Telnet via Com2, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:21
Ik heb een router gekregen, en die kan je configuren met Telnet. Ik wil nu dus via telnet met de router verbinding hebben, en aangezien ik het IP van de router niet heb, moet ik dat wel via de Com-poort doen, maar nu is mijn vraag hoe doe ik dat??

als ik gewoon naar start>uitvoeren>telnet en dan COM1 in tik dan doet hij het toch echt niet.

RARA wat doe ik fout :'(

/edit/
spel foutos >:)
/edit/

Verwijderd

een terminal(hyperterminal uit windhoos doet het wel denk ik) instellen en dan inloggen.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Pieter_Bos geeft het goede antwoord.

Even verklarend : telnet is een programma dat doet alsof het een seriele terminal is, maar werkt over het netwerk, dus juist NIET bedoeld is voor praten via seriele poorten.

HyperTerminal (onder een aantal Windows-versies) pretendeert een seriele terminal te zijn, maar die maakt wel gebruik van een seriele poort.

Ga er maar vanuit dat je voor je terminal-settings kunt gebruiken :
9600 baud
8 databits
1 stopbit
geen pariteit

Mocht je UNIX willen doen :
telnet (of rlogin) gebruik je over het netwerk.
cu gebruik je over seriele poorten.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:21
Op woensdag 27 juni 2001 20:35 schreef mvdejong het volgende:
Pieter_Bos geeft het goede antwoord.

Even verklarend : telnet is een programma dat doet alsof het een seriele terminal is, maar werkt over het netwerk, dus juist NIET bedoeld is voor praten via seriele poorten.

HyperTerminal (onder een aantal Windows-versies) pretendeert een seriele terminal te zijn, maar die maakt wel gebruik van een seriele poort.

Ga er maar vanuit dat je voor je terminal-settings kunt gebruiken :
9600 baud
8 databits
1 stopbit
geen pariteit

Mocht je UNIX willen doen :
telnet (of rlogin) gebruik je over het netwerk.
cu gebruik je over seriele poorten.
Ik heb het geprobeert met Hyper Terminal maar het werkt nog steeds niet, wat doe ik fout. :'(

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je wel een console kabel op de juiste plek in je router gestopt? Een console kabel ziet er soms uit als een utp-kabel, maar is niet geschikt om in een ethernet-aansluiting te doen.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48

Arjan A

Cenosillicafoob

Moet je daar nog een daemon oid voor instellen, of draait er automatisch iets op je ttyS<x> ?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47

Sjonny

Fratser

Kan je niet eerst een tracert (win) traceroute (*nix) uitvoeren en dan telnetten naar het 2e ip (1e ben jezelf), want dit is dan waarschijnlijk je router..

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Pagina: 1