Toon posts:

Simpel vraagje Freesco+chello en NIC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1. Kan het kloppen dat chello het MAC adres van je NIC onthoud waardoor hij niet op een ander NIC kan aan gesloten worden? Krijg namelijk geen verbinding met chello via mij freesco router

2. Als dat klopt moet ik dan eerst de NIC die ik wil gebruiken in een freesco router. Dan eerst in me win bak contact laten maken met chello en dan overzetten in mij freesco bak?

3. Als mij therorie niet klopt wat moet ik dan doen. Heb al bij search gekeken maar kon niks vinden of ik zoek/lees niet goed.

Verwijderd

eerst moet ik even een paar dingen weten voor dat je vraag beantwoord kan worden.

Welk modem heb je? In welke regio woon je?

Chello heeft namelijk een aantal dingen veranderd. Als je een terayon modem hebt, klopt dit. Stop de chello verbinding in de oude netwerkkaart(onder windows is het makkelijkst) en tik in: ipconfig /release_all.
Werkt dit niet, doe dan winipcfg, en klik op release all. Haal de UTP kabel uit de NIC en stop hem in de freesco computer. Start deze. Als alles goed werkt draait het nu. Het kan echter ook dat, zodra je een browser opent, je een scherm van chello krijgt. Dit is het "nieuwe klantinformatiesysteem" van chello. Zo zou je met je username en wachtwoord kunnen inloggen en het nieuwe mac address van je NIC doorgeven. Toen ik dit probeerde, werd mijn wachtwoord niet gepakt :(. Dus toen heb ik maar NIC's omgezet. Dit systeem staat volgens mij nog maar in een paar regios, in ieder geval Friesland.

Veel succes!

Verwijderd

van de Chello site:

Nieuw klantinformatiesysteem (2)

De invoering van het nieuwe klantinformatiesysteem in de regio Friesland is succesvol afgerond. De invoering ging in het begin helaas niet probleemloos. Nadat de oorzaak was gevonden kon de overzetting in de regio Friesland worden afgerond. Inmiddels is ook de regio Flevoland overgezet op het nieuwe klantinformatiesysteem. De regio Gelderland en Brabant zullen de volgende regio's zijn. Hierover zal later meer informatie volgen.

Nieuw klantinformatiesysteem

In de komende periode zal UPC/chello gebruik gaan maken van een nieuw klantinformatiesysteem in de regio Friesland, waardoor wij onze klanten beter van dienst kunnen zijn. Tijdens het omschakelen naar dit nieuwe systeem bestaat er een kleine kans dat de chello-dienstverlening tijdelijk onderbroken wordt. Voor het einde van dit jaar worden ook de andere regio's overgezet. Wij proberen de eventuele overlast voor u zoveel mogelijk te beperken.

dus friesland en flevoland hebben dit systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in Eindhoven en ik hem een terayon modem.

Het vrijgeven van mijn NIC heb ik al gedaan. Maar dan nog krijg ik geen verbinding. Hij blijft steken bij DCHopper (weet niet meer precies wat er stond, maar hij zoekt verbinding)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 18:49 schreef _JMK_ het volgende:
Ik woon in Eindhoven en ik heb een terayon modem.

Het vrijgeven van mijn NIC heb ik al gedaan. Maar dan nog krijg ik geen verbinding. Hij blijft steken bij DCHopper (weet niet meer precies wat er stond, maar hij zoekt verbinding)
sorry fooutje

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Waarschijnlijk heeft de DHCP-server dan een DHPC-offer gedaan, oftwel, jou NIC een ip-adress aangeboden, maar wil je NIC dat niet slikken... Maarja, als je niet meer info hebt, kan ik je helaas niet helpen...

Als je ff contact met me zoekt via icq, dan kan ik ff voor je in de log-file kijken, ik kan de laatste 400 entries van de log terugzien...

Verwijderd

Er was hier vanmiddag wel een storing (regio Eindhoven) bij Chello. Toen bleef mijn Freesco computer ook op DHCPOFFER wachten. Nu is het gelukkig al weer een paar uurtjes opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de hulp het is gelukt.
Ik heb het op de volgende manier gedaan.
1. eerst de NIC vrijgeven (doormiddel van winipcfg).
2. vervolgens de NIC uit de freesco bak er uitgehaald en in de windows bak, waarmee ik wel contact kreeg, gestopt.
3. Gezorgt dat mij mac van mijn nic geleasd werdt.
4. NIC weer in mijn freesco bak gestopt en verbinding.

Nogmaals bedankt allemaal (weer wat geleerd mischien omslagtig, maar het werkt)
Pagina: 1