Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Past de Cooler Master Hyper 212X in combinatie met de case, mobo en RAM die ik heb?

Relevante software en hardware die ik gebruik
NZXT S340 Zwart
Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C9
ASUS H81M-A

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op Google, etc... maar nog niet echt iets gevonden :(

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
In je kast past een 161mm koeler en de Cooler master die jij wil is 158mm. Het is krap maar het past.

[ Voor 3% gewijzigd door Tjm De Groot op 27-08-2016 12:28 ]

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tjm De Groot schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:28:
In je kast past een 161mm koeler en de Cooler master die jij wil is 158mm. Het is krap maar het past.
Dat hij in de kast zou passen had ik al gedacht, inderdaad. Maar ga ik problemen krijgen met mijn RAM die in de weg gaat zitten of zou dat ook gewoon moeten passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Moeilijk te zeggen je ram modules zijn best wel hoog. Maar die koeler staat ook best hoog als je naar foto's kijkt.

Je zou hem kunnen bestellen en als die niet past retour sturen.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er overheen past de 212x niet, het is alleen de vraag of de fan over het 1e geheugenslot gaat vallen. Uit het hart van de socket is de 212x 53mm dik richting het geheugen waarmee de fan gedeeltelijk over het 1e slot zal hangen vermoed ik.
Alternatief is een pricewatch: Thermalright True Spirit 90M Rev.A of pricewatch: Thermalright True Spirit 120M Rev.A. De heatsinks staan bij deze koelers uit het midden van het socket waardoor je meer ruimte richting de geheugensloten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:39:
Er overheen past de 212x niet, het is alleen de vraag of de fan over het 1e geheugenslot gaat vallen. Uit het hart van de socket is de 212x 53mm dik richting het geheugen waarmee de fan gedeeltelijk over het 1e slot zal hangen vermoed ik.
Alternatief is een pricewatch: Thermalright True Spirit 90M Rev.A of pricewatch: Thermalright True Spirit 120M Rev.A. De heatsinks staan bij deze koelers uit het midden van het socket waardoor je meer ruimte richting de geheugensloten hebt.
Welke van deze 2 koelt beter/is stiller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De 120M is de betere van de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, zijn dit overigens de enige 2 koelers die zullen passen? Hoe kan ik zien of een koeler bij mij zal passen? Ik ben een beetje een leek wat deze dingen betreft :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door de hoogte van de geheugenmodules vallen heel veel koelers af. De meeste vallen over de eerste geheugenbank. Er is nog een koeler die zal passen pricewatch: Cryorig H7 maar heel slecht/niet leverbaar. Als je nu bestelt wordt deze waarschijnlijk ergens tussen oktober en januari geleverd.

Je zou ook waterkoeling kunnen overwegen.
Pagina: 1