Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Router kan het niet aan ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers, ik zit met het volgende probleem..

Wanneer ik aan het gamen ben en een server lijst aan het laden/opvragen ben dan gebeurt het zo nu en dan dat mijn internet verbinding helemaal wegvalt. Dit houd in dat ik ik vervolgens niet meer de server lijst kan vernieuwen en ik met een browser bijna geen internetpaginas meer kan laden.

In het verleden toen ik nog Utorrent gerbuit gebeurd er ook altijd iets soortgelijks, Dowload snelheid was vlot maar ik kon ernaast niet meer normaal gebruik maken van internet en bijv. op het web surfen.

Zelf vermoed ik dat de router of modem de hoeveelheid request niet aan kan, maar omdat ik hier niet veel verstand van heb vraag ik jullie hulp.

Het gaat om een thuisnetwerk met als provider Ziggo, de gebruikte modem is een Touchstone TM402 waarop een sitecom broadband 54g WL-160 is aangesloten. Hieraan is 1 computer met draad aangesloten en 2 laptops die af en toe gebruik maken van wifi. overige wifi verkeer is van een handjevol telefoons. WPA beveiliging is ingesteld.

Is er iets wat ik kan doen om dit probleem op te lossen of moeet er gewoon een betere router/modem komen ?

bij voorbaat dank.

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 09:32
Je maakt in ieder geval gebruik van verouderde netwerkapparatuur.
De TM402 werd nog uitgeleverd in de tijd dat Ziggo nog @Home was. Ik zou gewoon even Ziggo een tweetje sturen, bellen of een berichtje op het forum achter laten, dan vervangen ze deze hoogstwaarschijnlijk gratis.

Ook de WL-160 is al flink verouderd en maakt nog gebruik van het 802.11g protocol, een standaard uit 2003 en verder zijn de specificaties van de router niet juh van het anno 2016.

Ik zou gewoon aanraden contact op te nemen met Ziggo om het modem kosteloos te vervangen. De router van Sitecom kan vervangen worden door deze, mocht het nodig zijn als het modem niet sterk genoeg is.

Verwijderd

Topicstarter
robcoenen schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:27:
Je maakt in ieder geval gebruik van verouderde netwerkapparatuur.
De TM402 werd nog uitgeleverd in de tijd dat Ziggo nog @Home was. Ik zou gewoon even Ziggo een tweetje sturen, bellen of een berichtje op het forum achter laten, dan vervangen ze deze hoogstwaarschijnlijk gratis.

Ook de WL-160 is al flink verouderd en maakt nog gebruik van het 802.11g protocol, een standaard uit 2003 en verder zijn de specificaties van de router niet juh van het anno 2016.

Ik zou gewoon aanraden contact op te nemen met Ziggo om het modem kosteloos te vervangen. De router van Sitecom kan vervangen worden door deze, mocht het nodig zijn als het modem niet sterk genoeg is.
Zoiets vermoede ik al, destijds hadden zaten we bij Chello geloof ik en daarna bij UPC

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Verander ook eens je WiFi wachtwoorden ? Wellicht staat iets of iemand te leachen op je verbinding die hem dicht trekt ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Verwijderd

Topicstarter
Breezers schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:50:
Verander ook eens je WiFi wachtwoorden ? Wellicht staat iets of iemand te leachen op je verbinding die hem dicht trekt ?
Doe ik regelmatig, en heb ook de verbonden apparaten gecheckt, was niks bijzonders op te zien.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:34
^^^ wat robcoenen zegt:
met een belletje naar de provider heb je wrs zo een nieuw modem, en is de kans groot dat je probleem ook opgelost is.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Fliso
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Klinkt bekend. ARMA III toevallig? In dat geval werkt een third party launcher zoals A3launcher.

Verwijderd

Topicstarter
Fliso schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:02:
Klinkt bekend. ARMA III toevallig? In dat geval werkt een third party launcher zoals A3launcher.
ook en SQUAD, en wel meer voorbeelden van server browsers die mijn moden/router choken :P
Pagina: 1