Vervanging Asus Titan Black 6GB

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandilion
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-08 10:38
Hallo iedereen!
Ik was stilletjes aan het nadenken over de aanschaf van een nieuwe GPU aangezien mijn kaart op hogere settings steeds vaker onder de 40-30 fps duikt.

Ik zoek een?
Een nieuwe grafische kaart ter vervanging van mijn ASUS Titan Black 6GB.
Eentje die games toch op 60 fps kan draaien op ultra- max settings op een 1980-1020 monitor (144hz)

Wat is je budget?
Ik ben wel niet meer van plan om €800 uit te geven aan een grafische kaart. Ik wou eens zien of ik met een budget van give or take €500 ook al iets interessant kon vinden.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn huidige pc is de eerste die ik ooit (samen met een kameraad) heb gebouwd en ik heb dus eigenlijk nog maar van 1 walletje gegeten, namelijk van de ASUS koekjes ;) Ik ben niet meteen een voorstander van het een of ander merk en wil gerust overstappen naar een ander mocht dit beter uitkomen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel heb ik dus een ASUS GTX TITAN Black 6GB met actieve koeling (-> geen idee wat die koeling soorten zijn, na opzoekwerk kan ik mij wel een idee vormen van de + en - punten van elke soort al blijft mijn kennis ervan maar vaag).
Verder heb ik een ASUS Rampage IV Black edition moederbord,
een 630 wat BeQuiet! voeding (Pure Power l8) ,
als RAM: Kingston HyperX Beast XMP 16 GB DIMM DDR3-2400 (2x 8gb)
en als cpu koeling: Be Quiet! Dark Rock Pro 3
Case: Coolermaster Storm Stryker
CPU: Intel Core I7 4930k (3.4 ghz)
De huidige case koeling is het enige qua koeling dat ik gebruik: 4 fans van 120/140/200 mm.

Nu, ik blijf een noob op het gebied van pc hardware en aangezien ik niet direct meer beroep kan doen op men maat van 3j terug ( hij zit nu op uitwisseling in Brazilië voor een jaar) heb ik geen idee hoe ik dit moet aanpakken.

Overklokking is voor mij een licht onbekend begrip (Ik gebruik enkel MSI afterburner) en wil buiten de afterburner ook niets extra proberen met een nieuwe kaart op dit gebied. (Afterburner voelt veilig en makkelijk aan :p )
(Men ram is wel overclocked tot 2400 mhz maar da ging redelijk simpel met overclock presets van het moederbord in de bios)

Ook op gebied van voeding heb ik twijfels. Is mijn huidige nog wel sterk genoeg bij een eventuele nieuwe gpu?

En is het nodig om te investeren in nieuwe / extra fans? (vroeger werd de gpu altijd vré warm tot ik erachter kwam met msi afterburner dat de fan altijd maar op 40% draaide... sinds afterburner blijft de gpu "relaftief koel" en draait de fan bij hoge °C op 90%)

SLI wil ik niet meteen gebruiken aangezien ik vaak hoor dat games het niet altijd ondersteunen.

En welke GPU zouden jullie mij kunnen aanraden?
Ik had momenteel al eens op de site gezocht en vond onderandere de Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB er wel degelijk uitzien al blijft dit uitkiezen voor mij eerder giswerk.

Alvast bedankt _/-\o_ !

Groetjes
Vandilion :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:55
Denk dat je hier wel wat aan hebt.
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=gtx+1070

;)

Elke van die kaarten is al een hele verbetering.

[ Voor 20% gewijzigd door Joenino op 29-08-2016 08:39 ]

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT