel. heb je geen drivers/software bij de tapestreamer gekregen?

anders moet je eens zoeken naar backup-software. kijk eens rond zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
maar een tape komt dus niet als drive tussen de rest van de schijven te staan?

Verwijderd

Er zijn dacht ik wel tape-streamers die al schijf verschijnen, maar de mijne in elk geval niet. Via back-up software kan ik 'em prima benaderen.

De meeste tape-streamers werken niet als drive, maar misschien dat er wel software bestaat om dit te fixen?

Verwijderd

Topicstarter
ah ok en de windows 2000 bakcup facility, die gebruik ik normaal maar daar vind ik niks over tapes...

Verwijderd

Topicstarter
okido thnx hij doet het nu via win2k backup maar langzaam....aarch

Verwijderd

daarom heet het een tapedrive :) die dingen zijn gewoon langzaam

Verwijderd

Topicstarter
tjemig de peemig via ultra wide scsi moet dat toch wel een beetje opschieten maar inderdaad (hoeveel gaat er ook al weer doorheen (80 MB per min) 1.6 gig is dan 20 minuten? hj is al 3 wkn bezig :(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
tape is altijd een traag medium geweest (traag maar goedkoop)

wat voor tape heb je? DAT ? DLT?

wel de scsi bus goed getermineerd??? (zal wel niet anders doet ie er geen 3 week over)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
ah ok had het daar toevallig over in een andere post en toen dachten ze termineren (ik had over over een afsluitbus) da's nie nodig maar dus wel? Het is trouwens een 2/4 gig dat van HP..alvast bedankt ennuh dat termineren hoe gaat da?

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 17:41

dijkmane

biertje ?

de software die je nodig hebt is bijv. Seagate Backup Exec. is duur spul, iets van $800,- :'(
maar daarmee heb je ook DirectTapeAccess en verschijnt je tapie als 'schijf'.
snel is het inderdaad niet, wel redelijk betrouwbaar.
backuppen gebeurd gewoonlijk 's nachts, tijd zat. zo'n drive is ook best prijzig, ze zijn nog steeds >1200,-.

SCSI termineren kan lastig zijn, stelregel is dat de eerste en de laatste in de rij getermineerd behoren te wezen. heb je alleen intern dan de controller (meestal via software )en de laatste op de kabel termineren ( zit jumpertje op device ).
in- en extern dan controller niet maar laatste externe en laatste interne termineren.
heb je af en toe een externe dan ben je gezegend met een auto terminerende controller, anders steeds switchen.

specs : wil je niet weten

Verwijderd

Topicstarter
ah ook ik heb een scsi kaard in pci slot en die kan ik op auto termineren zetten...die zit aangesloten op een HP tape streamer met 100.000 fck jumpers en het is een tweedehansje zonder manual...ff zoeken maar... Maar als je tips hebt hoor ik het heel heel graag.

Verwijderd

Topicstarter
maar ff voor de zekerheid...Als ik de kaar top autotermineren zet hoef ik er geen afsluitweerstanden op aan te sluiten?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je de kaart op auto zet en je hebt alleen interne of alleen externe apparaten dan is dat eind in ieder geval al goed.

De meeste interne apparaten kun je terminaten met een jumper (manuals zijn ws wel op hp.com te vinden), externe apparaten soms ook, maar vaak moet je daar gewoon een aparte terminator op zetten (elk apparaat heeft 2 aansluitingen, een in en een uit).

SCSI is makkelijk hoor, je moet alleen ff opletten.

Verwijderd

Topicstarter
ok ok helpfull. Mijn interne tapesteamer heeft alleen een ingang maar dat lijkt me logisch. Ik las net bij hp dat je op een dat streamer wel een (active) terminator moet zetten maar dat kan dus ook met een jumper?

• BLACK SPIDER NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-03 23:11
Sorry dat ik een (heel erg) oud topic weer ophaal, maar het ging me over de vraag: "of een tape drive tussen alle andere schijven komt te staan?"

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
BLACK SPIDER NL schreef op 11 February 2003 @ 16:25:
Sorry dat ik een (heel erg) oud topic weer ophaal, maar het ging me over de vraag: "of een tape drive tussen alle andere schijven komt te staan?"
nee, tenzij je een onstream hebt en de 'echo-software' hebt draaien, dan zie je hem WEL als driveletter

tapedrives dienen met backupsoftware te worden aangesproken (backupexec/arcserve)

A wise man's life is based around fuck you

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:39
Dit is wel een héél oude }:O zeg. Maar voor zover ik weet komt de tape-unit niet als drive tussen de andere schijven te staan. Laatst een DLT7000 unit aan een W2K doos gehangen en ik zag 'm er niet tussen staan maar kon 'm wel benaderen met de standaard back-up utility van W2K.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:36

S1W

Jep, is correct, ik heb al heel wat drives gezien, van DLT tot ouwe Qiq dingen. En geen van die drives zie je tussen de andere schijven staan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Black Spider, wil je in het vervolg gewoon een nieuw topic openen met het vraagje? Een oud topic van iemand anders omhoogschoppen is imo not-done. Je kunt eventueel een linkje posten naar een ouder topic.

Maar jouw -simpele- vraag is onderhand wel beantwoord, dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.