Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregDel
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-05-2021
Dag Tweakers

Ik heb dus een Acer Aspire ES1-131 (Celeron N3050, 2GB RAM, 32GB EMMC, you know the deal). In Frankrijk gekocht voor € 199 inclusief gratis smartphone!

Nu heb ik al vaak gemerkt dat het ding te weinig ram heeft. Internetten gaat, Office en internet is al te veel.

De tweaker in mij heeft dan maar besloten om het ding open te gooien en er 4GB ram van een oude laptop in te gooien (ook DDR3L, gelukkig maar). Nu werkt alles top, ik merk wel een verschil in multitasking, maar de snelheid van het geheugen is "maar" 1066 mhz, terwijl het originele stickje op 1600mhz loopt.

Nu komt de vraag: zou het een verschil maken als ik er 4GB RAM 1600mhz in plaats?

Alvast bedankt voor de antwoorden! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-09 21:20
Niet veel verschil in elk geval, ik vraag me zelfs af of je het gaat merken, behalve als je een specifieke geheugenbenchmark doet.

Je schrijft dat nu "alles top" werkt, dat klinkt niet alsof je nog iets aan het apparaat moet veranderen. Een snelheidsmonster wordt het nooit, maar dat wist natuurlijk al toen je hem kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregDel
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-05-2021
Precies wat ik dacht. Een snelheidsmonster wordt het inderdaad nooit, maar het volstaat voor de unief.