Hoi, ik ben een noob op webdesign gebied en zit met een klein probleempje.
Ik heb een website waar ik jpg's, video's en af en toe andere bestanden op upload. Deze komen in het mapje www.website.nl/sharex/ met als uitkomst bijvoorbeeld www.website.nl/sharex/foto1.jpg. Dit vind ik echter niet mooi staan in de URL en zou het graag als www.website.nl/foto1.jpg zien.
In het .htaccess bestand heb ik deze twee scriptjes al geprobeerd:
Deze scriptjes werkten, maar ze hebben de root (www.website.nl) van de website gebroken. Deze wil ik graag werkend houden.
Iemand een idee? Thanks
Ik heb een website waar ik jpg's, video's en af en toe andere bestanden op upload. Deze komen in het mapje www.website.nl/sharex/ met als uitkomst bijvoorbeeld www.website.nl/sharex/foto1.jpg. Dit vind ik echter niet mooi staan in de URL en zou het graag als www.website.nl/foto1.jpg zien.
In het .htaccess bestand heb ik deze twee scriptjes al geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Options +FollowSymLinks -MultiViews # Turn mod_rewrite on RewriteEngine On RewriteBase / RewriteCond %{THE_REQUEST} ^[A-Z]{3,}\s/+sharex/([^\s]+) [NC] RewriteRule ^ %1 [R=301,L] RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteRule (?!^sharex/)^(.*)$ /sharex/$1 [L,NC] |
code:
1
2
3
| RewriteEngine On RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/sharex RewriteRule (.*) /sharex/$1 [QSA,L] |
Deze scriptjes werkten, maar ze hebben de root (www.website.nl) van de website gebroken. Deze wil ik graag werkend houden.
Iemand een idee? Thanks